Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Polska branża łazienkowa po 10 latach w Unii Europejskiej

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 08 lip 2014 11:28
Polska branża łazienkowa po 10 latach w Unii Europejskiej
fot. Shutterstock

Świętowanie 10-lecia obecności Polski w Unii Europejskiej skłania do przeprowadzania podsumowań. Okres ten z pewnością był istotny dla przedsiębiorców, którzy otrzymali szansę na szybsze dogonienie konkurencji, zwłaszcza tej zagranicznej. Czy firmy z branży sanitarnej korzystały z pełni możliwości, jakie dał napływ środków unijnych do Polski?

REKLAMA

Dla przedsiębiorców pierwsza dekada integracji europejskiej minęła pod znakiem nieznanej dotąd swobody w przepływie ludzi i towarów między granicami oraz strumienia pieniędzy, który wsparł przedsiębiorstwa.

Otwarcie granic z jednej strony pozwoliło firmom sprawniej i z jeszcze większym rozmachem podbijać rynki zagraniczne. Wykorzystał to polski sektor meblowy (również mebli łazienkowych), który z powodzeniem sporą część swojej produkcji wysyła na zachód Europy. Marcin Dymarki, dyrektor generalny firmy Elita, w wywiadzie dla portalu Lazienka.pl mówił, że w tym roku eksport będzie stanowił 48% zysków jego firmy – towary trafiają do 18 krajów UE, a przychody tam rosną z roku na rok. Do 2016 roku ten udział ma wzrosnąć do 65%, głównie w oparciu o rynek niemiecki, austriacki, skandynawski i krajów Beneluksu. Swoje plany podboju rynku niemieckiego ma też Deante. Na rynkach Europy południowo-wschodniej działa prężnie Ferro.

Rodzime oddziały zachodnich koncernów są dziś punktem startowym albo centralą zarządzania sprzedaży na rynkach państw nadbałtyckich czy Europy południowej. Tak jest w np. przypadku firmy Kludi.

Jednak otwarcie granic sprawiło też, że wielu specjalistów wyjechało za granicę w poszukiwaniu lepiej płatnej pracy.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA