Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Hiszpańskie płytki mają się dobrze

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 15 wrz 2016 08:44
Hiszpańskie płytki mają się dobrze
Hiszpańskie targi Cevisama 2014. Fot. mat. prasowe organizatora

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2016 roku wartość eksportu hiszpańskich producentów płytek wyniosła ponad 1,3 mld euro.  To o 6,8% więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego.

REKLAMA

Jak podaje hiszpańskie stowarzyszenie producentów płytek ASCER, w pierwszym półroczu roku 2016 Hiszpanie wyeksportowali płytki o wartości 1 349 mln euro do 183 krajów świata. Sprzedaż tym samym wzrosła o 6,8% w porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku. W bieżącym roku najszybciej rozwijającym się rynkiem z perspektywy hiszpańskich producentów płytek są Stany Zjednoczone, natomiast przestała wzrastać sprzedaż do Rosji, na Bliski Wschód i do Afryki Północnej. 

Głównym rynkiem dla hiszpańskich płytek jest nadal Europa, gdzie trafia 46,5% sprzedaży, w tym 39,4% do krajów Unii Europejskiej. Sprzedaż na Starym Kontynencie wzrosła o 9,7%: we Francji o 11,4%, a w Wielkiej Brytanii o 13,3%. W Rosji wyniki sprzedaży spadły o 20,4%.

Region Bliskiego Wschodu stanowi 21% sprzedaży hiszpańskich płytek. W ciągu sześciu miesięcy utrzymał wysokość z poprzedniego roku (+ 0,3%).

Wart odnotowania jest duży wzrost sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Od stycznia do czerwca 2016, sprzedaż wzrosła o 36,6%.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA