Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Ranking Dobry Produkt: Najchętniej kupowane kolekcje płytek ceramicznych

  • Autor: Rynek Łazienek
  • 17 sty 2017 10:30
Ranking Dobry Produkt: Najchętniej kupowane kolekcje płytek ceramicznych
fot. Tubądzin
Ranking Dobry Produkt: Najchętniej kupowane kolekcje płytek ceramicznych
Ranking Dobry Produkt: Najchętniej kupowane kolekcje płytek ceramicznych
Ranking Dobry Produkt: Najchętniej kupowane kolekcje płytek ceramicznych
Ranking Dobry Produkt: Najchętniej kupowane kolekcje płytek ceramicznych
Ranking Dobry Produkt: Najchętniej kupowane kolekcje płytek ceramicznych
Ranking Dobry Produkt: Najchętniej kupowane kolekcje płytek ceramicznych
Ranking Dobry Produkt: Najchętniej kupowane kolekcje płytek ceramicznych
Ranking Dobry Produkt: Najchętniej kupowane kolekcje płytek ceramicznych
Ranking Dobry Produkt: Najchętniej kupowane kolekcje płytek ceramicznych
Ranking Dobry Produkt: Najchętniej kupowane kolekcje płytek ceramicznych

Prezentujemy wyniki Rankingu Dobry Produkt obejmującego najchętniej kupowane kolekcje płytek ceramicznych. Do badania tego segmentu rynku powróciliśmy po ponad roku. Jak się okazuje, lider poprzedniego płytkowego Rankingu pilnie strzeże swojego miejsca w zestawieniu.

REKLAMA

To już tradycja naszych Rankingów, w których badamy płytki ceramiczne, że w ankiecie padają nazwy wielu marek i serii, a zwycięzca zestawienia posiada relatywnie niską liczbę punktów (choćby w porównaniu do zamieszczonego obok Rankingu najchętniej kupowanych baterii umywalkowych).

Ale taka właśnie jest specyfika polskiego rynku płytek – jest on rozdrobniony i bardzo zróżnicowany. To między innymi jest w stanie zagwarantować obecnym na rynku salonom łazienkowym unikatowość ich oferty, a nierzadko jest formą zabezpieczenia się przed nieuczciwą konkurencją cenową, wynikającą głównie z polityki niektórych sklepów internetowych.

Głównie polskie marki

W prezentowanym zestawieniu w zasadzie wszystkie miejsca należą do polskich producentów. W pierwszej dziesiątce na miejscu 6. znalazła się jedynie kolekcja hiszpańskiej marki Azulejos Benadresa. Wydaje się zatem, że polskie salony – wbrew temu o czym rozmawialiśmy podczas III Forum Branży Łazienkowej w dyskusji poświęconej dystrybucji płytek – pozostają wierne rodzimym wytwórcom.

To z pewnością także efekt przywiązania polskich klientów do uznanych krajowych marek. W naszej dziesiątce znalazły się bowiem produkty firm Tubądzin, Ceramika Paradyż i Opoczno. Chociaż zapewnianie sobie przez salony łazienkowe oryginalnej oferty poprzez limitowaną dystrybucję z zagranicznych fabryk, a tym samym możliwość uzyskania wyższych marż, jest już praktyką dość powszechnie stosowaną, wyraźnie widać, że posiadanie w ofercie polskiej płytki może być nieodzowne.

Gotowi na biel?

Nie ukrywam, że zaskoczyło mnie pierwsze miejsce naszego Rankingu płytek. Czy w końcu polski klient dojrzał do łazienki całej w bieli? Takie rozwiązania już od lat można było zobaczyć głównie u włoskich producentów. Moda na biel od jakiegoś czasu zagościła w kuchniach Polaków. Omijała jednak łazienkę, która – moim zdaniem – naturalnie kojarzy się właśnie z bielą, nieskazitelnością.

Rzeczywiście, jest może mniej praktyczna niż beże, ale o ile bardziej efektowna! Wydaje się jednak, że prym szarości i wspomnianych beżów w przestrzeni kąpielowej został przełamany. Warto podkreślić, że zwycięska kolekcja, to także bardzo udane faktury płytek.
Na koniec wypada podkreślić, że po raz kolejny, trzy pierwsze miejsca naszego zestawienia należą do marki Tubądzin. Gratulujemy im, jak i pozostałym liderom sektora płytek ceramicznych!

Tekst: MARTA BOROWSKA
Ankietę przeprowadziła: PAULINA SZEWCZUL

Zasady rankingu

Tę edycję rankingu przeprowadziliśmy na grupie ponad 100 salonów i hurtowni. Liczbę salonów i hurtowni postaraliśmy się tak dobrać, aby możliwie jak najwierniej odzwierciedlić poziom obrotów realizowanych przez branżę łazienkową w tych regionach. Każdy z respondentów pracujących w punktach sprzedaży typuje 3 najlepiej sprzedające się produkty w danej grupie asortymentowej, w tym wypadku modele umywalek klasycznych, montowanych do ściany. W zależności od przyznanego produktowi miejsca, modele otrzymują: 10 punktów za miejsce pierwsze, 8 punktów za miejsce drugie oraz 5 punktów – miejsce trzecie.

Typowane marki:


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA