Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Konsumenci skarżą się na usługi remontowo-budowlane

  • Autor: Redakcja magazynu Łazienka
  • 27 sie 2014 10:09
Konsumenci skarżą się na usługi remontowo-budowlane
Ponad 1357 skarg zgłoszonych przez konsumentów dotyczyło Usług. Stanowi to 7 proc. ogółu skarg konsumenckich, które wpłynęły do Inspekcji Handlowej. / Fot. Shutterstock
Konsumenci skarżą się na usługi remontowo-budowlane
Konsumenci skarżą się na usługi remontowo-budowlane
Konsumenci skarżą się na usługi remontowo-budowlane
Konsumenci skarżą się na usługi remontowo-budowlane

Ponad 221 zgłoszonych skarg dotyczyło usług remontowo-budowlanych. Stanowiło to 7% ogółu skarg konsumenckich, które zgłosili konsumenci do Inspekcji Handlowej w 2013 r.

REKLAMA

Inspekcja Handlowa, w ubiegłym roku przeprowadziła blisko 22 tys. kontroli, z czego ponad 3 tys. w wyniku zawiadomień konsumentów. Prawie jedna trzecia dotyczyła przestrzegania wymagań prawa odnoszących się do towarów i usług (32,2 proc.) – m.in. oznakowanie produktów cenami, usługi hotelarskie i promocje w dużych sieciach handlowych. Kontrolowano też produkty z punktu widzenia ich ogólnego bezpieczeństwa (6,8 proc.) – np. meble, sprzęt sportowy, a także wyroby podlegające oznaczeniu symbolem CE (9,9 proc.) – np. zabawki, sprzęt elektryczny. 

Na co skarżą się konsumenci

W ubiegłym roku do IH wpłynęło ponad 19 tys. sygnałów od konsumentów o nieprawidłowościach w handlu i usługach. Informacje te były m.in. podstawą do przeprowadzenia 3167 kontroli. Ponad dwie trzecie z nich (67,8 proc.) potwierdziło naruszenia przepisów.

Najwięcej skarg odnosiło się do handlu artykułami przemysłowymi (80,5 proc.) – przede wszystkim obuwia, odzieży i sprzętu AGD-RTV. Pozostałe skargi związane były z usługami (7 proc.) – najczęściej remontowo-budowlanymi, gastronomicznymi i pralniczymi.

Konsumenckie skargi na usługi

Ponad 1357 skarg zgłoszonych przez konsumentów dotyczyło Usług. Stanowi to 7 proc. ogółu skarg konsumenckich, które wpłynęły do Inspekcji Handlowej (w 2012 r. usług dotyczyło 1 430 spraw). Spośród nich 588 zostało załatwionych w formie mediacji (w 2012 r. – 679), a 295 w formie kontroli (w 2012 r. - 338). Ponadto w 205 przypadkach, poinformowano konsumentów o przysługujących im prawach, bez podejmowania kontroli lub mediacji (w 2012 r. - 201).

Najczęściej kwestionowano usługi remontowo-budowlane (221 spraw, tj. 16,3 proc. wszystkich zgłoszeń). 

Podobnie jak w poprzednich latach, głównymi przyczynami skarg konsumenckich były nieznajomość przepisów prawa przez konsumentów i przedsiębiorców, odmowa przyjęcia reklamacji i odsyłanie klientów do serwisantów, uzależnianie rozpatrzenia reklamacji od opinii rzeczoznawcy, nieterminowe rozpatrywanie reklamacji klientów.

Ponadto konsumenci skarżyli się na interpretowanie przepisów prawa przez przedsiębiorców na swoją korzyść, niską jakość towarów znajdujących się na rynku,nieprzestrzeganie przez przedsiębiorców przepisów obowiązujących w obrocie.

(Źródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • Fajny artykuł , takie zachowanie typowe jest dla architekt która oszukuje Dominike Rostocka
    • Komil, 2017-06-10 18:19:21

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA