Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

×

Szukaj w serwisie

Jak polskie łazienki zdobywają zachodni rynek DIY

  • Autor: Dachser
  • 19 paź 2018 13:37
Jak polskie łazienki zdobywają zachodni rynek DIY
DACHSER – jeden z wiodących operatorów logistycznych – dysponuje siecią 425 oddziałów w 37 krajach w Europie, rozbudowaną siatką codziennych połączeń drobnicowych i ujednoliconym system IT. Fot. Dascher
Jak polskie łazienki zdobywają zachodni rynek DIY
Jak polskie łazienki zdobywają zachodni rynek DIY
Jak polskie łazienki zdobywają zachodni rynek DIY
Jak polskie łazienki zdobywają zachodni rynek DIY
Jak polskie łazienki zdobywają zachodni rynek DIY

Sprzedaż na rynku DIY w Europie to 673 mld euro rocznie. Łazienkowy asortyment stanowi ważną część wydatków europejskich konsumentów na dom. Coraz większy udział mają w tej sprzedaży polscy producenci, którzy mocno stawiają na rozwój eksportu. Meble łazienkowe, armatura i ceramika sanitarna, grzejniki, instalacje czy płytki codziennie wyjeżdżają do zagranicznych klientów za pośrednictwem DACHSER – operatora, który od 20 lat obsługuje branżę DIY.

Międzynarodowe targi, internet oraz eksploracja polskiego rynku przez sieci DIY pomagają rodzimym przedsiębiorcom znaleźć nabywców swoich produktów w Europie. Konkurencyjność polskich produktów wynika z nadal niższych kosztów produkcji, ale również jest coraz częściej efektem inwestycji w nowe technologie, wzornictwo i design.

Logistyczne wyzwanie

Jednym z wyzwań stojących przed polskimi firmami jest logistyka, która ze względu na konieczność dostępności towaru „tu i teraz” wymaga profesjonalnego wsparcia ze strony firm, dla których jest to codzienna praca. Dodatkowo zmniejszają się ilości na zamówieniu, co skutkuje realizacją zleceń na poziomie palety, a nawet pół palety.

Te dwa aspekty powodują, że polscy producenci skupiają się na swoim głównym zadaniu tj. tworzeniu atrakcyjnego produktu, a logistykę przekazują w ręce operatorów.

Przejęcie zadań logistycznych następuje już na poziomie odbioru towaru z produkcji. W takim przypadku operator odpowiada za zadania związane z logistyką magazynową. Proces outsourcingu może się też rozpoczynać się w magazynie producenta.

Gęsta sieć oddziałów i połączeń

Co jest kluczowe we współpracy z zagranicznymi sieciami DIY? Szybkość i terminowość dostaw. Skuteczna logistyka wymaga więc od operatora sprawnej sieci oddziałów i codziennych połączeń. DACHSER – jeden z wiodących operatorów logistycznych – dysponuje siecią 425 oddziałów w 37 krajach w Europie, rozbudowaną siatką codziennych połączeń drobnicowych i ujednoliconym system IT. Dzięki temu przesyłki od polskich producentów w dniu odbioru są rozsyłane do klientów po całej Europie, a ich status zlecenia jest dostępny on-line w czasie rzeczywistym.

Dodatkowo DACHSER oferuje usługę merchandisingu na terenie sklepów DIY. To sprawia, że produkty polskich dostawców są lepiej widoczne dla kupujących. Taka opieka daje też stały podgląd na towar, jego rotację i zachowania konsumenta.

W czasach szybkiego reagowania na wymagania i zachowania klienta ostatecznego logistyka stała się elementem przewagi konkurencyjnej.

Juliusz Pakuński

Kierownik rozwoju biznesu

DACHSER DIY-Logistics

juliusz.pakunski@dachser.com

tel. 512 597 095

www.dachser.pl




Rekomendowane dla Ciebie