Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Grupa Geberit: Dwucyfrowy wzrost przychodów ze sprzedaży w I poł. 2015 r.

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 14 sie 2015 08:28
Grupa Geberit: Dwucyfrowy wzrost przychodów ze sprzedaży w I poł. 2015 r.
Siedziba Geberitu w Jonie/ fot. Geberit

Wyniki finansowe podane 12 sierpnia 2015 są pierwszymi półrocznymi podsumowaniami Grupy Geberit uwzględniającymi również dane z pięciu miesięcy sprzedaży produktów przejętego oficjalnie w lutym br. Sanitecu.

REKLAMA

Według raportu finansowego Grupy Geberit znaczący wpływ na jej finanse w I połowie 2015 roku miały dwa czynniki – przejęcie Sanitecu oraz uwolnienie kursu franka szwajcarskiego.

W ujęciu ogólnym, łączne przychody netto Grupy Geberit ze sprzedaży, w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego wzrosły o 20,1% osiągając poziom 1 307,5 mln franków szwajcarskich.

Od początku lutego 2015 gama produktów z portfolio firmy Sanitec przyniosła Grupie Geberit 304,6 mln CHF przychodów netto ze sprzedaży.

W ujęciu organicznym – czyli bez uwzględnienia wyników Sanitec, przychody netto ze sprzedaży liczone w walutach lokalnych wzrosły o 2,5%, pomimo silnego analogicznego okresu w roku poprzednim. Zysk operacyjny Geberitu skorygowany o różnice kursowe wzrósł o 3,2% do 325,6 milionów CHF, a skorygowany zysk netto spadł o 1,2% do 269,5 mln CHF.

Sprzedaż netto wg rynków

Sprzedaż Geberitu w Europie, liczona w walutach lokalnych i bez uwzględnienia produktów Sanitecu, wzrosła o 1,4%. Silny wzrost odnotowano w krajach skandynawskich (+ 7,9%), w Wielkiej Brytanii / Irlandii (+ 9,5%). Na Półwyspie Iberyjskim (+ 4,4%), a także w Europie Środkowowschodniej (+ 4,0%), w krajach Beneluksu (+ 3,8%), Niemczech (+ 3,2%) i Austrii (+ 1,9%) także odnotowano wzrosty.

Spadki natomiast dotyczą rynku Szwajcarii (-8,3%), która odczuwa skutki uwolnienia kursu franka szwajcarskiego, a także Francji (-1,1%) i Włoch (-1,5%), które to kraje borykają się z trudnymi warunkami rynkowymi.

Obszary pozaeuropejskie odnotowały dwucyfrowe wzrosty: Bliski Wschód / Afryka (+ 25,2%) i Ameryka (+ 11,2%). Wzrosła również sprzedaż netto w regionie Dalekiego Wschodu / Pacyfiku – o + 9,2%.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA