Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Lokalny patriotyzm - jak polscy producenci wspierają sportowców

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 22 kwi 2016 06:40
Lokalny patriotyzm - jak polscy producenci wspierają sportowców
fot. Elita

Czynnik lokalnego patriotyzmu bardzo silnie determinuje strategie działania firm w zakresie promocji poprzez sport. To główny argument, jakim kierują się firmy produkujące wyposażenie łazienek, kierują się przy podejmowaniu współpracy ze sportowcami.

REKLAMA

Lider Sztum to grupa kolarska, którą od lat wspiera Elita. Kolarze Lidera odnoszą sukcesy - zarówno na arenie krajowej jak i międzynarodowej, drużynowo oraz indywidualnie. Wybór zespołu, któremu patronuje Elita oczywiście nie jest przypadkowy – poza argumentami sportowymi, nie bez znaczenia był lokalny patriotyzm - grupa kolarska pochodzi z miejscowości w której siedzibę ma producent mebli.

Czynnik lokalnego patriotyzmu bardzo silnie determinuje strategie działania firm w zakresie promocji poprzez sport. Tak robi Sanplast (właściciele firmy od zawsze wierni są swojej małej ojczyźnie), który też od lat patronuje sportowcom. W tym roku postawił na pomoc osiemnastoletniemu lekkoatlecie Norbertowi Kobielskiemu, który trenuje na co dzień w Miejskim Klubie Sportowym w Inowrocławiu.

W Norbercie widzimy duży potencjał. Jest niezwykle utalentowany i skupiony na swoich wynikach. Trzymamy mocno kciuki za tegoroczne starty, a także za jego występ w Rio w przyszłości – mówi Małgorzata Hulisz, specjalista ds. marketingu w firmie Sanplast. - Dzięki takim ludziom jak Norbert, możemy ze spokojem patrzeć w przyszłość. Wspierając zawodników na początku sportowej kariery, dajemy im podstawę do osiągania lepszych wyników – dodaje.

Biegamy

Sanplast od lat związany jest też z dużą, regionalną imprezę – Biegiem Piastowskim. W tym roku w półmaratonie wystartowało około 700 uczestników. Przy rosnącej popularności biegów w Polsce (wystarczy zobaczyć ilu uczestników pojawia się na starcie wszelkiej maści maratonów i półmaratonów) promocja poprzez ten typ rekreacji wydaje się być bardzo kusząca.

Firma Koło jest np. oficjalnym sponsorem Marcina Świerca- specjalisty od biegów górskich, zwłaszcza ultra i skyrace. Polski zawodnik od lat zalicza się do ścisłej czołówki w kraju i na świecie. Dla marki wspieranie sportowców to nie tylko jednak inwestycja w promocję, ale też sposób na motywowanie swoich pracowników do rozwoju.

- Koło przywiązuje dużą wagę do rozwoju kultury fizycznej pracowników organizując m. in. zajęcia i rozgrywki sportowe. Jestem przekonany, że współpraca z wytrawnym biegaczem pomoże i zachęci jeszcze więcej naszych koleżanek i kolegów do uprawniana tej dyscypliny sportu – mówi Krzysztof Brzeziński, marketing manager w firmie Koło.

Dlatego też kolska firma jest patronem lokalnego Biegu Warcińskiego czy mistrzostw Polski w Karate, które także odbyły się w mieście gdzie znajduje się siedziba firmy.

Przy stole

Poparcie dla lokalnych inicjatyw oraz promocji zdrowego stylu życia to także jeden z czynników decydujących o tym, że firma Ravak zaangażowała się we wspieranie tenisa stołowego w swojej miejscowości.

- Gmina Grodzisk Mazowiecki prężnie działa na rzecz kultury i sportowego stylu życia, a większość lokalnych przedsiębiorców aktywnie włącza się w te działania – podkreśla Kamila Lasota, marketing manager w firmie Ravak. Marka od lat wpiera Klub Sportowy Dartom Bogoria Grodzisk Mazowiecki. Ten wyrósł z lokalnego zespołu na wielokrotnego Mistrza Polski i Europy, a zawodnicy Bogorii są reprezentantami kadry narodowej i olimpijskiej.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA