Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Sklep internetowy Grupy Paradyż

Przedstawiciele firmy, która przygotowała sklep internetowy producenta płytek ceramicznych, opowiadają jak wyglądały kolejne etapy pracy nad projektem.

REKLAMA

Za stworzenie nowego sklepu Ceramiki Paradyż odpowiedzialna była firma Ideacto. Nim podjęli się stworzenia tego projektu wspólnie z klientem opracowali strategię ekspansji eCommerce. Prace nad strategią obejmowały analizę kilkudziesięciu raportów branżowych (analiza desk reaserch) oraz badania konkurencji na polskim i zagranicznych rynkach. Przeprowadzono także pogłębione badania z użytkownikami – biuro Ideacto odwiedzili m.in. architekci, osoby odpowiedzialne za inwestycje budowlane czy w końcu sami potencjalni klienci indywidualni.

Cała firma współpracuje

Nie bez znaczenia były także spotkania w siedzibie klienta z przedstawicielami prawie wszystkich działów, mogących w swojej codziennej pracy korzystać z planowanego wdrożenia eCommerce

- Ceramika Paradyż wyjątkowo metodycznie podeszła do planów wdrożenia nowego kanału sprzedaży. Stworzenie wspólnie z Ideacto strategii ekspansji eCommerce pozwoliło solidnie przygotować się do etapu projektowania e-sklepu oraz osadzić cały projekt w realiach biznesowych. Takie podejście jest szczególnie ważne w przypadku pracy z silnymi markami sprzedającymi off-line, które rozszerzają  swoją obecność w internecie – mówi Marcin Cichoń, Dyrektor Operacyjny w Ideacto, a także Project Manager odpowiedzialny za realizację zlecenia dla Ceramiki Paradyż.

Etap: rysowanie

Po doprecyzowaniu planu strategicznego, kolejnym etapem projektu było stworzenie makiet funkcjonalnych oraz grafiki dla sklepu. Od początku duży nacisk położony został na  wysoką użyteczność projektowanych rozwiązań. Po stworzeniu architektury informacji oraz makiet, zaproszono przedstawicieli grupy docelowej do ich przetestowania. To właśnie wnioski z badań
z użytkownikami pozwoliły projektantom UX, podczas kolejnej iteracji, dopracować projekt funkcjonalny.

- Sklep internetowy Paradyż powstał w pełnym procesie User Centered Design. Na podstawie etapu analitycznego, mając dużą wiedzę o użytkownikach i konkurencji, przystąpiliśmy do tworzenia architektury informacji oraz projektu funkcjonalnego. Na każdym kroku towarzyszył nam klient oraz użytkownicy – przeprowadziliśmy na prototypie testy użyteczności, które uświadomiły nam potencjalne problemy, dzięki czemu mogliśmy oddać jeszcze bardziej dopracowany projekt – opowiada Robert Czekański, UX Designer w Ideacto.

Podczas całego zlecenia zaprojektowano w sumie 20 widoków kluczowych makiet, aby następnie przygotować projekt look&fell strony głównej i na jego bazie „narysować” kolejne widoki graficzne.

(źródło: Ideacto)


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA