Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Latem Polacy remontują kompleksowo [raport 08.2016]

  • Autor: Ryneklazienek.pl
  • 12 sie 2016 12:44
Latem Polacy remontują kompleksowo [raport 08.2016]
fot. Warsaw Build

W wakacje remontujemy na potęgę. Często bez pomocy fachowców, własnymi rękami i nierzadko przeznaczając na ten cel sporą część letniego urlopu oraz posiłkując się kredytem. Wakacyjne remonty i prace wykończeniowe zaplanowało w tym roku aż 41 procent Polaków.

REKLAMA

W wakacje remontujemy na potęgę. Często bez pomocy fachowców, własnymi rękami i nierzadko przeznaczając na ten cel sporą część letniego urlopu oraz posiłkując się kredytem. Wakacyjne remonty i prace wykończeniowe zaplanowało w tym roku aż 41 procent Polaków [1].

Lato jest zdaniem Polaków najlepszą porą roku zarówno na kapitalny remont, jak i mniejsze prace renowacyjne czy wykończeniowe. Pogoda sprzyja, a przede wszystkim można wreszcie wysłać domowników na wczasy lub do rodziny, co znacznie przyspiesza i ułatwia prace.

Co i za ile remontują Polacy

Najczęściej remontujemy kuchnie (28%), w dalszej kolejności sypialnie i salony (15%) – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie marki Hotpoint [2]. Wśród bardziej zaawansowanych prac remontowych, wymagających specjalistycznej wiedzy i kwalifikacji króluje wymiana/przeróbka elektryki (45% ankietowanych). W dalszej kolejności Polacy zgłaszają zapotrzebowanie na remont instalacji wodno-kanalizacyjnej (30%) oraz wymianę instalacji c.o. ( 25%). [3]

Lubimy remonty kompleksowe – najchętniej w wielu (minimum czterech) pomieszczeniach na raz i na powierzchni powyżej 40 m2. Chcemy przy tym zakończyć prace jak najszybciej. W tym celu jesteśmy gotowi nawet się zadłużyć – jak podaje BIK, prawie co czwarta pożyczka zaciągnięta w tym roku przez Polaków zostanie przeznaczona właśnie na remont [4].

Gdzie kupują Polacy?

Oceny ekspertów znajdują potwierdzenie w sondażu przeprowadzonym wśród wykonawców i klientów indywidualnych przez organizatorów Międzynarodowych Targów Budowlanych i Wnętrzarskich Warsaw Build. Wynika z niego, że zakupy w sklepie budowlanym co najmniej raz miesiącu robi blisko 70 procent ankietowanych. Najchętniej w dużych, sieciowych marketach budowlanych takich jak Leroy Merlin (15,8 proc.) czy OBI (13,4 proc.). Na decyzje zakupowe wpływa już nie tylko niska cena (jak deklaruje 14,3 proc. ankietowanych), ale w równym stopniu szeroka oferta (14,5 proc.), odległość od miejsca zamieszkania czy budowy (14,2 proc.) oraz fachowa obsługa (13,6 proc. głosów). „Specyficzne decyzje dotyczą zakupu okien i drzwi – mówi Anna Rabiej, Dyrektor Targów Warsaw Build. „Ani konsumenci, ani fachowcy nie chcą ich kupować w marketach. Z naszych badań wynika, że blisko 60 proc. ankietowanych po okna i drzwi wybierze się jednak do specjalistycznego sklepu, hurtowni lub składu budowlanego”.

Zmieniające się oczekiwaniach Polaków i aktualne wyzwania rynku materiałów budowlanych i wykończeniowych będą jednym z tematów IV Międzynarodowych Targów Budowlanych i Wnętrzarskich Warsaw Build, które odbędą się w Warszawie w dniach 16−18 listopada 2016 r. O nowych trendach opowiedzą liczni goście, uczestnicy i paneliści, będzie też można zobaczyć nowości produktowe z zakresu okna i drzwi, konstrukcje i wyposażenie wnętrz z polski i krajów zagranicznych.

1 źródło: Badanie PAYBACK Opinion Poll 2016
2 źródło: Badanie Hotpoint 2016
3 źródło: www.oferteo.pl
4 źródło: Badanie ARC Rynek i Opinie na zlecenie Biura Informacji Kredytowej


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA