Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Internity: W I kwartale 2015 strata większa niż rok wcześniej, mimo wzrostu sprzedaży. Powodem obniżające się marże

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 20 maj 2015 09:34
Internity: W I kwartale 2015 strata większa niż rok wcześniej, mimo wzrostu sprzedaży. Powodem obniżające się marże
Salon Internity, ul. Duchnicka, Warszawa / fot. Internity

Grupa Internity podsumowała pierwszy kwartał 2015 roku. Z raportu Grupy wynika, że problemem na rynku są obniżające się marże. Grupa planuje więc przyśpieszyć działania zmierzające do zwiększenia marży oraz wzmocnić sprzedaż online.

REKLAMA

W pierwszym kwartale skonsolidowany przychód ze sprzedaży Grupy wyniósł 21,15 mln zł i był wyższy niż w analogicznym okresie roku poprzedniego o ok. 17,7% (17,97 mln zł). Grupa odnotowała stratę netto większą niż w roku poprzednim. Wyniosła ona -176 tys. złotych (-33 tys. w I kwartale 2014).

Jak czytamy w oficjalnym raporcie spółki, wzrost sprzedaży nie przełożył się na wynik z uwagi na obniżające się na rynku marże.
Grupa podkreśla, że Spółka ze względu na wzrost przychodów powinna zanotować proporcjonalnie wyższą wartość bonusów sprzedażowych od dostawców (bonusy te uwzględniane są w wyniku w ostatnim kwartale danego roku).

Z uwagi na znaczące obniżenie marż w segmencie, w którym działa Spółka oraz podmioty z Grupy, Zarząd przyspieszył również działania związane z modyfikacją modelu biznesowego w celu zapewnienia kompleksowości dostaw produktów do wyposażenia wnętrz (pełne wyposażenie wnętrz). Działania te mają przełożenie na zwiększenie wartości zamówień od pojedynczego klienta oraz zwiększanie się marży.

Grupa Internity rozpoczęła także działalność serwisu online myhome.pl, który będzie monetyzowany na poziomie przychodów z reklam i przeklików (cpc), a także wzmocni pozycję Grupy w sprzedaży online.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA