Wszystkie znaki na niebie i ziemi oraz... liczby wskazują, że tegoroczną edycję targów Cevisamy możemy zaliczyć do rekordowych. W tym roku, na Cevisamę przybyło ponad 94 tys. profesjonalistów i handlowców związanych z branżą łazienkową, w tym 17 tys. spoza Hiszpanii. Jednak to, co najbardziej wyróżniło tegoroczną edycję to niepowtarzalny klimat i branżowy charakter tej imprezy.
Prezes Cevisamy, właściciel biznesowy Manuel Rubert oraz dyrektor wystawy, Carmen Álvarez potwierdzają, że: wszystko wskazuje na to, że w tegorocznej edycji Cevisamy pobiliśmy rekordowe liczby, kiedy to ponad 94.000 profesjonalistów, w tym 17.000 zagranicznych kupców, przybyło na targi.
Według Manuela Ruberta, liczby te są dużym sukcesem: po pierwsze dlatego, że sektor maszyn dla przemysłu płytek ceramicznych, który przyciąga dodatkową grupę zwiedzających, nie był w tym roku częścią targów, ale również dlatego, że tegoroczny profil zwiedzających, który jest tym, czym najbardziej interesują się wystawcy, był wyjątkowy.
Decyzyjni profesjonaliści na targach
Zwrócił w tym kontekście uwagę, że wśród zwiedzających znaleźli się najwięksi i najbardziej decyzyjni dystrybutorzy, a także projektanci wnętrz i deweloperzy specjalizujący się w dużych projektach.
Prezes podkreślił też obecność na targach największych importerów z USA. Stany Zjednoczone to rozwijający się rynek, który ma stać się głównym celem sprzedaży hiszpańskich płytek ceramicznych.
– Było to możliwe dzięki staraniom Ministerstwa Gospodarki, a w szczególności IVACE, w wyniku czego czołowi dystrybutorzy na naszym głównym rynku docelowym będą mogli odnieść niezwykłe wrażenie, że produkt hiszpański i najlepsze w kraju targowe domy z nimi – mówił Manuel Rubert.
Największy odsetek odwiedzających Cevisamę 2019 przybył ze Stanów Zjednoczonych.
– Ale obecność europejskich nabywców, zwłaszcza z Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii, była również niezwykle silna – podkreśla Manuel Ruberta, dla którego – było również niespodzianką, że pomimo wyzwań na różnych rynkach, na Bliskim Wschodzie, w Afryce Północnej, a nawet w Rosji, pojawiło się kilku bardzo ważnych gości Cevisamy.
Dyrektor targów zwrócił uwagę na "ogromny wolumen biznesu", który według samych wystawców został zrealizowany podczas tej edycji targów, a stowarzyszenie producentów twierdzi, że "wyniki były ponad wszelkie oczekiwania".
Czytaj także: [Fotogaleria] Prezentujemy stoiska firm z branży łazienkowej na 4DD cz. II
Na koniec organizatorzy Cevisamy podkreślili, jak dobry był odzew branży w związku z udostępnieniem nowej hali poświęconą sektorowi kontraktowemu.
Czas na Cevisamę 2020
Według Carmena Álvareza: mamy już firmy, które zgłaszają się aby zarezerwować powierzchni na edycję Cevisama 2020. Wystawcy oraz odwiedzający targi zwrócili również uwagę na wysoki standard towarzyszących targom wydarzeń..
Tegoroczna edycja Cevisama 2019 odbywała się równolegle z innymi towarzyszącymi imprezami Ferii Walencja, Espacio Cocina-SICI, Te ostatnie targi, promowane wspólnie przez Feria Valencia i stowarzyszenie handlowe AMC, przyniosły również uznanie wśród 10 tys. profesjonalistów odwiedzających targi, co stanowi 35% wzrost w stosunku do poprzedniej edycji.
Cały zespół Cevisamy w Feria Valencia wraz z osobami niereprezentującymi różne stowarzyszenia branżowe, a które zasiadają w komitecie organizacyjnym targów, rozpoczęły wkrótce prace nad przygotowaniami do targów Cevisama 2020. Terminy kolejnej edycji imprezy są już ustalane między 3, a 7 lutym br. w Ferii Walencja.