Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Ranking Dobry Produkt 2016: Najpopularniejsze brodziki półokrągłe

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski
  • 26 kwi 2016 10:32
Ranking Dobry Produkt 2016: Najpopularniejsze brodziki półokrągłe
fot. Kolo
Ranking Dobry Produkt 2016: Najpopularniejsze brodziki półokrągłe
Ranking Dobry Produkt 2016: Najpopularniejsze brodziki półokrągłe
Ranking Dobry Produkt 2016: Najpopularniejsze brodziki półokrągłe
Ranking Dobry Produkt 2016: Najpopularniejsze brodziki półokrągłe
Ranking Dobry Produkt 2016: Najpopularniejsze brodziki półokrągłe
Ranking Dobry Produkt 2016: Najpopularniejsze brodziki półokrągłe
Ranking Dobry Produkt 2016: Najpopularniejsze brodziki półokrągłe
Ranking Dobry Produkt 2016: Najpopularniejsze brodziki półokrągłe
Ranking Dobry Produkt 2016: Najpopularniejsze brodziki półokrągłe
Ranking Dobry Produkt 2016: Najpopularniejsze brodziki półokrągłe

W brodzikach od lat nic sie nie zmienia – takie wnioski przynosi kolejna edycja naszego Rankingu Dobry Produkt. Od 2009 roku liderem zestawienia pozostaje ten sam produk, a podział ryku między 3-4 główne marki też wydaje się być niezachwiany.

REKLAMA

Segment brodzików jest od dawna zdominowany przez te same marki – taki wniosek nasuwa się przy analizie wyników Rankingu na przestrzeni ostatnich lat. Tym razem sprawdzaliśmy, które brodziki półokrągłe są najpopularniejsze na rynku. Poprzednią edycję tego badania przeprowadzaliśmy w 2012 roku. Zarówno miejsca pierwsze i drugiej nie zmieniły się od tego czasu. Warto też obecne zestawienie porównać z Rankingiem brodzików prostokątnych i kwadratowych z końca 2014 roku – tam także na podium znalazły się produkty Koło, SanSwiss oraz Sanplast.

Zwraca uwagę niezachwiana pozycja lidera każdego z tych zestawień – brodzik Pacyfik od marki Koło od lat utrzymuje się na szczytach naszych Rankingów. Wygrał w 2012 roku. I w 2011. I w 2009. Za każdym razem znacząco odskakuje od konkurencji (choć z roku na rok ta przewaga maleje). Dobra cena w połączeniu z jakością, która satysfakcjonuje klienta – to atut, który sprawia, że Pacyfik od lat wygrywa nasze zestawienia.

Pozycja produktu SanSwiss też wydaje sie niezachwiana – wzmacnia ją dodatkowo fakt, że kabiny tej marki w salonach są również cenione. Klienci kupując kabinę SanSwiss (zwycięzca Rankingu kabin półokrągłych) naturalnie dobierają sobie brodzik tej samej marki. Popularność tych serii pokazuje też, że można skutecznie sprzedawać brodziki konglomeratowe – tych w zestawieniu jest łącznie trzy, więc nie jest to liczba oszałamiająca. Klienci są oswojeni z tym materiałem, ale jak widać – nie zyskuje on na razie nowych udziałów w rynku. W tym obszarze na pewno wartym odnotowania jest fakt wejścia do czołówki brodzika od Roca. Terran o nietypowej, chropowatej powierzchni, to znak że „surowość” kamienia wkrada się również w obszar strefy prysznicowej.

Analogiczna sytuacja jest z Sanplastem – kabiny i brodziki tej marki są notowane wysoko, często dzięki sprzedaży łączonej. Sanplast od lat umacnia swoją pozycję w czołówce Rankingów.

Najczęściej wskazywanym przez naszych respondentów wymiarem jest 90x90 cm, czasami 80x80 – brodziki półokrągłe stosowane w narożnikach najczęściej wybierane są w małych, typowych, polskich łazienkach. Jeśli klient ma do dyspozycji więcej przestrzeni do aranżacji, wtedy wybiera zarówno kabiny i brodziki o innych kształtach.

Coraz popularniejsze są też rozwiązania, które pozwalają zniwelować różnicę poziomów między brodzikiem a podłogą. Całkowicie zrównanie obu powierzchni nie w każdej łazience jest jeszcze możliwe, ale klienci wyraźnie w tę stronę się zwracają. Wiele z nagrodzonych brodzików pozwala właśnie na taką aranżację prysznica – dominują modele o wysokości rantu do 6 cm. Jedynie Ronda od Ravak jest bardziej tradycyjnym, wysokim brodzikiem.

Arkadiusz Kaczanowski, współpraca: Paulina Szewczul

Zasady rankingu

Tę edycję rankingu przeprowadziliśmy na grupie ponad 80 salonów i hurtowni. Liczbę salonów i hurtowni postaraliśmy się tak dobrać, aby możliwie jak najwierniej odzwierciedlić poziom obrotów realizowanych przez branżę łazienkową w tych regionach. Każdy z respondentów pracujących w punktach sprzedaży typuje 3 najlepiej sprzedające się produkty w danej grupie asortymentowej, w tym wypadku modele umywalek klasycznych, montowanych do ściany. W zależności od przyznanego produktowi miejsca, modele otrzymują: 10 punktów za miejsce pierwsze, 8 punktów za miejsce drugie oraz 5 punktów – miejsce trzecie.

Typowane marki (i liczba serii)


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie

Komentarze

  • Terran pasuje idealnie do industrialnych lub bardzo męskich łazienek.
    • Tomek, 2016-04-27 19:24:24

REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA