REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Polityka ekologiczna firm z branży

  • Autor: Anna Sołomiewicz
Polityka ekologiczna firm z branży
Projekt fundacji We Are Water w Boliwii. Fot. Roca
Polityka ekologiczna firm z branży
Polityka ekologiczna firm z branży
Polityka ekologiczna firm z branży
Polityka ekologiczna firm z branży
Polityka ekologiczna firm z branży

W sobotę 22 kwietnia obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ziemi. Z tej okazji przyjrzeliśmy się wybranym firmom z branży łazienkowej, które stawiają na ekologię.

REKLAMA

Zagadnienia jak ekologia, przyjazność środowisku czy zrównoważony rozwój coraz częściej stanowią ważny element polityki firm z branży łazienkowej. Większość obecnych na rynku producentów armatury łazienkowej ma w swojej ofercie baterie łazienkowe z termostatem, perlatorem czy działające na czujnik podczerwieni, które pomagają oszczędzać wodę i energię - jest to w tej chwili swoistym standardem. Niektórzy podkreślają ekologiczność swoich rozwiązań, komunikując posiadanie przez ich produkty certyfikatu EU Eco Label (pierwszy taki certyfikat w Europie otrzymała firma Ferro w 2014 roku).

Wśród wyrobów pomagających oszczędzać wodę są nie tylko baterie, ale również np. bezwodne pisuary, które w swojej ofercie posiada np. Duravit czy Villeroy & Boch. W eko-trend wpisują się także popularne i dostępne w ofercie coraz większej ilości firm (Roca, Laufen VitrA, Duravit, Villeroy & Boch) bezkołnierzowe miski toaletowe, które zużywają do spłukiwania miski ustępowej mniej wody niż tradycyjne miski z kołnierzem.

Niektóre marki wychodzą jednak poza produkcję eko-wyposażenia. Coraz więcej firm bierze udział w rozmaitych inicjatywach związanych z ochroną środowiska czy zwiększaniem świadomości społeczeństwa na temat konieczności oszczędzania zasobu naturalnego jakim jest woda. Niedawno Geberit zaangażował się w akcję edukacyjną prowadzoną w szkołach podstawowych, której celem było budowanie świadomości wśród najmłodszych oraz ich rodziców w zakresie oszczędzania wody. Materiały edukacyjne rozesłane zostały do blisko 200 szkół w całej Polsce.

Z kolei firma Roca już w 2010 roku założyła fundację We Are Water i wraz z nią prowadzi globalną kampanię, która ma zwiększać świadomość i kulturę korzystania z wody. Fundacja angażuje się także w międzynarodowe projekty np. inicjatywy Unicefu, w ramach których wiercone są studnie w rejonach najbardziej dotkniętych niedoborem wody.

Coraz więcej firm zauważa również wagę tego, jak technologie produkcji przyjazne środowisku i zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju wpływają na wizerunek ich firmy. Przykładem producenta, który stosuje ekologiczne technologie produkcji jest Duravit. Firma stawia na komunikowanie troski o ochronę środowiska towarzyszącej procesom produkcyjnym od najwcześniejszych etapów, takich jak wybór surowców. Z kolei sama produkcja odbywa się przy wykorzystaniu technologii uzdatniania wody i odzyskiwania ciepła. 

Ekologiczną produkcją chwali się również Ceramika Paradyż, która w swoich zakładach zainstalowała systemy przechwytujące ciepło odpadowe z wypału płytek oraz spaliny z pieców do bezpośredniego ogrzewania suszarni płytek ceramicznych. Z kolei opakowania, w których dystrybuowane są płytki produkowane są z surowców wtórnych.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA