Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Przyszłość ogłoszeń rekrutacyjnych na polskim rynku pracy

  • Autor: Redakcja ryneklazienek.pl
  • 30 lis 2018 10:32
Przyszłość ogłoszeń rekrutacyjnych na polskim rynku pracy
W dobie rynku pracownika – obserwowanego zwłaszcza w branży IT oraz nowoczesnych usług dla biznesu, a także na stanowiskach specjalistycznych w innych branżach – szybko zakończona rekrutacja ma ogromne znaczenie, ponieważ koszty niewypełnionego wakatu lub nietrafionego wyboru bywają dla firm naprawdę wysokie. Fot. Shutterstock
Przyszłość ogłoszeń rekrutacyjnych na polskim rynku pracy
Przyszłość ogłoszeń rekrutacyjnych na polskim rynku pracy

Debata nad pomysłem zobowiązania pracodawców w Polsce do informowania w swoich ogłoszeniach rekrutacyjnych o wysokości oferowanego wynagrodzenia, nie traci na intensywności. Eksperci w rekrutacji dostrzegają zalety transparentności płac, ale rozumieją też obawy firm. Jednocześnie okazuje się, że dla kandydatów nie tylko wskazanie poziomu płac jest kluczowe przy podjęciu decyzji o wysłaniu aplikacji w odpowiedzi na ogłoszenie

REKLAMA

W Polsce ogłoszenia zawierające widełki płacowe wciąż stanowią rzadkość, a informacje o wynagrodzeniu traktowane są jako poufne. Z badania Hays Poland wynika, że tylko 4% firm zamieszcza informację o zakresie oferowanego wynagrodzenia we wszystkich publikowanych ogłoszeniach rekrutacyjnych. Kolejne 14% firm podaje taką informację incydentalnie.

– Kandydatom najczęściej brakuje w ogłoszeniach informacji o wysokości zarobków. Oferta, która nie zawiera informacji o oferowanym wynagrodzeniu jest w mniejszym stopniu zauważana, co ogranicza szanse na szybkie dotarcie do docelowej grupy ekspertów, a tym samym na zatrudnienie pracownika o pożądanych kompetencjach – wyjaśnia Paula Rejmer, ekspert Hays Poland.

Źródło: Raport Hays Poland – (Nie)jawne oferowane wynagrodzenie 2018.
Źródło: Raport Hays Poland – (Nie)jawne oferowane wynagrodzenie 2018.

Obok danych o poziomie płac, kandydaci wskazują na szereg elementów, które mają dla nich ogromne znaczenie. Już niemal co drugi kandydat w ogłoszeniu rekrutacyjnym chciałby znaleźć informację o godzinach pracy. Ma to związek z rosnącą potrzebą elastyczności i niechęci pracowników do firm, w których obecna jest kultura nadgodzin. Profesjonaliści w rosnącym stopniu cenią sobie organizacje umożliwiające zachowanie równowagi między życiem osobistym i zawodowym.

Dość często kandydatom brakuje również jasnej informacji o terminach składania aplikacji i kolejnych etapach rekrutacji. Szybkość w ramach procesu rekrutacyjnego ma większe znaczenie niż kiedykolwiek wcześniej. W konsekwencji – już na etapie wysłania CV kandydaci chcą wiedzieć, do kiedy mogą się spodziewać informacji o swojej kandydaturze.

Istotne szczegóły

Czego jeszcze brakuje kandydatom w ogłoszeniach rekrutacyjnych? Z badania Hays Poland wynika, że ważna pozostaje nazwa firmy i informacje o pracodawcy, kilka słów o narzędziach, z których pracownicy mogą korzystać (zwłaszcza w branży nowoczesnych technologii), lista oferowanych świadczeń dodatkowych oraz jasno opisany zakres obowiązków. Coraz częściej pojawiają się także aspekty kultury organizacyjnej – np. opis wartości, jakimi kieruje się firma.

Jeśli ogłoszenia o pracę nie zawierają informacji istotnych z punktu widzenia kandydatów, to w rezultacie pracodawcy otrzymują wiele aplikacji od osób, które w ostateczności nie będą skłonne przyjąć oferty. Najczęściej jako brakującą informację kandydaci wskazują poziom wynagrodzenia – głównie dlatego, że w przeciwieństwie do wielu państw europejskich, w Polsce nie przyjęły się ani zwyczajowe, ani prawne środki rozpowszechniania informacji o wynagrodzeniach i w naszej kulturze wysokość zarobków jest rozpatrywana w kategorii tabu.

Obok poziomu oferowanych płac kandydaci wymieniają jednak kilka innych elementów, których umieszczenie w ogłoszeniu nie jest już tak kłopotliwe dla pracodawcy. Odpowiadanie na potrzeby kandydatów ma coraz większe znaczenie – również z uwagi na przedstawicieli pokoleń wkraczających na rynek pracy. Dla nich transparentność oraz elastyczność są kluczowe, a pracodawcy będą musieli dostosować swoją strategię do ich preferencji.

Czytaj także: Grupa PSB podsumowuje akcję "Bezpieczna droga do szkoły"

4Buildings - nowe wydarzenie branży budowlanej w Polsce i cztery niezależne konferencje o najważniejszych trendach w budownictwie XXI wieku - już 15-17 listopada w Katowicach. Zarejestruj się teraz!


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA