Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Marketing dla branży łazienkowej - już po raz czwarty

  • Autor: Magazyn Łazienka
  • 27 gru 2013 18:08
Marketing dla branży łazienkowej - już po raz czwarty
Marketing dla branży łazienkowej - już po raz czwarty
Marketing dla branży łazienkowej - już po raz czwarty

O wykorzystaniu internetu do promowania swoich marek i produktów rozmawiano na tegorocznej edycji konferencji „Marketing w branży łazienkowej”. Spotkanie, które zorganizowało Stowarzyszenie Łazienka, zyskuje wśród przedstawicieli branży coraz większe uznanie. W tym roku uczestniczyło w niej ponad czterdziestu pracowników działów marketingu i PR.

REKLAMA

Każda kolejna edycja konferencji „Marketing w branży łazienkowej” organizowana przez Stowarzyszenie Łazienka, zyskuje wśród przedstawicieli naszej branży coraz większe uznanie. Wszystko dzięki atrakcyjnemu doborowi tematów oraz prelegentów – zazwyczaj praktyków w swoich dziedzinach. W tym roku, 15 października w Hotelu Ossa, zebrało się już ponad czterdziestu pracowników działów marketingu i PR z branży łazienkowej zainteresowanych spotkaniem przygotowywanym specjalnie dla nich przez Roberta Sieńko, prezesa Stowarzyszenia.

Formuła jednodniowych, intensywnych merytorycznie spotkań jak widać odpowiada przedstawicielom naszej branży. W tym roku tempo konferencji także było wysokie – na uczestników czekało aż 9 prelekcji, a każda starała się dotykać najbardziej aktualnych informacji dotyczących marketingowych trendów z perspektywy biznesu łazienkowego. Podobnie jak w latach ubiegłych, zdecydowana część wykładów poruszała tematy związane z Internetem. Jednak tegoroczne spotkanie rozpoczęło się od interesującego bloku dedykowanego nowym postawom współczesnych konsumentów.

Komu sprzedajemy nasz produkt?

Jako pierwszy wystąpił Marcin Maj (Os3 Group S.A.), który mówił o aspektach wpływających na kształtowanie się Konsumenta 2013. Według niego formują go przede wszystkim cztery elementy zmian społeczno-gospodarczych. Wymienił tu: technologię, social media, kryzys i ekologię. Dzisiejszy konsument oczekuje od produktu już zdecydowanie czegoś więcej, chce współtworzyć markę, wybiera coraz bardziej świadomie. Każdy z przedstawionych czynników wskazuje, że najważniejsze w komunikacji ze współczesnym klientem, jest unikalne doświadczenie. Skończyły się czasy traktowania konsumenta wyłącznie jako nabywcy dóbr – on zawsze i przede wszystkim pozostaje człowiekiem.

Następnie wystąpiła dr Barbara Frątczak-Rudnicka (4P Research Mix Sp. z o.o.). Szerzej omówiła ona wspomniany w prelekcji Marcina Maja trend ukształtowany przez kryzys, który wpłynął na pojawienie się na rynku takich postaw konsumenckich jak np. „smart shopping”. Dzisiejszego klienta wyróżnia przede wszystkim pragmatyczna konsumpcja, skuteczne kontrolowanie ponoszonych wydatków oraz dokonywanie zakupów wcześniej dobrze przemyślanych (łącznie z przeprowadzeniem odpowiedniego, wcześniejszego researchu). Jednak trend „be smart” nie oznacza jedynie poszukiwania najniższej ceny często kosztem jakości. Oszczędność pieniędzy jest istotna, ale towarzyszą jej równie ważne: oszczędność czasu poświęcanego na zakupy, wygoda, łatwość obsługi, czy możliwość dotarcia do informacji o interesujących nas produktach.

Na polskim rynku „smart shopping” znalazł swoje odzwierciedlenie przede wszystkim w trendzie zakupów grupowych, aplikacjach ułatwiających lokalizowanie cenowych okazji czy kalkulowanie wydatków, rosnącej popularności zakupów przez Internet, czy zwiększającej się popularności i liczbie sklepów dyskontowych. Także w obrębie łazienki zachowania typu „be smart” są coraz bardziej widoczne, np. w poszukiwaniu rozwiązań eko, zastosowaniu nowych technologii, czy też efektywnym wykorzystaniu łazienkowej przestrzeni.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA