Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Internity stawia na e-commerce

  • Autor: redakcja magazynu Łazienka
  • 19 sie 2014 12:14
Internity stawia na e-commerce
Salon Internity Wilanowska, fot. Internity
Internity stawia na e-commerce
Internity stawia na e-commerce
Internity stawia na e-commerce
Internity stawia na e-commerce
Internity stawia na e-commerce
Internity stawia na e-commerce

Internity SA opublikowała raport za II kwartał 2014r. W związku ze znaczącym obniżeniem marż, zarząd Spółki przyspieszył działania związane z modyfikacją modelu biznesowego.

REKLAMA

W II kwartale 2014 roku Internity S.A. osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 19 651 tys. złotych, a tym samym zwiększyła sprzedaż o blisko 12% w porównaniu do II kwartału 2013 roku. Za drugi kwartał Spółka odnotowała zysk netto w wysokości 195 tys. złotych (w porównaniu do 296 tys. straty netto za II kwartał 2013 roku).

Dodatkowo Spółka pragnie podkreślić, że wynik jednostkowy za II kwartał jest obciążony kwotą około 210 tys. złotych, które odpowiadają rozliczeniom w ramach grupy Internity (opłaty za wykorzystywanie znaku towarowego Internity).

Zarząd chce również dodać, że Spółka otrzymuje rabaty sprzedażowe, tzw. bonusy od swoich dostawców. Rabaty te uzależnione są od poziomu obrotu i rozliczane na koniec roku. Spółka szacuje, że wartość bonusów dotyczących zakupów w II kwartale 2014 roku wyniesie około 500 tys. złotych.

EBIDTA za okres 12 miesięcy od 1.07.2013 do 30.06.2014 roku wyniosła ponad 2 mln złotych (w tym wynik jednostkowy za ten okres obciążony jest kwotą około 840 tys. złotych, które odpowiadają rozliczeniom w ramach grupy Internity, tj. opłaty za wykorzystywanie znaku towarowego Internity).

Działania Zarządu Internity były skierowane na realizowanie długoterminowej strategii związanej ze wzrostem udziału w rynku, na którym działa Spółka oraz budowanie długoterminowych przewag konkurencyjnych (skala zakupów od najważniejszych dostawców - utrzymywanie lub zdobycie pozycji nr 1 w Polsce, crosselling, digitalizacja oferty, umacnianie pozycji w niszach rynkowych, eliminacja przychodów nie budujących przewagi rynkowej).

Z uwagi na znaczące obniżenie marż w segmencie, w którym działa Spółka, Zarząd przyśpieszył również działania związane z modyfikacją modelu biznesowego w celu zapewnienia kompleksowości dostaw produktów do wyposażenia wnętrz (pełne wyposażenie wnętrz). Działania te mają przełożenie na zwiększenie wartości zamówień od pojedynczego klienta oraz zwiększanie się marży.

Spółka realizuje także kilka platform internetowych ze środków własnych oraz funduszy unijnych. Platformy będą realizowane na przestrzeni 2014 i 2015 roku. Działania te mają na celu konwersję tradycyjnego modelu działania Spółki na model sprzedaży i doradztwa online.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA