Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Najchętniej kupowane marki umywalek w 2015 r.

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 14 cze 2016 14:06
Najchętniej kupowane marki umywalek w 2015 r.
fot. Koło

Które marki umywalek są najsilniejsze w Polsce? Które klienci wybierają najchętniej? Nasz Raport Liderzy Rynku Łazienek ma za zadanie odpowiedzieć na to pytanie.

REKLAMA

W segmencie umywalek sprzedaż rośnie. W grupie badanych przez nas sieci handlowych wszystkie czołowe marki zanotowały wzrosty w liczbie sprzedanych sztuk umywalek. Prawie każda z marek, które pokazujemy w zestawieniu, odnotowała ok. 10% wzrost liczby sprzedanych sztuk. Jedynie Defra może pochwalić się wzrostem ponad 20% - przy czym należy pamiętać, że liczba sprzedanych produktów tego producenta jest w tym wypadku dużo mniejsza niż u liderów zestawienia.

Równomiernie wzrosty sprawiają, że sytuacja w zestawieniu jest dość stabilna. Koło nieznacznie prześcignęło Cersanit (o dziesiąte części procenta) – niewykluczone, że poszerzenie grupy badanych sieci handlowych mogłoby zmieniłoby kolejność na szczycie, a zmiana by była kosmetyczna. Najbezpieczniej uznać, że Cersanit i Koło idą łeb-w-łeb i znacząco dystansują trzecią w zestawieniu Rocę. Do tych dwóch producentów należy ponad 2/3 rynku umywalek i można podejrzewać, że w tej ocenie nie ma zbyt wielkiej przesady. Silna pozycja Roca na trzecim stopniu podium wydaje się być niezachwiana – pozostałym graczom rynkowym pozostaje walka o resztę tortu. Tutaj swoje argumenty mają producenci mebli – co pokazuje pozycja Elity oraz Defry – którzy klientów mogą skusić dopasowanymi zestawami.

JAK POWSTAWAŁ RAPORT

Partnerzy Raportu Liderzy Rynku Łazienek dostarczyli nam na początku roku 2016 dane sprzedażowe pochodzące z ich sieci. Dane były posegregowane na kategorie produktowe, a w ramach każdego zestawienia otrzymaliśmy informacje o liczbie sprzedanych sztuk (wanien, brodzików, umywalek, baterii łazienkowych, etc.) każdej z marek w latach 2014 i 2015. Nie pytaliśmy o wartość sprzedaży. Dokonaliśmy zsumowania wszystkich zestawień i analizy zmian rok do roku. Każdej z marek wyliczyliśmy procentowy udział w ogólnej sprzedaży w danej grupie asortymentowej. Podaliśmy też jaki udział w rynku wg naszego badania, dana firma miała w roku 2014.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA