Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Konkursy dla projektantów - sposób na promocję marki?

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 04 kwi 2014 10:07
Konkursy dla projektantów - sposób na promocję marki?
Jump The Gap 2013 / fot. materiały organizatora, flickr.com - Jump The Gap

Producenci wyposażenia łazienkowego nieustannie szukają rozwiązań, które pomogą im promować swoje wyroby oraz budować rozpoznawalność marki. W ostatnich latach rośnie popularność konkursów angażujących naturalnych odbiorców produkcji tych firm - projektantów i architektów.

REKLAMA

Rywalizacja nakręca rozwój branży. Daje szansę na opracowanie rozwiązań lepszych, kreatywnych, bardziej pomysłowych. Przy wyposażeniu wnętrz nowe wzornictwo czy lepsza aranżacja przestrzeni jest priorytetem. Stanowi walutę, która nie tylko podnosi wartość marki, ale też może pomóc zbudować przewagę konkurencyjną. Z punktu widzenia uczestników konkurs (wygrany) też jest elementem budowania prestiżu w środowisku i ścieżki zawodowej.

Projekt na konkretne wytyczne

Schemat i zasady wielu konkursów branżowych są bardzo podobne: uczestnik musi przygotować aranżację (ewentualnie pokazać już istniejący projekt) pod konkretne produkty z oferty. Podawane są wymiary pomieszczeń, wskazane mniej lub bardziej konkretnie sprzęty, które mają się pojawić. Przypomina to typową pracę nad zleconym projektem, tyle że estetyczne wybory pozostają jedynie w gestii projektanta. Rzadziej się zdarza, by przedmiotem konkursu było stworzenie nowego produktu.

Takie rozwiązanie ma sens z punktu widzenia samego organizatora: nagrodzone pomysły może on wykorzystać potem w swoich materiałach promocyjnych lub szkoleniowych.

- Zgłoszone projekty znajdują zastosowanie jako prezentacje dla partnerów konkursu – potwierdza Sebastian Serafin, który w firmie zajmuje się organizacją konkursu Excellent Design. - Na ich bazie tworzone są wizualizacje z propozycjami aranżacji wnętrz które stanowią inspirację dla Klientów – dodaje.

Co nie zmienia faktu, że z punktu widzenia uczestników właśnie te rywalizacje, które dają szansę na realizację pomysłu, wydają się być najbardziej atrakcyjne. Na polskim rynku jednak takich konkursów nie ma za wiele. Realizację prototypu nagrodzonego grzejnika obiecuje Terma. Część zwycięskich projektów w konkursie firmy Koło też udało się już zrealizować.

- Konkurs organizowany przez firmę Koło jest dość popularny na wydziałach architektury w Polsce - co roku bierze w nim udział wielu studentów, ale także i pracowni. Tym, co czyni go tak atrakcyjnym jest duże prawdopodobieństwo, że dojdzie do realizacji nagrodzonego projektu – przyznają Zuzanna Szpocińska i Anna Boruta z pracowni ZAA, które wygrały ostatnią edycję konkursu.

Konkursy z tradycją - renoma wśród architektów

O tym, czy pomysł na konkurs był trafny najlepiej chyba świadczy ilość edycji. Niektóre są świeże i dopiero pomagają firmie szukać swojego miejsca w relacjach z projektantami. Inne mają wyrobioną markę, a nawet uczestników którzy do nich wracają. Konkurs Vasco Integracja miał już siedem edycji, Excellent Design – trzy, Jump the Gap od Roca – pięć. Odpowiednia cyfra świadczy też pośrednio o renomie, jaką dana idea.

Najdłuższy staż wśród rodzimych kokursów ma zdecydowanie ten, który organizuje firma Koło. Konkurs na „Projekt Łazienki” prowadzony jest od 1998 roku i doczekał się już piętnaście edycji. Jego koncepcja przez lata ewoluowała, ale od kilku lat głównym tematem są koncepcje toalet publicznych.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA