Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Internity w 2014 z wyższymi przychodami

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 18 lut 2015 08:44
Internity w 2014 z wyższymi przychodami
fot. Internity

Wyniki finansowe z rok 2014 i jego ostatni kwartał podała spółka Internity SA. W raporcie zarząd informuje też o działaniach zmierzających do uzyskania przewag na rynku.

REKLAMA

Przychody Internity wyniosły 72 007 tys. złotych i były wyższe o ok. 4% od przychodów za 2013 rok. W IV kwartale 2014 roku Internity SA osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 17 252 tys. złotych (przychody te były niższe o ok. 11% w porównaniu do przychodów za IV kwartał 2013 roku).

Za czwarty kwartał 2014 Spółka odnotowała zysk netto w wysokości 616 tys. złotych (w porównaniu do 931 tys. zysku netto za IV kwartał 2013 roku). Dodatkowo Spółka podkreśla, że wynik jednostkowy za IV kwartał jest obciążony kwotą około 210 tys. złotych, które odpowiadają rozliczeniom w ramach grupy Internity (opłaty za wykorzystywanie znaku towarowego Internity).
EBIDTA za okres 12 miesięcy od 1.01.2014 do 31.12.2014 roku wyniosła ponad 1,6 mln złotych (w tym wynik jednostkowy za ten okres obciążony jest kwotą około 840 tys. złotych, które odpowiadają rozliczeniom w ramach grupy Internity tj. opłaty za wykorzystywanie znaku towarowego Internity).

Aktywnie na różnych polach

Jak informuje raport, z uwagi na znaczące obniżenie marż w segmencie, w którym działa Spółka, Zarząd przyspieszył również działania związane z modyfikacją modelu biznesowego w celu zapewnienia kompleksowości dostaw produktów do wyposażenia wnętrz (pełne wyposażenie wnętrz). Działania te mają przełożenie na zwiększenie wartości zamówień od pojedynczego klienta oraz zwiększanie się marży.

Działania Zarządu Internity były skierowane na realizowanie długoterminowej strategii związanej ze wzrostem udziału w rynku, na którym działa Spółka oraz budowanie długoterminowych przewag konkurencyjnych (skala zakupów od najważniejszych dostawców - utrzymywanie lub zdobycie pozycji nr 1 w Polsce, crosselling, digitalizacja oferty, umacnianie pozycji w niszach rynkowych, eliminacja przychodów nie budujących przewagi rynkowej).

Spółka realizuje także kilka platform internetowych ze środków własnych oraz
funduszy unijnych. Platformy będą finalizowane w 2015 roku. Działanie te mają na celu konwersję tradycyjnego modelu działania Spółki na model sprzedaży i doradztwa online.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA