Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Polskie firmy na Cersaie 2015

  • Autor: Anna Raducha-Romanowicz
  • 19 paź 2015 08:58
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015
Polskie firmy na Cersaie 2015

W bieżącym roku nasz kraj w Bolonii reprezentowało w sumie siedem firm, w tym czterech producentów płytek. Jako wystawca zadebiutował Cerrad, a np. Grupa Paradyż pokazała się na Cersaie po raz 15.

REKLAMA

Przede wszystkim należy wspomnieć o tegorocznym debiutancie – firmie Cerrad, która wystawiła się w Bolonii po raz pierwszy. Chwaliła się nowo otwartą fabryką, w której produkuje płytki gresowe w różnych rozmiarach, również dużych formatach. Kolekcje wytwarzane w nowym zakładzie można było zobaczyć na stoisku firmy – np. gres 120x60 cm, kolekcje 120x20 cm imitujące drewno, serie o wymiarach 90x15 cm i płytki 60x60 cm o strukturze betonu.

Firma nie narzekała na brak zainteresowania ofertą – zarówno ze strony klientów z Polski, ale również z rynków europejskich. Ubiegłorocznym debiutantem na Cersaie była firma MCJ produkująca lustra. Również ona pozytywnie oceniała swój udział zarówno w zeszłorocznej, jak i bieżącej edycji targów.

Pozostali polscy wystawcy to firmy, które w Bolonii pojawiają się cyklicznie. Krzemień, podobnie jak w zeszłym roku, chwalił się przede wszystkim swoimi wannami i umywalkami wykonanymi ze szkła.

Marka Defra pokazywała m.in. nowości przygotowane specjalnie targi Cersaie: kolekcję Immu inspirowaną stylem studio nendo – jego minimalizmem i czystością formy, serię Space – przeznaczoną do przestronniejszych łazienek, a także kolekcję Prezi na metalowych, prostych nóżkach. Firma podkreślała, że myśli coraz bardziej o dobrym wzornictwie produktów. Dowodem kierowania się Defry w stronę designu było np. wykorzystanie do aranżacji stoiska m.in. produktów zaprojektowanych przez Oskara Ziętę.

Grupa Końskie (Ceramika Końskie, Stargres oraz Ceramika Color) pokazywała w tym roku przede wszystkim nowe formaty kolekcji ściennych – 25x90 cm oraz 25x60 cm. Grupa pozytywnie oceniała tę edycję targów w stosunku do ubiegłorocznej – miała dwukrotnie większe stoisko o powierzchni ok. 90 m2.

Wielokrotnie na Cersaie wystawiała się również firma Polcolorit (9 razy łącznie z tegorocznym), która w tym roku pokazała w Bolonii odmienione oblicze – czyli zupełnie inaczej niż dotychczas zaaranżowane stoisko. Dotąd miało ono otwartą formę, a kolekcje prezentowano w boksach ekspozycyjnych. Teraz firma postanowiła pójść z duchem czasu i przygotować się bardziej z myślą o kliencie z Europy Zachodniej.

Stoisko było więc w formie zamkniętego kubika, utrzymane w stonowanej kolorystyce, a pokazywane kolekcje nawiązywały do najnowszych trendów – było dużo szarości i płytek drewnopodobnych, a dekory florystyczne dyskretnie schowane zostały do ekspozycyjnych szaf. I trzeba przyznać ta radykalna zmiana wyszła firmie zdecydowanie na dobre. Stoisko prezentowało się nowocześnie i elegancko.

Podobnie zresztą jak te Ceramiki Paradyż – również doświadczonego uczestnika bolońskich targów (firma wystawiła się po raz 15). Paradyż na targach premierowo zaprezentował 10 kolekcji płytek gresowych w formacie 75x75 cm. Połączenie czterech płytek pozwala uzyskać powierzchnię o wymiarach 2,25 m2.

Płytki zaprojektowane zostały w sposób modularny z podziałem na trzy (24,7x75cm) oraz na cztery elementy (18,4x75 cm), co umożliwia „przenikanie” wzoru z podłogi na ścianę. Również pod względem wzorów i kolorów oferta Ceramiki Paradyż nawiązywała do najnowszych trendów. Nie zabrakło w niej płytek imitujących beton czy drewno.

fot. Anna Raducha-Romanowicz


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA