Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Intratny rynek inwestycji - jakie jest jego znaczenie dla branży łazienkowej?

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 05 cze 2014 13:36
Intratny rynek inwestycji - jakie jest jego znaczenie dla branży łazienkowej?
fot. Shutterstock
Intratny rynek inwestycji - jakie jest jego znaczenie dla branży łazienkowej?
Intratny rynek inwestycji - jakie jest jego znaczenie dla branży łazienkowej?
Intratny rynek inwestycji - jakie jest jego znaczenie dla branży łazienkowej?
Intratny rynek inwestycji - jakie jest jego znaczenie dla branży łazienkowej?
Intratny rynek inwestycji - jakie jest jego znaczenie dla branży łazienkowej?
Intratny rynek inwestycji - jakie jest jego znaczenie dla branży łazienkowej?
Intratny rynek inwestycji - jakie jest jego znaczenie dla branży łazienkowej?
Intratny rynek inwestycji - jakie jest jego znaczenie dla branży łazienkowej?
Intratny rynek inwestycji - jakie jest jego znaczenie dla branży łazienkowej?
Intratny rynek inwestycji - jakie jest jego znaczenie dla branży łazienkowej?

Inwestycje – zarówno komercyjne, jak i deweloperskie - to segment generujący znaczną część przychodów producentów, dystrybutorów, ale także handlowców, instalatorów czy architektów wnętrz.

REKLAMA

Firmy, które prężnie działają na rynku inwestycyjnym, dzięki umowom na nim zawieranym i projektom realizowanym, mogą uzyskiwać nawet znaczną część swojego przychodu.

- Nasza firma generuje ponad połowę przychodu na realizacjach budowlanych, z czego z kolei około 10% stanowią inwestycje związane z wyposażeniem łazienek – mówi Jerzy Stosiek, dyrektor generalny Zehnder Polska.

Ale korzyści finansowe to nie jedyne apanaże płynące z działalności w tym segmencie.

- Rynek inwestycyjny jest bardzo istotny w punktu widzenia branży łazienkowej. Oprócz istotnych, wymiernych korzyści finansowych pozwala na trwałe budowanie relacji z architektami i projektantami wnętrz oraz znacząco wpływa na jeszcze lepszą współpracę z dystrybutorami. Istotnym aspektem jest również lepsze pozycjonowania marki i wzrost jej świadomości wśród klientów indywidualnych, którzy darzą większym zaufaniem markę obecną w prestiżowych inwestycjach – stwierdza Mariusz Biegański, senior manager w firmie Ravak.

Porozumienie stron

Wyposażanie łazienek w obiektach powstających na rynku inwestycyjnym to proces wymagający współpracy między zainteresowanymi stronami – inwestorem, dostawcą wyposażenia i architektem. Od jakości tej współpracy w dużej mierze zależy finalny efekt.

- Najważniejszy jest właściwy przepływ informacji, zrozumienie potrzeb i oczekiwań inwestora. Staramy się, aby pełna informacja o innowacyjnych rozwiązaniach i modyfikacjach, które wprowadzamy na rynek, docierały do naszych dystrybutorów, firm architektonicznych i wykonawczych – wyjaśnia Marek Wiśniewski, dyrektor ds. sprzedaży inwestycyjnej firmy Oras w Polsce.

- Prowadzimy również kampanie mające na celu informowanie potencjalnych inwestorów o zaletach konkretnych rozwiązań. Kluczem do sukcesu są np. wspólne spotkania, podczas których można określić w sposób optymalny właściwe rozwiązania i ustalić harmonogram ich wdrożenia – dodaje Marek Wiśniewski.

Stworzenie atrakcyjnego i jednocześnie niedrogiego projektu łazienki może wydawać się niełatwym zadaniem. Szeroki wachlarz dostępnych dziś na rynku produktów i materiałów wyposażenia łazienek stwarza wprawdzie wiele możliwości dla architektów, ale dostawcy zauważają, iż znajomość dostępnego asortymentu nie zawsze bywa wystarczająca.

  • Marek Wiśniewski, dyrektor ds. sprzedaży inwestycyjnej firmy Oras w Polsce

    Urządzenie designerskiego wnętrza wcale nie musi wiązać się z ogromnymi kosztami, wystarczy odpowiednia wiedza inwestora i pracowni projektowej, by dobrać ciekawe, innowacyjne i funkcjonalne rozwiązania. Trudności jakie zauważamy, to brak wiedzy o nowatorskich rozwiązaniach.
    Czasem odnośmy wrażenie, że architekci, projektanci i deweloperzy nie chcą poznawać nowych produktów. Jakby po latach pracy ograniczyli swoje pole działania do kilku, kilkunastu wybranych modeli baterii i poruszają się głównie w obszarze tych znanych sobie produktów. Tymczasem rynek armatury bardzo szybko się unowocześnia, już dziś w Polsce, podobnie jak od lat w Skandynawii, standardem staje się inteligentne sterowanie wodą.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA