Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

fot. Shutterstock

Portale internetowe i magazyny wnętrzarskie to główne źródła, z której konsumenci czerpią pomysły na remonty – tak wynika z badania przeprowadzonego przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku.

REKLAMA

Podczas konferencji „Monitoring Rynku Budowlanego” (28.10.2014 r.) organizatorzy przedstawili wyniki badań poświęconych preferencjom remontowym Polaków na lata 2014-2015.

Remont to aktywność, którą respondenci badania postrzegają jako bardzo emocjonalną. Zarówno z tej negatywnej strony jako źródło stresów i coś czasochłonnego, jak też pozytywnej – w związku z oczekiwaniami zmian (pozytywnych) we wnętrzu, a co za tym idzie – poprawą jakości życia.

Badanie pokazało, że wzrosła liczba osób chcących przeprowadzić remont w tym roku. W 2013 taki zamiar deklarowało 41,3% respondentów – w tym roku ten wskaźnik sięgnął 44,4%. Większość z nich jako główny powód do przeprowadzania remontu podaje kwestie estetyki i zużycie produktów w domu – taki powód wskazało 52,6% respondentów.

- Odchodzimy powoli od tego, że musimy wykonywać remont. Coraz częściej wystarczającym argumentem za zmianami jest tylko znudzenie aktualnym wnętrzem – zauważała Marta Łuszczyńska, project manager ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku, która przedstawiał wyniki badania.

Jak przeprowadzamy remonty? Ponad połowa respondentów wskazuje, że robi to w sposób planowy. ¼ z kolei stawia na spontaniczne działania – jednak w tym wypadku remont to raczej drobne korekty w wyglądzie wnętrza, głównie podyktowane chęcią zmiany otoczenia poprzez rearanżację detali.

Badani wskazywali też najczęściej remontowane pomieszczenia. 59,7% ma zamiar wyremontować salon, 52,1% kuchnię a 51,9% łazienkę.

W większości realizację tego zadania powierzamy fachowcom – z ich usług korzysta 56% badanych. 26,9% osób korzysta z usług innych osób – znajomych, którzy jednak nie są fachowcami. Aż 42,5% remontujących decyduje się całą procedurę przeprowadzić samemu.

Badanie wykazało też hierarchię i źródła inspiracji dla aranżacji remontowanych wnętrz. Na pierwszym miejscu respondenci wskazywali portale internetowe jako źródło pomysłów. W dalszej kolejności wymieniano magazyny wnętrzarskie, własne obserwacje podczas wizyt u znajomych, programy telewizyjne a na końcu – aranżacje sklepowe.

Co naturalne – aż 71,2% uczestników badania wskazywało, że przy wyborze produktów i materiałów kieruje się wyważonym stosunkiem ceny do jakości produktu. Sytuacje, gdy klient jednoznacznie wskazywał na cenę albo jakość produktu jako główne kryterium zdarzały się o wiele rzadziej. Co ciekawe: tylko 6% badanych podało „designerskość” jako ważne kryterium istotne przy wyborze wyposażenia domu.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA