Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Handel przyszłości: digitalizacja w sklepach jest kluczowa

  • Autor: Anna Sołomiewicz
  • 11 kwi 2017 14:43
Handel przyszłości: digitalizacja w sklepach jest kluczowa
Infografika: Comarch
Handel przyszłości: digitalizacja w sklepach jest kluczowa

Firma Comarch we współpracy z Kantar TNS przeprowadziła ankietę dotyczącą przyzwyczajeń i zachowań konsumentów.

REKLAMA

Za sprawą cyfryzacji, rozwoju komunikacji wielokanałowej i coraz to większych wymagań klientów, handel przechodzi proces olbrzymich zmian. Comarch, producent i dostawca systemów informatycznych m.in. dla branży retail i e-Commerce, wspólnie z Kantar TNS przeprowadził badanie na temat aktualnych i przyszłych zachowań konsumenckich, ich oczekiwań oraz lojalności klientów w sześciu krajach europejskich: Holandii, Niemczech, Polsce, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii oraz we Włoszech.

Przebadanych zostało ponad 3 tys. osób w wieku od 18 do 65 lat. Ankietowani musieli odpowiedzieć na trzynaście zamkniętych pytań. Wyniki badań pokazują, że zachowania zakupowe zależą od wieku. Im młodsi klienci, tym większa otwartość na zakupy online i oferty elektroniczne. Widoczna jest również tendencja przenoszenia sprzedaży do internetu, mimo, że 50 proc. zakupów będzie realizowanych w sklepach stacjonarnych. Za to coraz częściej światy online i offline będą się uzupełniać i przenikać, albowiem klienci chętnie szukają informacji o produktach w sieci, ale zakupów dokonują już w sklepach tradycyjnych.

Nowoczesne technologie w służbie handlu

Wyniki badań pokazują, że dla respondentów spośród wszystkich grup wiekowych w każdym z sześciu krajów digitalizacja w sklepach jest kluczowa. Klienci oczekują wprowadzenia usług cyfrowych oraz płatności mobilnych. Ponad 85 proc. ankietowanych spośród wszystkich krajów uważa, że większość sklepów zapewni klientom usługi cyfrowe, a tradycyjne kasy zostaną zastąpione przez urządzenia mobilne. Dodatkowo 77 proc. respondentów twierdzi, że w 2030 roku będzie mniej tradycyjnych sklepów niż teraz. Co więcej, według 61 proc. badanych asystenci sprzedaży zostaną zastąpieni przez osobistych doradców cyfrowych.

Autorzy badania sprawdzili również jak wygląda zainteresowanie otrzymywaniem spersonalizowanych ofert. Okazuje się, że jest ono bardzo duże. 43 procent respondentów jest zainteresowanych ofertami, które są dostosowane do ich indywidualnych preferencji i historii zakupów. Mimo, że wcześniej muszą udostępnić swoje dane.

Ankietowani zostali także zapytani o ich nastawienie do korzystania z usług mobilnych podczas zakupów. Połowa z nich jest zainteresowana otrzymywaniem spersonalizowanych ofert. Liderem pozostają Włochy. W tym kraju to aż 56 procent badanych oczekuje spersonalizowanych ofert, gdy są w sklepach. Dla porównania w Polsce takich klientów jest 44 proc. Blisko połowa ankietowanych chciałaby korzystać z nawigacji w sklepie, aby znaleźć drogę do poszukiwanego produktu. Spośród badanych narodowości, to Polacy najczęściej oczekują takiego rozwiązania (55 proc.). Comarch zapytał również klientów, czy chcą otrzymywać spersonalizowane oferty, gdy znajdują się w pobliżu sklepu. Tylko 28 proc. z nich odpowiedziało twierdząco. Polacy w tym zestawieniu są poniżej średniej (24 proc.), a prym wiodą Włosi (34 proc.).

Galeria internetowych sklepów

Raport pokazuje także, że sieć jest nie tylko miejscem na zakupy, ale również źródłem informacji o produkcie, zanim klienci zdecydują się na jego zakup. Wyniki uwzględniają sposób w jaki respondenci dokonują zakupów, czyli offline lub online. Pytania dotyczyły sprzętu AGD, TV, Hi-Fi, mebli i wystroju wnętrz, narzędzi, zaopatrzenia domu i akcesoriów ogrodniczych oraz kosmetyków, odzieży i biżuterii.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA