Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Ile kosztuje wideomarketing?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 14 lis 2016 09:20
Ile kosztuje wideomarketing?

Maciej Wróblewski z TalentMedia, który od lat współpracuje z Google i doradza markom jak promować się na YouTube, opowiada jak jak maksymalizować zasięgi materiałów publikowanych w największym na świecie serwisie wideo.

REKLAMA

Podczas konferencji "Marketing w branży łazienkowej" Wróblewski wskazywał na rosnącą rolę filmów w marketingu, w tym konieczność dostosowania przekazu do oglądania go na różnych nośnikach. Według przytoczonych przez niego badań 73% Polaków korzysta z drugiego ekranu (telefon, tablet, komputer) podczas oglądania telewizji. I jednocześnie zastrzegał, że choć z YouTube korzysta 82% internautów w Polsce, to niewiele marek prowadzi aktywną komunikację przez to medium, nie potrafiąc wykorzystać mocy jaką daje serwis. W swoim wystąpieniu starał się pokazać, że wykorzystanie wideo w komunikacji B2B ma sens. Na dowód przytaczał badania opisujące strukturę wiekową wśród pracowników odpowiedzialnych za reaserch produktów w zakupach B2B. Według tych badań w ciągu dwóch lat (od 2012 do 2014) udział pracowników w wieku 18-34 lat wzrósł od 27 do 46%! Prawie osób decydujących o zakupach od producentów to przedstawiciele pokolenia, które intensywne korzysta z nowych mediów w swoich poszukiwaniach.

Ekspert z TalentMedia pokazał m.in. ciekawe przykłady dobrze opracowanych i przemyślanych materiałów wideo pochodzących od producentów – także z branży łazienkowej. Zwracał jednak uwagę, że mimo iż wiele marek intensywnie tworzy treści tego typu, to zaniedbywana jest promocja i troska o dotarcie do odbiorców.

- Koszt produkcji materiału wideo o bardzo dobrej jakości to ok. 80 tys. złotych. Dotarcie do miliona Polaków będzie kosztować drugie tyle. Ale jest to wydatek, który trzeba mieć na uwadze, bo w przeciwnym razie kupujemy za kilkadziesiąt tysięcy złotych materiał wideo, którego nikt nie ogląda – podkreślał Wróblewski.

Co jest ważne, by treści wideo przyciągały użytkowników? Ekspert zwracał uwagę, że dominują dwie strategie doboru narracji i treści. W jednej twórca pokazuje coś bliskiego życia i autentycznego, z czym każdy może mieć do czynienia. W drugiej opowiada o tematach, które są nieosiągalne, ekskluzywne, niezwykłe.

- To co jest nieautentyczne będzie szybko odrzucone przez internautów – dodawał. Aby odnieść sukces firma inwestująca w wideomarketing musi zmienić perspektywę oceny treści, które generuje. Wiele marek tworzy materiały o takim charakterze, który znajdzie uznanie prezesów czy dyrektorów działu marketingu. Takie, które są postrzegane jako dobrze oddające atuty firmy i produktu. Chcąc dotrzeć do współczesnych odbiorców trzeba spojrzeć na swoje działania i ich skuteczność z perspektywy pokolenia i odbiorcy, który może mieć zupełne inne oczekiwania i standardy, niż zamawiający.

 


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA