Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

fot. Flickr, M Anima

Spośród 500 największych polskich przedsiębiorstw 38% ma własny kanał w serwisie YouTube. Na promocję poprzez ten kanał komunikacji stawiają też coraz częściej firmy z branży łazienkowej.

REKLAMA

Firmy zaczynają dostrzegać potencjał tego typu kanałów, dlatego też te zajmujące się postprodukcją coraz częściej skupiają się na dostarczaniu treści na potrzeby tego typu portali internetowych i społecznościowych. 

– To ostatnie dni telewizji, jaką znamy, bo internet już jest potężniejszym medium – uważa Michał Pawłowski, dyrektor kreatywny Chimney Poland, firmy zajmującej się m.in. postprodukcją.

Polskie firmy przekonują się do wykorzystywania internetu do promocji i kontaktu z klientami. Jak podkreśla Pawłowski,  jeszcze trochę brakuje im pod tym względem do przedsiębiorstw np. szwedzkich czy amerykańskich, ale to się powoli zmienia. Z badań przeprowadzonych przez jego firmę na próbie 500 największych polskich przedsiębiorstw, wynika, że 38 proc. z tych firm, czyli aż 190, ma własny kanał w serwisie YouTube, a w przypadku blisko jednej trzeciej, czyli 150, jest on aktywny (zamieszczony został na nim co najmniej jeden film w ciągu ostatniego roku).

Z badań Chimney Poland wynika jednak, że tylko 23 firmy regularnie kontaktują się w ten sposób z rynkiem, zamieszczając przynajmniej jeden film tygodniowo. 

Branża łazienkowa w wideo

Również firmy z branży łazienkowej coraz częściej decydują się na prowadzenie swoich kanałów na YouTube. Rzadko jednak stawiają na rozbudowane produkcje. Na takich kanałach można najczęściej znaleźć filmy instruktażowe, poradnikowe albo wideo-prezentacje nowości. Zwykle więc jest YouTube traktowany jest jako przedłużenie działań marketingowych albo informacyjnych.

Na pewno ciekawy kanał prowadzi Grupa Paradyż, która na swoim koncie udostępnia oprócz filmików prezentujących ofertę, również reportaże z wydarzeń w których uczestniczy albo którym patronuje. W tym drugim wypadku nie bez znaczenia jest, że Ceramika Paradyż angażuje się jako mecenas w różne działania artystyczne. Najlepszym przykładem jest wspierany przez nią od lat Łódź Design Festival. Z ubiegłorocznej edycji, jak i też edycji z poprzednich lat, na kanale Grupy Paradyż można znaleźć reportaże i wywiady.

Podobnie robi Grupa Tubądzin, która dzięki organizacji m.in. Tubądzin Design Days ma okazję do tworzenia relacji ze spotkań z projektantami i architektami. Na kanale tej marki nie brakuje też filmowych poradników czy materiałów "zza kulis", np. sesji zdjęciowej kolekcji Macieja Zienia.

Aktywnie na YouTube działa również Roca Polska - tu niewątpliwie wielkim atutem firmy jest jej przynależność do międzynarodowych struktur, dzięki czemu firma może korzystać zarówno z bogatych materiałów z zagranicy, jak też postawić na produkcję własną. Niejednokrotnie realizowaną z dużym rozmachem. W grudniu zadebiutował pierwszy z cyklu filmików w których marka korzysta ze wsparcia znanego komika-mima, Ireneusza Krosnego. Komfort użytkowania produktów prezentuje mikołajkowy spot reklamowy z jego udziałem. Gorący prysznic pomaga, granemu przez Krosnego Świętemu Mikołajowi, zapomnieć o trudach dostarczenia prezentów dzieciom na całym świecie.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA