Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Internity SA zwiększa sprzedaż i odnotowuje zysk

  • Autor: Redakcja magazynu Łazienka
  • 30 maj 2014 12:11
Internity SA zwiększa sprzedaż i odnotowuje zysk
fot. Shutterstock
Internity SA zwiększa sprzedaż i odnotowuje zysk
Internity SA zwiększa sprzedaż i odnotowuje zysk
Internity SA zwiększa sprzedaż i odnotowuje zysk
Internity SA zwiększa sprzedaż i odnotowuje zysk
Internity SA zwiększa sprzedaż i odnotowuje zysk
Internity SA zwiększa sprzedaż i odnotowuje zysk

Grupa Internity SA poprawia swe wyniki finansowe -  w pierwszym kwartale 2014 jej przychody wyniosły prawie 18 mln złotych.

REKLAMA

Zgodnie ze skonsolidownym raportem kwartalnym firmy, w I kwartale 2014 roku Grupa Internity S.A (obecna na New Connect) osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 17 970 tys. złotych a tym samym zwiększyła sprzedaż o ok. 16% w porównaniu do I kwartału 2013.

Spółka osiągnęła zysk z działalności operacyjnej w wysokości  125  tys.  złotych  (w  I  kwartale  2013  była  strata  z  działalności operacyjnej na poziomie 1 169 tys. złotych) oraz zysk brutto w wysokości 3 tys. złotych  (dla  porównania  za  I  kwartał 2013  Grupa  poniosła  stratę brutto  na poziomie 1 342 tys. złotych).

W raporcie podumowującym kwartał Zarząd  Grupy dodaje,  że  Spółka  otrzymuje  rabaty  sprzedażowe tzw. bonusy od swoich dostawców. Rabaty te uzależnione są od poziomu obrotu i
rozliczane  są na  koniec  roku.  Spółka  szacuje,  że  wartość bonusów dotyczących zakupów w I kwartale 2014 roku wyniesie około 500 tys. złotych.

EBIDTA  za  okres  12  miesięcy  od  1.04.2013  do  31.03.2014  roku  wyniosła ponad 3 458 tys. złotych.

Według zapisów w raporcie, z  uwagi  na  znaczące  obniżenie  marż w  segmencie,  w  którym  działa  Spółka oraz  podmioty  z  Grupy,  Zarząd  przyspieszył również działania  związane  z modyfikacją modelu biznesowego w celu zapewnienia kompleksowości dostaw produktów  do  wyposażenia  wnętrz  (pełne  wyposażenie  wnętrz).  Działania  te mają przełożenie na zwiększenie wartości zamówień od pojedynczego klienta oraz zwiększanie się marży.

Dokument mówi również, iż działania Zarządu Internity były skierowane  na realizowanie długoterminowej strategii związanej ze wzrostem udziału w rynku, na którym działa Spółka oraz
budowanie  długoterminowych  przewag  konkurencyjnych  (skala  zakupów  od najważniejszych  dostawców  - utrzymywanie  lub  zdobycie  pozycji  nr  1  w Polsce,  crosselling,  digitalizacja  oferty,  umacnianie  pozycji  w  niszach rynkowych, eliminacja przychodów nie budujących przewagi rynkowej).

W raporcie znaleźć można również informację, że Spółka realizuje także kilka platform internetowych ze środków własnych oraz funduszy  unijnych. Platformy  będą realizowane  na  przestrzeni  2014  i  2015 roku. Działanie  te  mają na  celu  konwersję tradycyjnego  modelu  działania Spółki na model sprzedaży i doradztwa online.

(źródło: Skonsolidowany raport kwartalny Internity SA za I kwartał 2014)


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA