Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Grupa Końskie: Nie planujemy skracania łańcucha dostaw

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 21 sty 2015 10:35
Grupa Końskie: Nie planujemy skracania łańcucha dostaw
Stoisko Grupy Końskie na targach Cersaie 2014 / fot. Anna Raducha-Romanowicz

Dla producentów płytek ceramicznych zrzeszonych w Grupie Końskie 2014 był dobrym rokiem - moce produkcyjne były w pełni wykorzystane, a sprzedaż zanotowała wzrosty.

REKLAMA

Ostatnio dużo mówiło się o trudnej sytuacji polskich producentów płytek ceramicznych, która miała wynikać m.in. z kryzysu za naszą wschodnią granicą - niskiego kursu rubla i hrywny, a także ze słabego popytu w Polsce. A jednak Ceramika Color, StarGres oraz Ceramika Końskie – firmy zrzeszone w Grupie Końskie – mogą zaliczyć rok 2014 do udanych. Moce produkcyjne firm były w 2014 w pełni wykorzystane, a przychody ze sprzedaży wzrosły.

Rok 2014 był  dla firmy StarGres  kolejnym rokiem, w którym popyt przewyższył podaż. Nie tylko wykorzystywaliśmy moce produkcyjne, ale wręcz nam ich brakowało – mówi Sebastian Kożuchowski, dyrektor handlowy StarGres Sp. z o.o.

Podobnie dobrze rok ubiegły ocenia Ceramika Color.
Sytuacja na rynku krajowym była stabilna, nastąpiły przepływy udziałów w rynku pomiędzy producentami będące wynikiem podjętych decyzji w zakresie polityki sprzedażowej, jak i jakości oferty. W Ceramice Color nastąpił wzrost sprzedaży, na rynku krajowym o 58%, w sieciach DIY o około 17%, w eksporcie o około 10% – mówi Tomasz Sokołowski, dyrektor handlowy Ceramiki Color.

Wzrosty sprzedaży na rynku krajowym producentów z Grupy Końskie wynikają m.in. również z polityki sprzedażowej konkurencji.
Dla nas ma bardzo dobre skutki skracanie łańcucha dostaw podejmowane przez naszą konkurencję - mówi Sebastian Kożuchowski, Dyrektor Handlowy StarGres Sp. z o.o.

Firmy z Grupy Końskie nie planują więc zmieniać swej dotychczasowej polityki dystrybucji.
Reprezentujemy – i zamierzamy to utrzymać – raczej konserwatywne podejście do handlu płytkami, czyli docierać do odbiorcy końcowego poprzez hurtowy i detaliczny kanał dystrybucji. Niech każdy robi to na czym zna się lepiej – podkreśla Jan Adamus, dyrektor handlowy Ceramiki Końskie Sp. z o.o.

Eksportowe kierunki - do zmiany

Faktem jednak jest, że na kondycję polskich producentów płytek wpłynęła w 2014 sytuacja na Ukrainie, niski kurs rubla i hrywny.
Sytuacja na rynkach wschodnich wpłynęła oczywiście niekorzystnie na sprzedaż na te rynki, nastąpił spadek o ok. 30 % w stosunku do 2013 roku – mówi Tomasz Sokołowski.
W związku z niepewną sytuacja\ą za naszą wschodnią granicą, bardziej bezpiecznym kierunkiem eksportu polskich płytek ceramicznych stała się Europa Zachodnia.
W obecnych uwarunkowaniach politycznych mniej ryzyka, ale i zysku przynosi eksport na Zachód Europy. Na pewno będziemy elastycznie dostosowywać się do realiów w każdym kraju importującym nasze wyroby – mówi Jan Adamus.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA