Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Jakie kanały sprzedaży powninien wykorzystywać detalista?

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 16 cze 2016 15:52
Jakie kanały sprzedaży powninien wykorzystywać detalista?
fot. Shutterstock

Aktualne warunki rynkowe wymagają od handlowców, również z branży łazienkowej, elastycznego dostosowywania się do potrzeb klientów. Trzeba mieć o nich wiedzę i umieć się komunikować. I w sklepie stacjonarnym, i w internecie.

REKLAMA

Dziś klient, gdy chce kupić nowy produkt, zazwyczaj najpierw szuka go w internecie, potem czyta opinie w mediach społecznościowych, ale zakupu dokonuje często w sklepie stacjonarnym. Ale bez względu na to, czy decyduje się pojawić w sklepie stacjonarnym, przejrzeć drukowany katalog, skorzystać z oferty online, zadzwonić do contact center czy wreszcie skorzystać z aplikacji mobilnej, oczekuje od danej firmy handlowej spójności na poziomie oferty produktów, cen, promocji i jakości obsługi.

Według ekspertów, dla dzisiejszego detalisty absolutne minimum, oprócz punktów stacjonarnych, to obecnie:

• sklep internetowy w wersji desktop oraz mobilnej, a najlepiej w wariancie responsywnym,

• profesjonalne Contact Center dostępne przez telefon i chat na żywo.

Mile widziane przez konsumentów są również:

• aplikacja mobilna (przynajmniej na Android i iOS), z możliwością śledzenia aktualnej oferty, sprawdzania dostępności produktów i opcjonalnie – zakupów,

• internetowe kioski informacyjne w punktach sprzedaży tradycyjnej.

W przypadku sprzedaży wielokanałowej znaczenie – oprócz oczywiście samej liczby wykorzystywanych kanałów – ma również umiejętne ich łączenie i zapewnienie spójności informacji udzielanych konsumentowi. Ważna jest też możliwość wyboru innego kanału kontaktu na każdym etapie procesu zakupowego i pozakupowego.


REKLAMA

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA