Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Grupa Geberit ze 24,2% wzrostem sprzedaży - podsumowanie 2015 roku

  • Autor: Ryneklazienek.pl, AK
  • 11 kwi 2016 08:02
Grupa Geberit ze  24,2% wzrostem sprzedaży - podsumowanie 2015 roku
Zakład produkcyjny Gebetit w Szwajcarii (miejscowość Jona). Fot. Geberit, Sota AG.

Wyraźny wzrost sprzedaży i rentowność - tym chwali się Grupa Geberit w podsumowaniu 2015 roku. W Polsce wzrost organiczny portfolio Geberit wyniósł 12,6% w stosunku do roku poprzedniego.

REKLAMA

- W 2015 roku Grupa Geberit ugruntowała swoją pozycję wiodącego dostawcy wyrobów sanitarnych w Europie osiągając przychody ze sprzedaży w wysokości 2.593,7 mln CHF, czyli o ponad 24,2% więcej niż w roku 2014 - czytamy w dorocznym komunikacje Grupy Geberit.

Zysk operacyjny (EBIT) skorygowany o skutki specjalne związane z nabyciem Sanitec wzrósł 2,4% do 590,9 mln CHF i odpowiednio skorygowany poziom marży EBIT wyniósł 22,8%.

Wymagające otoczenie w przemyśle budowlanym, integracja nabytego przedsiębiorstwa Sanitec i mocny frank szwajcarski kształtowały wyniki Grupy Geberit w roku finansowym 2015.

Skorygowany dochód netto zmniejszył się 1,1% do 493,1 mln CHF, przy skorygowanej rentowności sprzedaży na poziomie 19,0%. Skorygowany zysk na akcję spadł 0,4% do 13,23 CHF. Wolne przepływy pieniężne wzrosły 5,1% do 484.0 mln CHF. Dystrybucja 8,40 CHF zostanie zaproponowana na zwyczajnym walnym zgromadzeniu, wzrost 1,2% w porównaniu z poprzednim rokiem.

Sprzedaż zwyżkuje

Jak ogłoszono już w styczniu 2016 r. skumulowana sprzedaż netto (zmiana na dane dotyczące sprzedaży netto jako istotne dane dotyczące sprzedaży w odniesieniu do roku finansowego 2015) w 2015 roku wzrosła 24,2% do 2.593,7 mln CHF. Wzrost całkowity objął wzrost organiczny (organiczny: skorygowany o dodatkową sprzedaż od nabycia Sanitec) w walutach krajowych w wysokości +2,7%, efekt waluty obcej w wysokości -9,6% oraz wzrost w wysokości +31,1% spowodowany nabyciem Sanitec.

Największy region, Europa, odnotował wzrost w ujęciu organicznym i w walutach krajowych 2,5% ogółem. Wszystkie kraje europejskie z wyjątkiem Szwajcarii odnotowały wzrost. W Polsce wzrost organiczny portfolio Geberit wyniósł 12,6% w stosunku do roku poprzedniego. Poza Europą, region Środkowego Wschodu / Afryki odnotował wzrost w wysokości 16,2%, zaś Ameryki – 7,1%. Region Dalekiego Wschodu / Pacyfiku doświadczył spadku 4,1% ze względu na bardzo słabe środowisko rynkowe w Chinach.

Które grupy produktowe się sprzedają najlepiej?

Sprzedaż netto obszaru produktowego systemów sanitarnych wyniosła 1.145,9 mln CHF, odpowiadając wzrostowi w ujęciu skorygowanym o kurs walutowy w wysokości 4,2%.

Sprzedaż netto obszaru produktowego systemów rurowych wyniosła 798,8 mln CHF. Wzrost w ujęciu skorygowanym o kurs walutowy wyniósł 0,7%, co oznacza, że wzrost był mniejszy od wzrostu odnotowanego dla obszaru produktowego systemów sanitarnych – tak jak to miało miejsce w poprzednim roku.

Linie produktowe ceramiki łazienkowej i komplementarnych wyrobów ceramicznych, które zostały skonsolidowane po raz pierwszy w lutym 2015 roku, stanowiły 18,4% i 6,6% sprzedaży netto Grupy, odpowiednio w okresie 11 miesięcy od integracji firmy Sanitec.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA