Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Polityka ekologiczna firm z branży

  • Autor: Anna Sołomiewicz
  • 21 kwi 2017 12:47
Polityka ekologiczna firm z branży
Projekt fundacji We Are Water w Boliwii. Fot. Roca
Polityka ekologiczna firm z branży
Polityka ekologiczna firm z branży
Polityka ekologiczna firm z branży
Polityka ekologiczna firm z branży
Polityka ekologiczna firm z branży

W sobotę 22 kwietnia obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ziemi. Z tej okazji przyjrzeliśmy się wybranym firmom z branży łazienkowej, które stawiają na ekologię.

REKLAMA

Zagadnienia jak ekologia, przyjazność środowisku czy zrównoważony rozwój coraz częściej stanowią ważny element polityki firm z branży łazienkowej. Większość obecnych na rynku producentów armatury łazienkowej ma w swojej ofercie baterie łazienkowe z termostatem, perlatorem czy działające na czujnik podczerwieni, które pomagają oszczędzać wodę i energię - jest to w tej chwili swoistym standardem. Niektórzy podkreślają ekologiczność swoich rozwiązań, komunikując posiadanie przez ich produkty certyfikatu EU Eco Label (pierwszy taki certyfikat w Europie otrzymała firma Ferro w 2014 roku).

Wśród wyrobów pomagających oszczędzać wodę są nie tylko baterie, ale również np. bezwodne pisuary, które w swojej ofercie posiada np. Duravit czy Villeroy & Boch. W eko-trend wpisują się także popularne i dostępne w ofercie coraz większej ilości firm (Roca, Laufen VitrA, Duravit, Villeroy & Boch) bezkołnierzowe miski toaletowe, które zużywają do spłukiwania miski ustępowej mniej wody niż tradycyjne miski z kołnierzem.

Niektóre marki wychodzą jednak poza produkcję eko-wyposażenia. Coraz więcej firm bierze udział w rozmaitych inicjatywach związanych z ochroną środowiska czy zwiększaniem świadomości społeczeństwa na temat konieczności oszczędzania zasobu naturalnego jakim jest woda. Niedawno Geberit zaangażował się w akcję edukacyjną prowadzoną w szkołach podstawowych, której celem było budowanie świadomości wśród najmłodszych oraz ich rodziców w zakresie oszczędzania wody. Materiały edukacyjne rozesłane zostały do blisko 200 szkół w całej Polsce.

Z kolei firma Roca już w 2010 roku założyła fundację We Are Water i wraz z nią prowadzi globalną kampanię, która ma zwiększać świadomość i kulturę korzystania z wody. Fundacja angażuje się także w międzynarodowe projekty np. inicjatywy Unicefu, w ramach których wiercone są studnie w rejonach najbardziej dotkniętych niedoborem wody.

Coraz więcej firm zauważa również wagę tego, jak technologie produkcji przyjazne środowisku i zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju wpływają na wizerunek ich firmy. Przykładem producenta, który stosuje ekologiczne technologie produkcji jest Duravit. Firma stawia na komunikowanie troski o ochronę środowiska towarzyszącej procesom produkcyjnym od najwcześniejszych etapów, takich jak wybór surowców. Z kolei sama produkcja odbywa się przy wykorzystaniu technologii uzdatniania wody i odzyskiwania ciepła. 

Ekologiczną produkcją chwali się również Ceramika Paradyż, która w swoich zakładach zainstalowała systemy przechwytujące ciepło odpadowe z wypału płytek oraz spaliny z pieców do bezpośredniego ogrzewania suszarni płytek ceramicznych. Z kolei opakowania, w których dystrybuowane są płytki produkowane są z surowców wtórnych.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA