Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Najchętniej kupowane marki toalet w 2015 r.

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 27 cze 2016 14:02
Najchętniej kupowane marki toalet w 2015 r.
fot. Koło

Które marki toalet są najsilniejsze w Polsce? Które klienci wybierają najchętniej? Nasz Raport Liderzy Rynku Łazienek ma za zadanie odpowiedzieć na to pytanie.

REKLAMA

W segmencie toalet, podobnie jak w przypadku umywalek, sprzedaż również odnotowuje wzrosty. W grupie badanych przez nas sieci handlowych prawie wszystkie czołowe marki zanotowały wzrosty w liczbie sprzedanych sztuk misek w.c. - poza Roca, która utrzymała poziom sprzedaży w badanych przez nas sieciach.

W przypadku pierwszych dwóch marek zmiana w liczbie sprzedanych sztuk zawiera się w zakresie ok. 7%.

Spore wzrosty odnotowały za to marki Grupa Armatura oraz Villeroy&Boch – obie rzędu kilkudziesięciu procent. Jednak przy udziale ogólnym w rynku nie mogło to przełożyć się na awans do czołowej trójki. Marce Villeroy&Boch pozwoliło przekroczyć granicę 1% i zdystansować się od grona "mniejszych" (w sensie udziału rynkowego) producentów.

Nieznaczny wzrost w liczbie sztuk toalet notujemy w segmencie marek własnych – widać, że mają one stabilną pozycję.

Sprzedaż toalet rośnie, ale udziały poszczególnych marek maleją – największe wzrosty bowiem odnotowała u nas grupa „pozostałe” - salony i hurtownie sprzedają więcej toalety mniejszych producentów, którzy sami w sobie nie są w stanie zdominować zestawienia, ale odgryzają swoje kawałki tortu.

Podobnie jak w przypadku umywalek, także w segmencie toalet pozycje rynkowe marek Koło oraz Cersanit pozostają niezagrożone, przy czym dystans Koła nad Cersanitem jest wyraźniejszy niż w przypadku umywalek. Zestawienie obu statystyk sugeruje że klienci najczęściej decydują się na zakup zestawów – umywalki razem z toaletą. Stąd silna pozycja wszystkich trzech czołowych marek.

Przesłane nam dane dotyczyły zarówno misek w.c., bidetów oraz toalet myjących. Sprzedaż tych dwóch pozostałych produktów jest jednak śladowa.

JAK POWSTAWAŁ RAPORT

Partnerzy Raportu Liderzy Rynku Łazienek dostarczyli nam na początku roku 2016 dane sprzedażowe pochodzące z ich sieci. Dane były posegregowane na kategorie produktowe, a w ramach każdego zestawienia otrzymaliśmy informacje o liczbie sprzedanych sztuk (wanien, brodzików, umywalek, baterii łazienkowych, etc.) każdej z marek w latach 2014 i 2015. Nie pytaliśmy o wartość sprzedaży. Dokonaliśmy zsumowania wszystkich zestawień i analizy zmian rok do roku. Każdej z marek wyliczyliśmy procentowy udział w ogólnej sprzedaży w danej grupie asortymentowej. Podaliśmy też jaki udział w rynku wg naszego badania, dana firma miała w roku 2014.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA