Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Market czy e-sklep? Gdzie klienci kupują materiały budowlane i wykończeniowe

  • Autor: Ryneklazienek.pl/RZ
  • 27 kwi 2016 08:27
Market czy e-sklep? Gdzie klienci kupują materiały budowlane i wykończeniowe
W sklepach internetowych 53% ankietowanych kupuje artykuły do dekoracji, zaś 27% − produkty remontowe i materiały budowlane. Fot. Shutterstock

Klienci w przygotowaniach do remontu wciąż najczęściej odwiedzają markety budowlane. Z drugiej strony coraz bardziej przekonują się do zakupów w sieci. Rozwijający się dynamicznie handel internetowy, sprawia, że producenci stawiają na sprzedaż online.

REKLAMA

Według badań IBP Research rynek dystrybucji materiałów budowlanych w ubiegłym roku osiągnął sprzedaż ok. 40 mld zł, jego wartość wzrosła o prawie 7% w porównaniu do 2014 r.

Dane dotyczą dystrybucji poprzez hurtownie i składy ogólnobudowlane, supermarkety budowlane i sklepy specjalistyczne. Rośnie udział hipermarketów budowlanych (liderem jest Castorama), udział sklepów specjalistycznych na przestrzeni ostatnich lat wynosi ok. 7-9%, maleje zaś udział hurtowni.

Ponadto branża budowlana coraz śmielej wkracza w świat e-commerce, poza e-sklepami popularnych marketów budowlanych, wielu producentów uruchamia swój własny bezpośredni kanał sprzedaży internetowej. 

W internecie taniej

W ostatnich latach dynamicznie wzrasta popularność zakupów online. Kupujemy już nie tylko drobiazgi, ale również produkty inwestycyjne o wyższej wartości. Raport Ceneo pokazał, że w sieci coraz częściej robimy także zakupy związane z aranżacją i remontem domu. W sklepach internetowych 53% ankietowanych kupuje artykuły do dekoracji, zaś 27% − produkty remontowe i materiały budowlane.

Najważniejszym kryterium jest oczywiście cena, która powinna być niższa niż w przypadku stacjonarnego sklepu. Ważny jest też koszt dostawy. Tutaj z pomocą przychodzą porównywarki cen. Równie istotna jest wiarygodność sklepu (opinia 73% badanych), dlatego szukamy informacji o firmie i sprawdzamy opinie o jej produktach. W dalszej kolejności są czas dostawy (45%) i warunki płatności (41%).

W sieci niestety jesteśmy zdani sami na siebie. Minusem może być brak fachowej pomocy w postaci doradcy, który pomoże wybrać najlepszy materiał dobrej jakości.

Dlatego nie rezygnujemy z odwiedzin w stacjonarnych sklepach – w badaniu Ceneo 22% badanych szczególnie zwraca uwagę na możliwość odbioru i zwrotu w sklepie stacjonarnym.

Najpierw rekonesans w markecie. Showrooming

Badania IAB „Cosumer Journey Online” w kategorii Dom potwierdziło, że informacje o produktach wyposażenia wnętrz czerpiemy głównie z Internetu – wskazało na to 76% uczestników badania.

Eksperci Ceneo zwracają uwagę na popularność zjawiska zwanego showroomingiem – odwiedzamy sklepy stacjonarne, by dokładnie sprawdzić i obejrzeć towar, jednak zakupu dokonujemy w sklepach internetowych oferujących atrakcyjniejsze ceny.

Mimo, że cały sektor wyposażenia wnętrz i materiałów budowlanych stara się nadążyć za zmieniającym się zwyczajami klientów i oferować opcje e-sklepów dla klientów wciąż ważne są osobiste wizyty w sklepach i marketach budowlanych. Palety kolorów i wymiary dostępne w opisach produktów na stronach nie zawsze wystarczą, na żywo możemy sprawdzić choćby fakturę materiału i przykładowe realizacje – mówi Bartłomiej Cholewa z firmy Lakma Sat, producenta farb dekoracyjnych Francesco Guardi Collezione.

Wdrażanie e-commerce w tradycyjnych sieciach handlowych jest naturalnym i dynamicznym procesem. Producenci nie rezygnują z tradycyjnych metod dystrybucji, sięgają również po sprzedaż internetową, by dotrzeć do nowych klientów i udogodnić im proces zakupowy. 


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • Producenci maja wszystkich w nosie. Jeszcze...
    • marek, 2016-04-27 20:14:50
  • Niektórzy producenci już płacą sklepom stacjonarnym za możliwość oglądania ich towaru przez kupujących w internecie.
    • takot, 2016-04-27 10:55:13

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA