Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Najchętniej kupowane marki kabin prysznicowych w 2015 r.

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 15 lip 2016 13:01
Najchętniej kupowane marki kabin prysznicowych w 2015 r.
fot. Sanplast

Którzy producenci kabin prysznicowych są najsilniejsi w Polsce? Które marki klienci wybierają najchętniej? Nasz Raport Liderzy Rynku Łazienek ma za zadanie odpowiedzieć na to pytanie.

REKLAMA

Sanplast najchętniej kupowaną marką kabin w Polsce? To nie dziwi. Ten producent ma wypracowaną przez lata pozycję oraz ofertę cenowo dostosowaną do możliwości Polaków. Poziom sprzedaży produktów tej marki nieznacznie wzrósł w sieciach, które badaliśmy – a firma z Wymysłowic niezachwianie prowadzi w kategorii kabin prysznicowych – nawet mimo spadku udziału w rynku jest daleko z przodu. Przewaga nad drugim w zestawieniu Deante jest zdecydowana.

Deante również umocniło swoją drugą pozycję – notując bardzo znaczący wzrost sprzedaży. W sieciach, które analizowaliśmy jest to przyrost rzędu ponad 20% przyrostu liczby sztuk które kupili klienci.

W czołowej piątce kolejność miejsc nie uległa zmianie, a wahania w poziomie sprzedaży były nieznaczne. Generalnie jednak poza marką Aquaform pozostałe firmy straciły.

Rośnie za to sprzedaż firm z dalszych miejsc TOP10 tego zestawienia. Jednak obroty tych marek w sieciach które dostarczyły nam dane są o wiele mniejsze w porównaniu do czołowej czwórki i nawet kilkudzięsiecioprocentowe wzrosty sprzedaży nie przełożą się na wzrosty udziału w rynku.

JAK POWSTAWAŁ RAPORT

Partnerzy Raportu Liderzy Rynku Łazienek dostarczyli nam na początku roku 2016 dane sprzedażowe pochodzące z ich sieci. Dane były posegregowane na kategorie produktowe, a w ramach każdego zestawienia otrzymaliśmy informacje o liczbie sprzedanych sztuk (wanien, brodzików, umywalek, baterii łazienkowych, etc.) każdej z marek w latach 2014 i 2015. Nie pytaliśmy o wartość sprzedaży. Dokonaliśmy zsumowania wszystkich zestawień i analizy zmian rok do roku. Każdej z marek wyliczyliśmy procentowy udział w ogólnej sprzedaży w danej grupie asortymentowej. Podaliśmy też jaki udział w rynku wg naszego badania, dana firma miała w roku 2014.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • Do naszych Partnerów kierowaliśmy prośbę, by dostarczyli nam statystki dot. wyłącznie sprzedaży do konsumentów, nie w kanale biznesowym.
    • Redakcja, 2016-11-14 14:35:08
  • Wśrod partnerów są dystrybutorzy i sklepy internetowe. Producenci raczej nie sprzedają bezpośrednio do sklepów internetowych. Czy mają Państwo pewność, że albo ł nie dokonują zakupów u tych dystrybutorów? Jeżeli tak jest to w państwa raporcie są zduplikowane dane - towary sprzedane przez producenta do dystrybutora a potem te same sztuki przez dystrybutora do sklepu internetowego.
    • Bennet, 2016-11-14 14:13:10
  • To poprosimy konkretne liczby. My mamy dane, że jednak Sanplast.
    • Redakcja, 2016-11-04 20:58:34
  • Najwięcej kabin w Polsce sprzedaje Radaway.
    • Emer, 2016-11-03 22:41:02
  • Panie Adrianie, dziękujemy za uwagi. Nasi Partnerzy którzy dostarczyli nam dane, zastrzegli że nie możemy ich ujawniać stąd też informacje o konkretnej liczbie sztuk muszą pozostać tylko do naszej wiadomości. Chcemy by w kolejnych edycjach badania również te dane były jawne, ale to zależy od tego, czy uda nam się zgromadzić większą liczbę Partnerów - wtedy będziemy mogli zagwarantować, że ujawnienie danych liczbowych ze sprzedaży nie pozwoli innym podmiotom rynkowym oszacować udziału poszczególnych sieci w rynku.
    • Redakcja, 2016-08-02 12:16:39
  • Ja, pomimo wszelkich komentarzy, lubię przeglądać Państwa raporty i choć rzeczywiście są one czasami zaskoczeniem, to wydają się być sporządzone rzetelnie. A skoro już o tym mowa, to przydałoby się więcej informacji dotyczących przygotowywania raportu, np. ilości sprzedanych produktów objętych badaniem/raportem.
    • Adrian Breś, 2016-07-18 10:34:25
  • Państwo mówicie o swoich intuicjach, wiedzy opartej na doświadczeniu, etc. Słowem: subiektywne. Cenimy tę wiedzę, ale to wciąż: opinie zbudowane na bazie wycinka. Nasze zestawienie powstało na bazie konkretnych danych i tabelek które dostaliśmy od wymienionych sieci i sklepów. Tabelek które co do sztuki pokazują ile produktów danej marki sprzedano. Nasz excel nie jest podatny na to kto się u nas reklamuje. Ale możecie Państwo bardzo łatwo wpłynąć na kształt tego raportu i sprawić by był jeszcze bardziej wiarygodny za rok - zapraszamy do napisania na i zdeklarowania się do podzielenia się swoimi zestawieniami sprzedażowymi. Chętnie dołączymy te dane do naszego raportu i pokażemy lepszy obraz rynku.
    • Redakcja, 2016-07-17 13:12:23
  • Jakość tego raportu odzwierciedla jakość tego portalu... Zupełnie nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, pracuje w branży sanitarnej (akurat nie mamy w ofercie kabin prysznicowych) i to co widzę w salonach łazienkowych zupełnie nie pasuje do waszego raportu. Nie pozostaje mi nic innego jak tylko pogratulować za rzetelnie wykonaną pracę:) Ciekawe ile z tych firm jest sponsorami waszego wydawnictwa lub cyklicznie ma u Państwa reklamy??
    • Adam, 2016-07-16 10:36:57
  • Opierając się na swoim doświadczeniu i wiedzy o rynku, produktach które sprzedają się w salonach łazienkowych stwierdzam że Państwa poprawiony wykres też jest do niczego. Sądzę że z moim zdaniem zgodzi się wielu czytelników Państwa portalu.
    • jku, 2016-07-16 07:32:23
  • Przepraszamy za problem z wykresem - przypadkiem załadował się nam ten dot. wanien a nie kabin. Został już zaktualizowany na ten właściwy.
    Proces powstawania Raportu oraz jego odniesienia do całości rynku zostały opisany powyżej - jeśli mają Państwo uwagi chętnie ich wysłuchamy i trafne spostrzeżenia wprowadzimy w życie przy kolejnej edycji badania. Od ironii bardziej konstruktywna jest współpraca i wsparcie. Chcą Państwo mieć rzetelny opis rynku łazienek w Polsce? To trzeba samemu też nad tym pracować, a nie czekać na innych. :) Służymy naszym zaangażowaniem w pracę, której się podjęliśmy. Zapraszamy do kontaktu pod adresem jak i w komentarzach.
    • Redakcja, 2016-07-15 18:38:10
  • I wykres \"dotyczący\" tematu :) śmiechowy ten raport i chyba stworzony jakby na czyjąś prośbę. Pozdrawiam
    • łazienki płock , 2016-07-15 18:23:42
  • Kto to sporządził ???
    • dfre, 2016-07-15 15:50:35
  • Gratuluję wiedzy o rynku kabin!
    • Producent , 2016-07-15 15:20:42

REKLAMA

REKLAMA