Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Jak marketing zapachowy wpływa na odczucia klienta?

  • Autor: Ryneklazienek.pl/RZ
  • 01 lip 2017 08:06
Jak marketing zapachowy wpływa na odczucia klienta?
Zastosowanie aromarkeingu nie zmienia jakości obsługi, sposobu i jakości prezentacji produktów na wystawie. Zapach pozostawia jedynie dobre wrażenie, które ma zachęcić klienta do dokonania zakupu. Jednak tę decyzję może on szybko zmienić jeśli nie będzie odpowiednio obsłużony w salonie. fot. Shutterstock

Podstawowym zadaniem aromamarketingu jest stworzenie przyjemnej, prozakupowej atmosfery w miejscu sprzedaży. Aromamarketing jest narzędziem wspomagającym budowanie pozytywnego wizerunek marki.

REKLAMA

Odpowiednio dobrany zapach sprawia, że klienci identyfikują firmę jako bardziej ekskluzywną, sprzedającą produkty o wyższej jakości.

Na starcie należy podkreślić, że podstawowym zadaniem aromarketing lub marketingu zapachowe jest poprawienie (subiektywne) nastroju klienta przy użyciu konkretnych zapachów. Dzięki  pozytywnemu wrażeniu jakie odniesie klient wchodząc do salonu tworzymy atmosferę (podstawę) zachęcającą do podjęcia decyzji zakupu. 

Pamiętajmy jednak, że zastosowanie aromarkeingu nie zmienia jakości obsługi, sposobu i jakości prezentacji produktów na wystawie. Zapach pozostawia jedynie dobre wrażenie, które ma zachęcić klienta do dokonania zakupu. Jednak tę decyzję może on szybko zmienić jeśli nie będzie odpowiednio obsłużony w salonie. 

Dobre wrażenie zapachu

Efekty właściwego stosowania zapachu prowadzą do zwiększenie zadowolenia potencjalnego klienta. Klient w salonie sprzedażowym, w którym zastosowano marketing zapachowy odbiera go bardziej pozytywnie w porównaniu ze zwykłym salonem.

Uważa on, że salon sprzedażowy, w którym zastosowano aromarketing jest:

  • - przyjemniejsza przestrzeń (wzrost pozytywnych odpowiedzi o 21% w porównaniu ze zwykłym salonem;
  • - czystszy i świeższy (wzrost o 21%);
  • - większy zasięg oferowanych produktów (salon sprawia takie wrażenie) - wzrost o 19%;
  • - są tam przyjemniejsi pracownicy (wzrost o 39%);
  • - pracownicy są bardziej kompetentni (wzrost o 39%).

Zapach a asortyment

Zastosowanie aromarketingu w salonie podnosi atrakcyjność asortymentu w oczach potencjalnego klienta.

Asortyment w oczach klientów pod wpływem zapachu jest o:

  • - 47% bardziej uwodzicielski;
  • - 13% lepiej dobrany;
  • - 10% ładniejszy;
  • - 12% bardziej trendy.

 

 


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • Bardzo ładne zapachy ma firma Aroma by Hellcold.
    • maciej k, 2017-08-21 13:39:09
  • Bardzo ładne zapachy ma firma Aroma by Hellcold.
    • maciej k, 2017-08-21 13:37:56

REKLAMA

REKLAMA