Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

ISH 2013 pełne zaskakujących nowości

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 17 marz 2013 14:52
ISH 2013 pełne zaskakujących nowości
ISH 2013, uroczystość otwarcia. fot. Messe Frankfurt Exhibition GmbH / Petra Welzel

Tegoroczne targi ISH mogły tylko przekonać do tej pory jeszcze nieprzekonanych, że są jedną z ważniejszych światowych imprez poświęconych branży łazienkowej, sanitarnej i instalacyjnej.

REKLAMA

Tym bardziej, że dla Polaków skutecznie zastąpiły dotychczasowy brak tego typu imprez na rodzimym gruncie. Interesujące, pełne ciekawych spotkań i spektakularnych nowości produktowych – takie były w tym roku targi ISH. Tym bardziej niezapomniane, że w tym roku obficie zasypane śniegiem, którego Frankfurt o tej porze roku w ogóle się nie spodziewał.

Europa wciąż zmaga się z kryzysem ekonomicznym

Ale trudno było go dostrzec na przykładzie tegorocznych ISH. Organizatorzy targów – Messe Frankfurt – podają, że podczas tej edycji swoją ofertę zaprezentowało 2434 wystawców (o 52 więcej niż w roku 2011) z 56 krajów. Nieznacznie zmniejszyła się liczba wystawców z Niemiec: w tym roku było ich 1021, w roku 2011 – 1063. Więcej było za to  wystawców międzynarodowych – ich liczbę zanotowano na poziomie 1413 (i przekroczyła ona blisko o 100 liczbę z 2011 roku). Wydawało się, że w tym roku dość mocno swoją obecność na ISH akcentowali Włosi tworząc w poszczególnych halach swego rodzaju „włoskie enklawy”. Tereny wystawowe zajęte były w 100% i łącznie objęły powierzchnię  258 tysięcy m2.

Andreas Dornbracht, prezes Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Sanitarnego (VDS) podczas konferencji dedykowanej biznesowi podkreślał, że pomimo dość trudnej sytuacji ekonomicznej,  obrót niemieckiej branży sanitarnej za rok 2012 wyniósł aż 17 mld euro. To oznacza praktycznie powtórzenie danych z roku 2011 (-1%). Niestety, gorzej wygląda kwestia eksportu niemieckich produktów, który od kilku już lat jest bolączką niemieckiego przemysłu sanitarnego. Ale i tu pojawiły się optymistyczne dane – tylko w 2012 roku eksport zanotował wzrost o 7% w stosunku do roku 2011 , osiągając wartość 3,6 mld euro.  Sukces ten możliwy był dzięki zwiększonemu popytowi w Rosji oraz USA – strefa Euro od kilku już lat regularnie bowiem notuje spadki.

Podsumowując, według danych Stowarzyszenia VDS ekonomiczny klimat w niemieckiej branży sanitarnej jest ogólnie pozytywny. Prognozy na rok 2013 wskazują możliwość zwiększenia sprzedaży na rynku wewnętrznym o 2,3%, do wartości 18 mld euro. Tym bardziej, że dane niemieckiej KfW bank group wskazują na rozpoczynający się właśnie w Niemczech boom budowlany – tylko w tym roku ma powstać 204 tys. nowych mieszkań, a ponad 20 mln łazienek czeka na swój pierwszy remont.   

Co jest i będzie modne?

Na ISH czeka się m.in. dlatego, że to właśnie tutaj niemieccy producenci – silnie obecni także na polskim rynku – zaprezentują swoje najbardziej spektakularne w perspektywie najbliższych dwóch lat nowości. A w tym roku było ich niemało.

Rynek wyposażenia łazienkowego z pewnością zrewolucjonizuje nowy materiał opracowany i zaprezentowany przez markę Laufen. ShafirKeramik – bo o nim mowa – to wciąż ceramika, tyle że z dodatkiem korundu. Dzięki niemu staje się ona dwa razy lżejsza i dwa razy twardsza, a te właściwości umożliwiają wykonanie sprzętów łazienkowych z wyjątkowo cienkimi rantami (ok. 4 mm), które do tej pory możliwe były tylko w przypadku materiałów typu solid surface. Bardzo ciekawe, jak na ten krok zareaguje rynek. Tym bardziej, że kontynuowany w tym roku trend „odchudzania” ceramiki widoczny był już podczas poprzedniej edycji targów.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA