Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

fot. Shutterstock

Globalna sieć jest najbardziej znaczącym medium informacyjnym w procesie zakupowym wyposażenia domu - aż 76% kupujących z sieci czerpie dane o produktach. Jednak póki co nie przekłada się to aż tak mocno na zakupy w e-sklepach.

REKLAMA

Niski wskaźnik liczby osób decydujących się na zakup np. mebli w sklepach online może być pochodną niezbyt wysokich wydatków na reklamę internetową wśród producentów i dystrybutorów wyposażenia domu. W całej puli środków przeznaczonych na taką promocję przez firmy w Polsce, segment „dom” stanowi zaledwie 3% całkowitej wartości (dane dot. 2013 roku). 

A potencjał jest. Według badania IAB Polska „E-konsumenci (Consumer Journey Online)” aż 76% osób kupujących wyposażenie domu czerpie informacje z internetu. 

- Co więcej, informacje znalezione w sieci są według klientów bardziej wiarygodne niż te zaczerpnięte z prasy, TV czy radia. Konsumenci bardziej ufają tylko ekspertom oraz swoim bliskim – rodzinie i znajomym – zauważa w podsumowaniu badania - Anna Pogoda, Head of Team w Goldbach Audience.

W przypadku kupowania wyposażenia domu przez internet zachodzi zjawisko „odwróconego” showroomingu. Z sieci konsument czerpie informacje, ale kupuje głównie offline. Na zakupy mebli i pozostałego wyposażenia domu w e-sklepach decyduje się zaledwie 37% klientów.

- To oczywiście niemało, ale w porównaniu z innymi branżami (np. z branżą motoryzacyjną) widać, że Polacy nie są jeszcze gotowi na kupowanie mebli online – podkreśla Anna Pogoda.

Internet jest póki co dla nas przede wszystkim źródłem informacji o produktach i opinii o nich (tak uważa 76% badanych) oraz narzędziem poszukiwania nowych produktów (75%). Przydatność internetu w planowaniu i realizowaniu zakupów docenia odpowiednio 62% oraz 61% badanych.

Przydatność internetu w zakupach. IAB Polska, styczeń 2015.
Przydatność internetu w zakupach. IAB Polska, styczeń 2015.

 

2% kupuje tylko w sieci

Badanie pokazało, że wśród osób kupujących produkty z kategorii „dom” w sieci 55% to mężczyźni. 44% kupujących tylko online to osoby w wieku 25-34 lata. Jedynie w przedziale wiekowym od 15-24 lat oraz 45+ odsetek osób kupujących w offline i online przewyższa liczbę klientów decydujących się tylko na zakupy online.

Gdzie zwykle kupujesz produkty wyposażenia domu (meble, dodatki). IAB Polska, styczen 2015.
Gdzie zwykle kupujesz produkty wyposażenia domu (meble, dodatki). IAB Polska, styczen 2015.

Raport IAB Polska pokazuje, że wśród respondentów tylko 2% kupuje wyposażenie domu wyłącznie w internecie. Łączny odsetek osób, które takie produkty nabywają m.in. w sieci (ale też czasami offline) wyniósł 37%.

Skąd czerpiemy informacje?

Badanie IAB wskazuje, że internet jest dziś głównym źródłem informacji o produktach do domu – 76% klientów właśnie z sieci czerpie informacje. W aspekcie informacyjnym globalna sieć znacząco dystansuje inne media. Na skali wiarygodności internet traktowany jest jako medium bardziej wiarygodne, niż prasa czy reklama. Internet najlepiej wypada w ocenie przydatności informacji jakie dostarcza – znacząco w tym zakresie wyprzedza reklamę, telewizję, prasę i znajomych. 

Źródła,z których dowiadujesz się na temat produktów wyposażenia domu (meble, dodatki). IAB Polska, styczeń 2015.
Źródła,z których dowiadujesz się na temat produktów wyposażenia domu (meble, dodatki). IAB Polska, styczeń 2015.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA