Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Jesienne Targi Grupy PSB - złożono zamówienia na 61,5 mln zł

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 15 wrz 2015 11:23
Jesienne Targi Grupy PSB - złożono zamówienia na 61,5 mln zł
fot. Grupa PSB

Grupa PSB po raz pierwszy zorganizowała Jesienne Targi PSB. Do hotelu Ossa, koło Rawy Mazowieckiej, 8 września 2015 r. przyjechało ok. 650 osób - przedstawicieli 53 największych dostawców i 125 partnerów Grupy.

REKLAMA

W ostatnich latach Grupa, organizowała na przełomie sierpnia i września jednodniowe sesje negocjacyjne z wybranymi dostawcami w 8 regionach kraju. Tym razem, ze względów kosztowych i czasowych, wprowadzono formułę jednej lokalizacji dla całej sieci. Targi jesienne, przypominają swą formą targi wiosenne Grupy, ale mają znacznie mniejszą skalę.

Niemniej jednak na ich podstawie Grupa prognozuje trendy na nadchodzące tygodnie. Wynik tej edycji jest o ok. 8% lepszy od łącznych wyników 8 spotkań sprzed roku. W rozmowach z przedstawicielami hurtowni i Mrówek także dominował optymizm. Jest on wynikiem sytuacji rynkowej - pierwsze tygodnie września przynoszą już lepsze wieści – nastąpiło wyraźne ożywienie  popytu na materiały ścienne. Po nich powinien wzrosnąć popyt na kolejne grupy asortymentowe.

Podczas targów partnerzy złożyli łącznie 2400 zamówień na kwotę 61,5 mln zł.

Jak informuje Grupa PSB, z szeroko rozumianej branży budowlanej napływają w tym roku różne sygnały. Sektor deweloperski ma się bardzo dobrze, inwestycje niemieszkaniowe, finansowane nowymi środkami unijnymi  jeszcze nie ruszyły, zaś w budownictwie indywidualnym sytuacja jest zmienna.

Bardzo dobry początek sezonu napawał dużym optymizmem – w składach Grupy PSB sprzedaż w pierwszym kwartale wzrosła o 8%, ale w drugim zwyżka osiągnęła zaledwie 2%. Nie ma pełnych danych z miesięcy letnich, jednak informacje z poszczególnych hurtowni były pesymistyczne.

W zgodnej opinii handlowców, upały dość istotnie wpłynęły na spadek natężenia prac na budowach, w zawiązku z czym można szacować, iż w hurcie dynamika sprzedaży była bliska zeru. Zupełnie inaczej kształtuje się sytuacja w kanale detalicznym – wydatki gospodarstw domowych na remonty oraz utrzymanie domów i ogrodów w marketach Mrówka wzrosły w ciągu 8 miesięcy br. o niemal 10% (w I kwartale wzrost wyniósł 8%, w II kw. ponad 10%, zaś w lipcu-sierpniu o niemal 10%).


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA