Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Hiszpańskie płytki mają się dobrze

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 15 wrz 2016 08:44
Hiszpańskie płytki mają się dobrze
Hiszpańskie targi Cevisama 2014. Fot. mat. prasowe organizatora

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2016 roku wartość eksportu hiszpańskich producentów płytek wyniosła ponad 1,3 mld euro.  To o 6,8% więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego.

REKLAMA

Jak podaje hiszpańskie stowarzyszenie producentów płytek ASCER, w pierwszym półroczu roku 2016 Hiszpanie wyeksportowali płytki o wartości 1 349 mln euro do 183 krajów świata. Sprzedaż tym samym wzrosła o 6,8% w porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku. W bieżącym roku najszybciej rozwijającym się rynkiem z perspektywy hiszpańskich producentów płytek są Stany Zjednoczone, natomiast przestała wzrastać sprzedaż do Rosji, na Bliski Wschód i do Afryki Północnej. 

Głównym rynkiem dla hiszpańskich płytek jest nadal Europa, gdzie trafia 46,5% sprzedaży, w tym 39,4% do krajów Unii Europejskiej. Sprzedaż na Starym Kontynencie wzrosła o 9,7%: we Francji o 11,4%, a w Wielkiej Brytanii o 13,3%. W Rosji wyniki sprzedaży spadły o 20,4%.

Region Bliskiego Wschodu stanowi 21% sprzedaży hiszpańskich płytek. W ciągu sześciu miesięcy utrzymał wysokość z poprzedniego roku (+ 0,3%).

Wart odnotowania jest duży wzrost sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Od stycznia do czerwca 2016, sprzedaż wzrosła o 36,6%.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA