Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Polscy e-przedsiębiorcy potrzebują edukacji [Raport]

  • Autor: Ryneklazienek.pl, (AK)
  • 20 paź 2014 08:27
Polscy e-przedsiębiorcy potrzebują edukacji [Raport]
fot. Shutterstock
Polscy e-przedsiębiorcy potrzebują edukacji [Raport]
Polscy e-przedsiębiorcy potrzebują edukacji [Raport]
Polscy e-przedsiębiorcy potrzebują edukacji [Raport]
Polscy e-przedsiębiorcy potrzebują edukacji [Raport]
Polscy e-przedsiębiorcy potrzebują edukacji [Raport]

Uzupełnienie braków wiedzy w zakresie prawa oraz marketingu jest podstawą dalszego dynamicznego rozwoju e-handlu w Polsce. Takie wyniki przynosi badanie "E-handel w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach”.


REKLAMA

Z badania przygotowanego przez IAB Polska we współpracy z Ministerstwem Gospodarki wynika przede wszystkim, że rynek „małego i średniego” e-commerce ma ogromny potencjał i będzie dalej dynamicznie się rozwijał, co z kolei będzie stymulowało dalszy wzrost konkurencyjności. Z drugiej strony wyniki badania ujawniły ogromną potrzebę edukacji tego rynku, zarówno w zrozumieniu mechanizmów prawnych (których większość powstaje na szczeblu UE), jak również od strony marketingowej (w szczególności w stosowaniu narzędzi analitycznych, dzięki którym możliwe jest lepsze zrozumienie potrzeb klientów, efektywne kształtowanie portfolio oraz optymalizowanie działań zmierzających do zwiększania sprzedaży).

- Aby zapewnić dalszy dynamiczny rozwój e-sklepów zarówno polscy politycy, jak i organizacje przedsiębiorców powinny wspierać ten rynek, edukować, upraszczać prawo. Wtedy nie tylko e-handel będzie rozkwitał, ale rozwój ten będzie nadal wpływał na dynamiczny wzrost gospodarczy Polski - podsumowuje Prezes IAB Polska Włodzimierz Schmidt, który zaprezentował wyniki badania „E-handel w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach” podczas Krajowego Forum Jednolitego Rynku SIMFO 2014, 16 października w Warszawie.

E-handel - jak duży to rynek?

Z analiz przeprowadzonych przez PricewaterhouseCoopers dla IAB Polska wynika, że udział
wydatków konsumpcyjnych realizowanych przez internet w całkowitej konsumpcji prywatnej to
ponad 4%. W roku 2013 wartość ta wyniosła około 42 miliardy złotych, przy czym niemal połowę
stanowiły kwoty wydawane na opłacanie codziennych rachunków i zakup produktów finansowych,
a wartość czystego e-handlu wyniosła około 22 miliardów złotych. Dla porównania – według badania IAB/PwC AdEx wartość reklamy internetowej w tym okresie wyniosła 2,4 miliarda złotych, czyli około 10% wartości e-zakupów - ocenia Paweł Kolenda, Dyrektor ds. badań, IAB Polska.

 

Kogo i co badano?

Badanie objęło firmy z sektora MŚP z którymi przeprowadzono 115 wywiadów. Analizowano je pod kątem działań marketingowych, asortymentu, procesów sprzedażowych i perspektyw rozwoju. Dzięki współpracy z Ministerstwem Gospodarki raport został uzupełniony o kwestie dot. przesyłania dokumentów drogą elektroniczną, systemów informatycznych wykorzystywanych w prowadzeniu działalności gospodarczej,  źródeł wiedzy o prawie i ocena aktów prawnych UE, problemów wynikających ze zmiennego stanu prawnego, świadczenie usług dla administracji publicznej itp. 

Zdecydowaną większość badanych stanowiły tzw. mikroprzedsiębiorstwa - było ich 89%.
Przedsiębiorstwa małe stanowiły 8% próby, zaś średnie – 3%. Biorąc pod uwagę staż firm na rynku, wśród badanych firm dominują takie, które funkcjonują na rynku powyżej 2 lat. Stanowiły one ponad dwie trzecie badanych przedsiębiorstw.

Perspektywy rozwoju


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA