Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

fot. Flickr, M Anima

Spośród 500 największych polskich przedsiębiorstw 38% ma własny kanał w serwisie YouTube. Na promocję poprzez ten kanał komunikacji stawiają też coraz częściej firmy z branży łazienkowej.

REKLAMA

Firmy zaczynają dostrzegać potencjał tego typu kanałów, dlatego też te zajmujące się postprodukcją coraz częściej skupiają się na dostarczaniu treści na potrzeby tego typu portali internetowych i społecznościowych. 

– To ostatnie dni telewizji, jaką znamy, bo internet już jest potężniejszym medium – uważa Michał Pawłowski, dyrektor kreatywny Chimney Poland, firmy zajmującej się m.in. postprodukcją.

Polskie firmy przekonują się do wykorzystywania internetu do promocji i kontaktu z klientami. Jak podkreśla Pawłowski,  jeszcze trochę brakuje im pod tym względem do przedsiębiorstw np. szwedzkich czy amerykańskich, ale to się powoli zmienia. Z badań przeprowadzonych przez jego firmę na próbie 500 największych polskich przedsiębiorstw, wynika, że 38 proc. z tych firm, czyli aż 190, ma własny kanał w serwisie YouTube, a w przypadku blisko jednej trzeciej, czyli 150, jest on aktywny (zamieszczony został na nim co najmniej jeden film w ciągu ostatniego roku).

Z badań Chimney Poland wynika jednak, że tylko 23 firmy regularnie kontaktują się w ten sposób z rynkiem, zamieszczając przynajmniej jeden film tygodniowo. 

Branża łazienkowa w wideo

Również firmy z branży łazienkowej coraz częściej decydują się na prowadzenie swoich kanałów na YouTube. Rzadko jednak stawiają na rozbudowane produkcje. Na takich kanałach można najczęściej znaleźć filmy instruktażowe, poradnikowe albo wideo-prezentacje nowości. Zwykle więc jest YouTube traktowany jest jako przedłużenie działań marketingowych albo informacyjnych.

Na pewno ciekawy kanał prowadzi Grupa Paradyż, która na swoim koncie udostępnia oprócz filmików prezentujących ofertę, również reportaże z wydarzeń w których uczestniczy albo którym patronuje. W tym drugim wypadku nie bez znaczenia jest, że Ceramika Paradyż angażuje się jako mecenas w różne działania artystyczne. Najlepszym przykładem jest wspierany przez nią od lat Łódź Design Festival. Z ubiegłorocznej edycji, jak i też edycji z poprzednich lat, na kanale Grupy Paradyż można znaleźć reportaże i wywiady.

Podobnie robi Grupa Tubądzin, która dzięki organizacji m.in. Tubądzin Design Days ma okazję do tworzenia relacji ze spotkań z projektantami i architektami. Na kanale tej marki nie brakuje też filmowych poradników czy materiałów "zza kulis", np. sesji zdjęciowej kolekcji Macieja Zienia.

Aktywnie na YouTube działa również Roca Polska - tu niewątpliwie wielkim atutem firmy jest jej przynależność do międzynarodowych struktur, dzięki czemu firma może korzystać zarówno z bogatych materiałów z zagranicy, jak też postawić na produkcję własną. Niejednokrotnie realizowaną z dużym rozmachem. W grudniu zadebiutował pierwszy z cyklu filmików w których marka korzysta ze wsparcia znanego komika-mima, Ireneusza Krosnego. Komfort użytkowania produktów prezentuje mikołajkowy spot reklamowy z jego udziałem. Gorący prysznic pomaga, granemu przez Krosnego Świętemu Mikołajowi, zapomnieć o trudach dostarczenia prezentów dzieciom na całym świecie.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA