Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Market czy e-sklep? Gdzie klienci kupują materiały budowlane i wykończeniowe

  • Autor: Ryneklazienek.pl/RZ
  • 27 kwi 2016 08:27
Market czy e-sklep? Gdzie klienci kupują materiały budowlane i wykończeniowe
W sklepach internetowych 53% ankietowanych kupuje artykuły do dekoracji, zaś 27% − produkty remontowe i materiały budowlane. Fot. Shutterstock

Klienci w przygotowaniach do remontu wciąż najczęściej odwiedzają markety budowlane. Z drugiej strony coraz bardziej przekonują się do zakupów w sieci. Rozwijający się dynamicznie handel internetowy, sprawia, że producenci stawiają na sprzedaż online.

REKLAMA

Według badań IBP Research rynek dystrybucji materiałów budowlanych w ubiegłym roku osiągnął sprzedaż ok. 40 mld zł, jego wartość wzrosła o prawie 7% w porównaniu do 2014 r.

Dane dotyczą dystrybucji poprzez hurtownie i składy ogólnobudowlane, supermarkety budowlane i sklepy specjalistyczne. Rośnie udział hipermarketów budowlanych (liderem jest Castorama), udział sklepów specjalistycznych na przestrzeni ostatnich lat wynosi ok. 7-9%, maleje zaś udział hurtowni.

Ponadto branża budowlana coraz śmielej wkracza w świat e-commerce, poza e-sklepami popularnych marketów budowlanych, wielu producentów uruchamia swój własny bezpośredni kanał sprzedaży internetowej. 

W internecie taniej

W ostatnich latach dynamicznie wzrasta popularność zakupów online. Kupujemy już nie tylko drobiazgi, ale również produkty inwestycyjne o wyższej wartości. Raport Ceneo pokazał, że w sieci coraz częściej robimy także zakupy związane z aranżacją i remontem domu. W sklepach internetowych 53% ankietowanych kupuje artykuły do dekoracji, zaś 27% − produkty remontowe i materiały budowlane.

Najważniejszym kryterium jest oczywiście cena, która powinna być niższa niż w przypadku stacjonarnego sklepu. Ważny jest też koszt dostawy. Tutaj z pomocą przychodzą porównywarki cen. Równie istotna jest wiarygodność sklepu (opinia 73% badanych), dlatego szukamy informacji o firmie i sprawdzamy opinie o jej produktach. W dalszej kolejności są czas dostawy (45%) i warunki płatności (41%).

W sieci niestety jesteśmy zdani sami na siebie. Minusem może być brak fachowej pomocy w postaci doradcy, który pomoże wybrać najlepszy materiał dobrej jakości.

Dlatego nie rezygnujemy z odwiedzin w stacjonarnych sklepach – w badaniu Ceneo 22% badanych szczególnie zwraca uwagę na możliwość odbioru i zwrotu w sklepie stacjonarnym.

Najpierw rekonesans w markecie. Showrooming

Badania IAB „Cosumer Journey Online” w kategorii Dom potwierdziło, że informacje o produktach wyposażenia wnętrz czerpiemy głównie z Internetu – wskazało na to 76% uczestników badania.

Eksperci Ceneo zwracają uwagę na popularność zjawiska zwanego showroomingiem – odwiedzamy sklepy stacjonarne, by dokładnie sprawdzić i obejrzeć towar, jednak zakupu dokonujemy w sklepach internetowych oferujących atrakcyjniejsze ceny.

Mimo, że cały sektor wyposażenia wnętrz i materiałów budowlanych stara się nadążyć za zmieniającym się zwyczajami klientów i oferować opcje e-sklepów dla klientów wciąż ważne są osobiste wizyty w sklepach i marketach budowlanych. Palety kolorów i wymiary dostępne w opisach produktów na stronach nie zawsze wystarczą, na żywo możemy sprawdzić choćby fakturę materiału i przykładowe realizacje – mówi Bartłomiej Cholewa z firmy Lakma Sat, producenta farb dekoracyjnych Francesco Guardi Collezione.

Wdrażanie e-commerce w tradycyjnych sieciach handlowych jest naturalnym i dynamicznym procesem. Producenci nie rezygnują z tradycyjnych metod dystrybucji, sięgają również po sprzedaż internetową, by dotrzeć do nowych klientów i udogodnić im proces zakupowy. 


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • Producenci maja wszystkich w nosie. Jeszcze...
    • marek, 2016-04-27 20:14:50
  • Niektórzy producenci już płacą sklepom stacjonarnym za możliwość oglądania ich towaru przez kupujących w internecie.
    • takot, 2016-04-27 10:55:13

REKLAMA

REKLAMA