Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Przyszłość ogłoszeń rekrutacyjnych na polskim rynku pracy

  • Autor: Redakcja ryneklazienek.pl
  • 30 lis 2018 10:32
Przyszłość ogłoszeń rekrutacyjnych na polskim rynku pracy
W dobie rynku pracownika – obserwowanego zwłaszcza w branży IT oraz nowoczesnych usług dla biznesu, a także na stanowiskach specjalistycznych w innych branżach – szybko zakończona rekrutacja ma ogromne znaczenie, ponieważ koszty niewypełnionego wakatu lub nietrafionego wyboru bywają dla firm naprawdę wysokie. Fot. Shutterstock
Przyszłość ogłoszeń rekrutacyjnych na polskim rynku pracy
Przyszłość ogłoszeń rekrutacyjnych na polskim rynku pracy

Debata nad pomysłem zobowiązania pracodawców w Polsce do informowania w swoich ogłoszeniach rekrutacyjnych o wysokości oferowanego wynagrodzenia, nie traci na intensywności. Eksperci w rekrutacji dostrzegają zalety transparentności płac, ale rozumieją też obawy firm. Jednocześnie okazuje się, że dla kandydatów nie tylko wskazanie poziomu płac jest kluczowe przy podjęciu decyzji o wysłaniu aplikacji w odpowiedzi na ogłoszenie

REKLAMA

Sukces w procesie rekrutacji dla pracodawców zawsze związany jest z kilkoma kluczowymi obszarami.

Ogromne znaczenie ma zarówno opracowanie profilu poszukiwanego kandydata, dotarcie do odpowiedniej grupy z informacją o wakacie, przygotowanie ogłoszenia, selekcja nadesłanych aplikacji – często z wykorzystaniem zaawansowanych technologicznie narzędzi – rozmowy kwalifikacyjne, jak również inne formy weryfikacji kompetencji. Dbając o efektywność procesu każdy z tych obszarów wymaga adekwatnego nakładu pracy i zaangażowania.

W dobie rynku pracownika – obserwowanego zwłaszcza w branży IT oraz nowoczesnych usług dla biznesu, a także na stanowiskach specjalistycznych w innych branżach – szybko zakończona rekrutacja ma ogromne znaczenie, ponieważ koszty niewypełnionego wakatu lub nietrafionego wyboru bywają dla firm naprawdę wysokie.

Ogłoszenie z myślą o kandydacie

Niezależnie od branży i obszaru specjalizacji, pierwszym elementem rekrutacji, z którym zetkną się wszyscy kandydaci jest ogłoszenie rekrutacyjne. O ile w rozmowach kwalifikacyjnych wezmą udział wyłącznie osoby spełniające określone kryteria, o tyle ogłoszenie będzie dostępne dla wszystkich osób potencjalnie zainteresowanych pracą. Oprócz informacyjnej funkcji w procesie rekrutacji, ogłoszenie stanowi zatem element działań wizerunkowych i dlatego warto poświęcić mu dodatkową uwagę.

 Z perspektywy pracodawcy niezwykle ważne jest określenie grupy, do jakiej skierowana jest dana oferta. Zrozumienie potencjalnej grupy zainteresowanych, determinuje wygląd i zawartość publikacji. Treść powinna być uzależniona od poziomu stanowiska, specjalizacji i poszukiwanego doświadczenia.

– Napisane w kreatywny sposób ogłoszenie na stanowisko Kierownika Produkcji, publikowane głównie w mediach społecznościowych, nie wydaje się być najlepszą strategią. Pominięcie specjalistycznych stron, gdzie tacy kandydaci poszukują informacji, może spowodować znacznie mniejszą liczbę aplikacji, a nawet brak zgłoszeń od kandydatów, którzy idealnie wpisują się w profil poszukiwanego pracownika – wyjaśnia Agnieszka Kolenda, ekspert Hays Poland.

Każdorazowe określanie profilu kandydatów, do których powinno dotrzeć dane ogłoszenie rekrutacyjne, determinuje również jego zawartość. Z tego powodu obecnie większość ofert zawiera informację o pracodawcy, opis stawianych wymagań oraz wskazuje dodatkowe atuty, jak np. krótszy czas pracy w piątki lub możliwość skorzystania z firmowej siłowni. Kandydaci wskazują jednak na kolejne elementy, które mają dla nich szczególne znaczenie. Zaznaczają również, że nadal wiele ofert nie zawiera istotnych dla nich informacji, co zniechęca do aplikowania i zapoznania się z propozycją pracodawcy.

Źródło: Raport Hays Poland – (Nie)jawne oferowane wynagrodzenie 2018.
Źródło: Raport Hays Poland – (Nie)jawne oferowane wynagrodzenie 2018.

Wynagrodzenie i godziny pracy

Jak wynika z raportu Hays „(Nie)jawne oferowane wynagrodzenie 2018” informacją, której najczęściej brakuje kandydatom w ogłoszeniach, są potencjalne zarobki. W wielu krajach zawieranie w ofertach pracy informacji o poziomie wynagrodzenia jest standardem – tak robią m.in. pracodawcy z Wielkiej Brytanii.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA