Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Niskie przywiązanie do marek wśród instalatorów

  • Autor: Anna Sołomiewicz
  • 29 marz 2017 13:05
Niskie przywiązanie do marek wśród instalatorów
Fot. Shutterstock

W sytuacji, gdy preferowane marki zaworów nieprzemysłowych oraz grzejników są niedostępne, instalatorzy chętnie sięgają po ich zamienniki – wynika z najnowszego raportu Instytutu Keralla Research, który badał firmy instalatorskie montujące markowe produkty armatury instalacyjnej i grzejniki.

REKLAMA

Badanie pokazuje między innymi., że instalatorzy wykazują się relatywnie niskim przywiązaniem do marek, które najczęściej montują. W przypadku zaworów i grzejników odsetek wykonawców wiernych tylko jednemu brandowi jest na poziomie niższym niż 10%. Warto pamiętać, że lojalność instalatorów wobec marki to nie tylko skłonność do jej rekomendowania innym, ale także pewna powtarzalność zakupów.  

Na przywiązanie do marki warto również spojrzeć przez pryzmat dostępności asortymentu
w miejscu zakupów. Oprócz zaufania do jakości i okazyjnej ceny, instalatorzy podczas zakupu biorą pod uwagę również możliwość zakupu armatury bądź grzejnika „od ręki”. I tak w grupie zaworów jest to kryterium brane pod uwagę przez 17,3 % firm.

Natomiast wybierając grzejniki na ten aspekt zwraca uwagę już blisko co czwarty instalator. W związku z tym niska dostępność produktów implikować może łatwość w zastępowaniu najczęściej montowanej marki produktami sygnowanymi innym brandem.

Co ważne, najpopularniejszy kanał sprzedaży wśród firm instalatorskich, sprzyja stosunkowo łatwej zamianie marek. Potwierdzają to wyniki badania, z którego wynika, że - w segmencie grzejników - w hurtowni najchętniej zaopatrują się ci instalatorzy, którzy na co dzień montują produkty różnych producentów.

Z badania Keralla Research wynika również, że firmy wykonawcze chętnie sięgają po mobilne aplikacje dedykowane instalatorom. Badani, którzy już stosują inteligentne rozwiązania są przekonani, że to użyteczne narzędzia pracy, które z biegiem czasu będą zyskiwać na popularności. W tej grupie zawodowej ponad 60 proc. instalatorów w ogóle nie korzysta z nowych technologii, co między innymi jest efektem niskiej świadomości potencjalnych zalet wynikających z zastosowania mobilnych rozwiązań. 

Źródło: Instytut Keralla Research Raport Managerski Z Badania W Firmach „Aktualne praktyki zakupowe firm instalacyjnych i potencjał marek w kategorii zaworów
i grzejników”.  


REKLAMA

Komentarze

  • Oj człowieku Ameryki nie odkryłeś,przecież to jest chyba logiczne ze każdy z nich chce zarobić
    • Ben, 2017-04-04 05:20:15
  • Powiedzmy w końcu prawdę jak to funkcjonuje. Instalatorzy biorą towar firm z których maja największą \"działkę\" dla siebie od sklepu , producenta lub hurtowni. Jest możliwe że również od wszystkich na raz.
    Podobnie jest z projektantami którzy prowadzą do sklepów które im płacą najwięcej \"pod stołem\"za to że przyprowadzą klienta i oczekują również wynagrodzenia od producenta. Klient tutaj nie jest ważny , nie jest istotne to za ile on kupi tylko gdzie instalator lub projektant maja największą korzyść.
    Drodzy klienci , sprawdzajcie ceny w punktach do których Was prowadzą i porównujcie. A branża doskonale wie o czym mówię.
    • handlowiec, 2017-03-29 19:11:33

REKLAMA

REKLAMA