Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Liczby i główne trendy Cersaie 2015 - podsumowanie

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 04 lis 2015 09:10
Liczby i główne trendy Cersaie 2015 - podsumowanie
Stoisko firmy Bisazza na Cersaie 2015. / fot. Anna Raducha-Romanowicz
Liczby i główne trendy Cersaie 2015 - podsumowanie
Liczby i główne trendy Cersaie 2015 - podsumowanie
Liczby i główne trendy Cersaie 2015 - podsumowanie
Liczby i główne trendy Cersaie 2015 - podsumowanie
Liczby i główne trendy Cersaie 2015 - podsumowanie
Liczby i główne trendy Cersaie 2015 - podsumowanie
Liczby i główne trendy Cersaie 2015 - podsumowanie
Liczby i główne trendy Cersaie 2015 - podsumowanie
Liczby i główne trendy Cersaie 2015 - podsumowanie
Liczby i główne trendy Cersaie 2015 - podsumowanie
Liczby i główne trendy Cersaie 2015 - podsumowanie
Liczby i główne trendy Cersaie 2015 - podsumowanie
Liczby i główne trendy Cersaie 2015 - podsumowanie
Liczby i główne trendy Cersaie 2015 - podsumowanie
Liczby i główne trendy Cersaie 2015 - podsumowanie

Tegoroczne targi Cersaie odwiedziło ponad 100 tys. osób podziwiając produkty oraz najnowsze rozwiązania i technologie, które będą wyznaczać trendy w kolejnych sezonach. Pokazało je 872 wystawców.

REKLAMA

Reprezentatywność i różnorodność pokazywanej w Bolonii oferty i międzynarodowa skala to najważniejsze atuty targów Cersaie. W roku 2015 wystawiło się tu w sumie 872 wystawców ( w zeszłym roku było to 945 firm), w tym 319 firm zagranicznych z 39 krajów (1 więcej niż przed rokiem).

Tegoroczna edycja targów przyciągnęła łącznie 101 809 odwiedzających (+ 0,8%), w tym 48 231 gości spoza Włoch, co wyniosło 47,4% ogółu. Cersaie odwiedziło w tym roku 694 dziennikarzy, w tym 257 spoza Półwyspu Apenińskiego.

Te dane potwierdzają status Cersaie jako kluczowego miejsca dla rozwoju globalnego biznesu sektora płytek ceramicznych i wyposażenia łazienek, które jest swoistym motorem w handlu międzynarodowym. Rolę tę podkreśla ilość krajów, z których pochodziły osoby odwiedzające targi – w tym roku do Bolonii przyjechały osoby z ponad 150 państw.

W bieżącym roku nasz kraj w Bolonii reprezentowało w sumie siedem firm (w tym czterech producentów płytek): Ceramika Paradyż, Grupa Końskie, Cerrad, Defra, Krzemień, MCJ oraz Polcolorit (wystawcom z naszego kraju poświęcamy oddzielny materiał).

Płytkowe trendy

Cersaie to wielkie święto płytek – ich producenci stanowią najliczniejszą grupę wśród wystawców. Obserwacje tego, co pokazywane jest w Bolonii pozwala prognozować trendy na nadchodzące lata.

W roku 2015 przede wszystkim widoczna była dalsza ofensywa płytek drewnopodobnych – naśladujących przeróżne gatunki drewna o rozmaitym wykończeniu oraz szarych (naśladujących też np. wybarwione na szary kolor drewno lub szarą tkaninę).

Co warto odnotować - wydaje się również, że renesans przeżywają płytki imitujące metal, w rdzawym odcieniu. Biorąc pod uwagę natomiast wzory dekoracji – na popularności zyskały te geometryczne, spychając na boczny tor kwiatowe. Biorąc pod uwagę formaty - królowały wciąż duże, dochodzące nawet do 320x160 cm, nie brakowało również płytek sześciokątnych.

Łazienka w Bolonii

Cersaie pozostają świętem płytek ceramicznych – to niepodważalny fakt. Natomiast co do sektora związanego z wyposażeniem łazienek – można było mieć wrażenie, że w roku 2015 oferta prezentowana w Bolonii była nieco uboższa niż ostatnio.

Część tych wystawców, którzy posiadali w roku ubiegłym własne stoiska (np. Zucchetti czy Duravit), w tym roku z nich zrezygnowała na rzecz tematycznych wystaw zorganizowanych w kooperatywie z innymi firmami: Cer-Stile oraz Day Off. Również wiele spośród pokazywanych tu nowości miało już swe premiery – np. na tegorocznych ISH.

Ale co warto zauważyć – w Bolonii w tym roku silną grupę, większą chyba niż dotychczas, stanowili włoscy producenci armatury. To najwyraźniej odpowiedź na potrzeby rynku. Odwiedzający Cersaie handlowcy (w tym również ci z naszego kraju) przyjeżdżają tu m.in. po to, by wśród masy produktów wyłowić tu również takie, które pozwolą im wyróżnić ich ofertę na macierzystych rynkach.

Nabiera to szczególnego znaczenia w kontekście armatury. Baterie znanych marek są często powszechnie dostępne w Internecie, w atrakcyjnych cenach. Bolonia jest więc doskonałym miejscem by poszukiwać tu oferty bardziej niszowej.

Nie tylko targi

Jak ma to miejsce na dużych imprezach targowych, podczas Cersaie odbyło się wiele wydarzeń towarzyszących. Targi zainaugurowała konferencja pn. „Infrastruktura dla wzrostu”, która odbyła się w poniedziałek 28 września w bolońskim Palazzo dei Congressi.

Poświęcona była temu, jak można pielęgnować i umacniać nikłe ( o wartości 0,3% w II kwartale 2015) ożywienie gospodarcze we Włoszech. Nie mogło również zabraknąć wydarzeń poświęconych designowi i architekturze.

Mówili o nich m.in. dwaj architekci – Markus Bader z Raumlaborberlin i Arturo Franco Díaz podczas konferencji „Reinventing the City”. Podkreślali oni, że miasto to nie tylko zbiór budynków i ulic, ale przede wszystkim miejsce, w którym ludzie współdziałają, nawiązują dialog. Miejska przestrzeń według nich powinna więc koncentrować się na potrzebach i oczekiwaniach ludzi, którzy w niej mieszkają.

fot. Anna Raducha-Romanowicz


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA