Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Ile kosztuje wideomarketing?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 14 lis 2016 09:20
Ile kosztuje wideomarketing?

Maciej Wróblewski z TalentMedia, który od lat współpracuje z Google i doradza markom jak promować się na YouTube, opowiada jak jak maksymalizować zasięgi materiałów publikowanych w największym na świecie serwisie wideo.

REKLAMA

Podczas konferencji "Marketing w branży łazienkowej" Wróblewski wskazywał na rosnącą rolę filmów w marketingu, w tym konieczność dostosowania przekazu do oglądania go na różnych nośnikach. Według przytoczonych przez niego badań 73% Polaków korzysta z drugiego ekranu (telefon, tablet, komputer) podczas oglądania telewizji. I jednocześnie zastrzegał, że choć z YouTube korzysta 82% internautów w Polsce, to niewiele marek prowadzi aktywną komunikację przez to medium, nie potrafiąc wykorzystać mocy jaką daje serwis. W swoim wystąpieniu starał się pokazać, że wykorzystanie wideo w komunikacji B2B ma sens. Na dowód przytaczał badania opisujące strukturę wiekową wśród pracowników odpowiedzialnych za reaserch produktów w zakupach B2B. Według tych badań w ciągu dwóch lat (od 2012 do 2014) udział pracowników w wieku 18-34 lat wzrósł od 27 do 46%! Prawie osób decydujących o zakupach od producentów to przedstawiciele pokolenia, które intensywne korzysta z nowych mediów w swoich poszukiwaniach.

Ekspert z TalentMedia pokazał m.in. ciekawe przykłady dobrze opracowanych i przemyślanych materiałów wideo pochodzących od producentów – także z branży łazienkowej. Zwracał jednak uwagę, że mimo iż wiele marek intensywnie tworzy treści tego typu, to zaniedbywana jest promocja i troska o dotarcie do odbiorców.

- Koszt produkcji materiału wideo o bardzo dobrej jakości to ok. 80 tys. złotych. Dotarcie do miliona Polaków będzie kosztować drugie tyle. Ale jest to wydatek, który trzeba mieć na uwadze, bo w przeciwnym razie kupujemy za kilkadziesiąt tysięcy złotych materiał wideo, którego nikt nie ogląda – podkreślał Wróblewski.

Co jest ważne, by treści wideo przyciągały użytkowników? Ekspert zwracał uwagę, że dominują dwie strategie doboru narracji i treści. W jednej twórca pokazuje coś bliskiego życia i autentycznego, z czym każdy może mieć do czynienia. W drugiej opowiada o tematach, które są nieosiągalne, ekskluzywne, niezwykłe.

- To co jest nieautentyczne będzie szybko odrzucone przez internautów – dodawał. Aby odnieść sukces firma inwestująca w wideomarketing musi zmienić perspektywę oceny treści, które generuje. Wiele marek tworzy materiały o takim charakterze, który znajdzie uznanie prezesów czy dyrektorów działu marketingu. Takie, które są postrzegane jako dobrze oddające atuty firmy i produktu. Chcąc dotrzeć do współczesnych odbiorców trzeba spojrzeć na swoje działania i ich skuteczność z perspektywy pokolenia i odbiorcy, który może mieć zupełne inne oczekiwania i standardy, niż zamawiający.

 


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA