Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Jak branża łazienkowa efektywnie szkoli fachowców

  • Autor: Radosław Zieniewicz
  • 14 lis 2018 09:41
Jak branża łazienkowa efektywnie szkoli fachowców
Coraz większą popularność zdobywają płytki o wielkim formacie czy niestandardowych kształtach. Wymagają one radykalnie innego nakładu pracy i wysiłku ze strony wykonawców, co przekłada się na wydłużony czas realizacji. Fot. Cerrad
Jak branża łazienkowa efektywnie szkoli fachowców
Jak branża łazienkowa efektywnie szkoli fachowców
Jak branża łazienkowa efektywnie szkoli fachowców
Jak branża łazienkowa efektywnie szkoli fachowców
Jak branża łazienkowa efektywnie szkoli fachowców

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez agencję zatrudnienia Menpower Group ponad połowa (51%) polskich firm sygnalizuje problemy z zatrudnieniem wykwalifikowanych pracowników. Jeszcze dwa lata temu ten problem dotyczył 45% firm. Wyzwaniem jest nie tylko dynamicznie zmieniający się rynek pracy i spadek bezrobocia, ale też i brak odpowiednich kwalifikacji nowo zatrudnianych pracowników. Jak radzą sobie z tym problemem firmy działające w branży łazienkowej?

REKLAMA

Jeszcze w pierwszym kwartale tego roku, GUS odnotował w Polsce ponad 152 tysiące nieobsadzonych miejsc pracy. Skalę piętrzących się trudności rekrutacyjnych pokazuje dynamika wzrostu wakatów, których w ciągu roku przybyło o niemal 30%.

Także z najnowszego badania Work Service pt. „Barometr Rynku Pracy X” wynika, że obecnie prawie połowa pracodawców (49,7%) deklaruje, że ma problem ze znalezieniem odpowiednich pracowników. Zaczyna więc być to dość trwała tendencja na polskim rynku pracy, gdyż powyższy wynik jest porównywalny do rezultatów obserwowanych przez Work Service rok temu, w analogicznym okresie, jak i na początku bieżącego roku.

Czytaj także: Ekspozycja łazienkowa ma znaczenie

– Rosnąca konkurencja i zawężający się rynek pracy powodują, że skala problemów rekrutacyjnych utrzymuje się na wysokich poziomach. Szczególnie widoczne jest to w dużych przedsiębiorstwach, wśród których ponad 62% miało problemy rekrutacyjne. Na poziomie branżowym sytuacja potrafi być jeszcze trudniejsza, bo aż 3/4 przedstawicieli sektora produkcyjnego doświadczyło deficytów kadrowych. Głównymi przyczynami, dla których pracodawcy borykają się z tym wyzwaniami, są ilościowe braki rąk do pracy, rosnące koszty pracy i niedobór odpowiednich kwalifikacji wśród kandydatów na rynku. Na to dodatkowo nakładają się problemy z efektywnym przeprowadzeniem procesów rekrutacyjnych, na co wpływa m.in. podkupywanie sobie nawzajem kandydatów – komentuje Maciej Witucki, prezes Zarządu Work Service. Jakich pracowników najbardziej brakuje?

Niedobór wykwalifikowanej siły roboczej

Według badania pt. „Niedobór talentów", a przeprowadzonego przez agencję Manpower to właśnie wykwalifikowani pracownicy fizyczni, czyli tacy fachowcy jak m.in.: elektrycy, spawacze, mechanicy, instalatorzy, hydraulicy czy glazurnicy, niezmiennie już od kilku lat są w czołówce zawodów najbardziej dotkniętych niedoborem talentów w Polsce.

– Niedobór talentów to problem, z jakim już od lat mierzą się polscy pracodawcy. Analizując dane z raportu widzimy, że razem z rosnącym odsetkiem firm, które mają trudności z obsadzaniem stanowisk, rośnie też liczba organizacji, które nie podejmują żadnych działań, by walczyć z tym zjawiskiem. Podczas gdy cztery lata temu w Polsce było to 29% badanych firm, tak w roku bieżącym to już 35% przedsiębiorstwa. Biorąc pod uwagę trend związany z narastającym problemem niedoboru talentów, każda zwłoka przedsiębiorstw i brak działań, by zatrzymać ten proces może zmniejszać ich konkurencyjność i przewagę biznesową, którą tworzą ludzie wraz ze swoimi unikatowymi kompetencjami – komentuje Iwona Janas, dyrektor generalna ManpowerGroup w Polsce. Jak radzą sobie z tym problemem firmy działające w branży łazienkowej?

Cykliczne szkolenia

Firmy specjalizujące się w produkcji chemii budowlanej (łazienkowej), ceramiki i gresów oraz dystrybutorzy techniki sanitarnej, instalacyjnej oraz grzewczej same przejmują inicjatywę i organizują szkolenia dla fachowców, wykorzystujących ich produkty w codziennej pracy. Producenci i dystrybutorzy w ten sposób nie tylko powiększają liczbę certyfikowanych wykonawców, ale przywiązują ich do swoich produktów. Szkolenia są zazwyczaj darmowe, wystarczy się na nie zarejestrować.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA