Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Polacy coraz chętniej robią zakupy remontowo-budowlane w Internecie

  • Autor: Anna Sołomiewicz
  • 24 marz 2017 09:09
Polacy coraz chętniej robią zakupy remontowo-budowlane w Internecie
Fot. Shutterstock

Według danych platformy e-commerce Shoper, e-sklepy z kategorii „Dom i ogród” odnotowały w ostatnich latach dwukrotny wzrost i nie zamierzają się zatrzymywać.

REKLAMA

Prognozy dla branży materiałów budowlanych są optymistyczne, a szansą na rozwój dla sprzedawców staje się kanał internetowy. „Dom i ogród” to jedna z popularniejszych kategorii produktów sprzedawanych przez internet – zalicza się do niej 17 proc. sklepów działających na oprogramowaniu Shoper.pl. Według danych platformy sklepów internetowych gwałtowny skok sklepów z wyposażeniem wnętrz i ogrodu miał miejsce w 2015.

Liczba aktywnych sklepów w kategorii „dom i ogród” w 2015 podwoiła się w stosunku do 2014 i pozostała na zbliżonym poziomie w roku 2016. Właściciele platformy prognozują jednak branży stały wzrost zamówień online. Do wzrostu popytu wewnętrznego na usługi i materiały budowlane mogą przyczynić się też ulgi remontowo-budowlane, o których powrót upominają się branżowe podmioty. Z tego typu ulg podatkowych Polacy mogli korzystać w latach 1997-2001. Ulga remontowa była wtedy najpopularniejszą ze wszystkich ulg podatkowych.

Według zeszłorocznego raportu autorstwa IBP Research polski rynek dystrybucji materiałów budowlanych w 2015 r. osiągnął sprzedaż ok. 40 mld zł. Z roku na rok zwiększa się w tej branży udział hiper i supermarketów. Rośnie też liczba klientów decydujących się na zakupy remontowo-budowlane w internecie. Gemius w 2015 podał, że co dziesiąty polski internauta odwiedzał strony internetowy i e-sklepy z materiałami do budowy i remontu.

- Branża budowlana wymaga od sprzedawcy dużej wiedzy i znajomości technik budowlanych, zastosowań materiałów. I chociaż na polu e-handlu zajmuje miejsce daleko w tyle za sektorami takimi jak moda czy turystyka, to trudno wyobrazić sobie jej przyszłość poza e-zakupami. Sprzedaż online pozwala hurtowni i sklepowi minimalizować koszty utrzymania, zwiększać zasięg i liczbę klientów, oferować konkurencyjne ceny produktów i wiedzę ekspercką – komentuje Tomasz Tybon, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Dreamcommerce, dostawcy oprogramowania gotowych sklepów internetowych Shoper.

Trendy wyznaczają liderzy branży – w internetowe kanały sprzedaży zainwestowały hipermarkety Castorama, Leroy Merlin oraz OBI. Wszystkie obsługują szybkie płatności elektroniczne, udostępniają możliwość odbioru zamówienia w sklepie stacjonarnym (tzw. click&collect) oraz dostawę do domu. W tym roku rozpoczęcie sprzedaży internetowej zapowiada również market Jula.

– Rozszerzenie sklepu stacjonarnego o działalność internetową to najpopularniejszy model w branży budowlanej. Materiały budowlane nierzadko oznaczają przedmioty wielkogabarytowe, których ekspozycja przekłada się na konieczność posiadania wielkiej powierzchni. W sklepie stacjonarnym lub magazynie sprzedawcy prezentują wybrane egzemplarze, ponieważ zakup materiałów wykończeniowych wiąże się z efektem ROPO – klient przed dokonaniem wyboru chce zobaczyć i dotknąć kupowanych przedmiotów. Natomiast e-sklep pozwala na przedstawienie i opisanie dużo większej liczby przedmiotów niż zmieściłaby się w sklepie stacjonarnym – zauważa Tomasz Tybon z platformy Shoper.pl.

Popularyzowaniu zakupów remontowo-budowlanych przez internet sprzyjają nowe rozwiązania technologiczne. E-sklepy instalują przeliczniki miar, które podpowiadają, ile paczek materiałów potrzeba na daną liczbę metrów, wyszukiwarki uzupełniają o parametry produktów. Pomocą dla klientów są programy umożliwiające komputerowe projektowanie i wizualizację aranżowanej przestrzeni, partnerom biznesowym korzystanie z usług sklepu ułatwia aplikacja na telefon, poprzez którą mogą szybko i wygodnie zrobić zamówienie na placu budowy.

Dobrym ruchem e-sklepów jest włączenie się w trend DIY i publikowanie tutoriali wideo, pokazujących jak samemu ułożyć panele czy zainstalować rynnę. Platforma e-commerce pozwala na pełną prezentację produktu w jednym miejscu - zdjęcie i opis, profesjonalne porady eksperta, filmy instruktażowe.


REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA