Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

fot. Shutterstock

Od nowego roku polskie firmy będą mogły składać zeznania podatkowe tylko przez Internet. Warto się do tego przygotować, gdyż dokument przesłany tą droga będzie ważny, tylko gdy znajdzie się na nim e-podpis.

REKLAMA

Od 2015 roku według pomysłu Ministerstwa Finansów rodzime firmy formularze PIT i CIT będą mogły składać wyłącznie drogą elektroniczną. Ten przepis nie będzie dotyczył tylko firm, które zatrudniają do pięciu pracowników. Jednak aby przesłany w ten sposób dokument był ważny, musi znaleźć się na nim e-podpis. Ten przedsiębiorca może nabyć w jednej z pięciu firmach certyfikowanych przez Ministerstwo Gospodarki.

Koszt e-podpisu oscyluje w granicach 300 złotych. Może być użytkowany przez dwa lata.

- Podpis elektroniczny jest bezpieczny – zaznacza Elżbieta Włodarczyk, dyrektor Departamentu Usług Certyfikacyjnych Krajowej Izby Rozliczeniowej. - Dane przechowywane są na karcie kryptograficznej, którą posiada tylko właściciel podpisu. Zastosowane szyfry sprawiają, że jest on nie do podrobienia - dodaje.

Co ważne: od 1 lipca 2016 r. polskie podpisy elektroniczne są honorowane w całej Unii Europejskiej. E-podpis można wykorzystywać w bankowości elektronicznej, do wystawiania e-faktur, zawierania umów, składania wniosku o odpis z księgi wieczystej czy korzystania z krajowego rejestru sądowego.

Obecnie 43% urzędów akceptuje dokumenty opatrzone e-podpisem. Będzie ich więcej. Rząd przeznaczył na informatyzację instytucji publicznych 4 miliardy złotych.

(źródlo: InfoWire.pl)


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA