Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Ranking Dobry Produkt: Najlepiej sprzedające się wanny wolnostojące

  • Autor: Rynek Łazienek
Ranking Dobry Produkt: Najlepiej sprzedające się wanny wolnostojące
fot. Excellent
Ranking Dobry Produkt: Najlepiej sprzedające się wanny wolnostojące
Ranking Dobry Produkt: Najlepiej sprzedające się wanny wolnostojące
Ranking Dobry Produkt: Najlepiej sprzedające się wanny wolnostojące
Ranking Dobry Produkt: Najlepiej sprzedające się wanny wolnostojące
Ranking Dobry Produkt: Najlepiej sprzedające się wanny wolnostojące
Ranking Dobry Produkt: Najlepiej sprzedające się wanny wolnostojące
Ranking Dobry Produkt: Najlepiej sprzedające się wanny wolnostojące
Ranking Dobry Produkt: Najlepiej sprzedające się wanny wolnostojące
Ranking Dobry Produkt: Najlepiej sprzedające się wanny wolnostojące
Ranking Dobry Produkt: Najlepiej sprzedające się wanny wolnostojące

W ramach Rankingu Dobry Produkt po raz pierwszy zbadaliśmy, które wanny wolnostojące są najpopularniejsze w salonach i hurtowniach wyposażenia łazienek. Wyniki naszej ankiety pokazują, że mamy zdecydowanego lidera w tym segmencie.

REKLAMA

Wanny wolnostojące to produkt, który inwestorowi stawia określone wymagania, jeśli idzie o aranżację przestrzeni. Dotyczy to zarówno podłączeń jak i samej wielkości dostępnej powierzchni łazienki albo salonu kąpielowego. Między innymi dlatego jest to też produkt, który nie notuje bardzo wysokich wyników sprzedaży – choć jak stwierdzają sprzedawcy, jego popularność rośnie, a rozwiązanie jest chętnie lansowane przez media.

Z całego łazienkowego wyposażenia wolnostojąca wanna jest jednym z najbardziej medialnych elementów – świetnie się fotografuje, dobrze wygląda na aranżacjach. Jest jednocześnie wciąż synonimem luksusu, choć jak pokazują wyniki naszej ankiety – ceny tych produktów nie są aż tak oszałamiające. Zwycięzca tego zestawienia jest ponad cztery raza droższy, niż produkt z pierwszego miejsca Rankingu wanien asymetrycznych. Jednak czy wanna za 5 tys. złotych mieści się już w granicach wyrobów „luksusowych”?

Wśród typowanych wanien dominują te wykonane z akrylu, choć konglomeratowe rozwiązania są również bardzo popularne. Zwycięski produkt Excellent (podobnie jak i drugi w Rankingu) swoją pozycję zawdzięcza m.in. dobremu stosunkowi jakości do ceny oraz bardzo interesującemu wzornictwu. Wanna wyróżnia się formą i przyjaznym dla użytkownika profilem.

Nie bez znaczenia jest, co widać było też przy ostatnim rankingu wanien asymetrycznych, że ścisła współpraca z salonami oraz postawienie na rozwój Stref Excellent znalazł przełożenie na wyniki tej marki. W efekcie pierwsze miejsce dla Comfort+ jest zbudowane na bardzo dużej ilości głosów ze strony naszych ankietowanych.

Solidną pozycję mają też wanny konglomeratowe, zwłaszcza te produkowane przez Marmite. Dobre lokaty tej marki to zasługa także salonów z Grupy PGC, które sprzedają rozwiązania tego producenta i intensywnie je promują pod własną marką Emporia.
Wśród ankietowanych przez nas salonów z rzadka typowano wanny stalowe, co może dziwić zważywszy na obecność tych produktów w Rankingu Dobry Produkt poświęconym innym typom wanien. Jednak tym razem były to pojedyncze wskazania.

Jeśli idzie o kształty – tu nie ma wątpliwości: klienci, którzy wybierają wanny wolnostojące preferują modele owalne. Inne formy pojawiały się sporadycznie. W przypadku takich wanien gładka, organiczna forma jest najbardziej pożądaną.

Arkadiusz Kaczanowski

współpraca: Paulina Szewczul

Zasady Rankingu

Tę edycję rankingu przeprowadziliśmy na grupie ponad 100 salonów i hurtowni. Liczbę salonów i hurtowni postaraliśmy się tak dobrać, aby możliwie jak najwierniej odzwierciedlić poziom obrotów realizowanych przez branżę łazienkową w tych regionach. Każdy z respondentów pracujących w punktach sprzedaży typuje 3 najlepiej sprzedające się produkty w danej grupie asortymentowej, w tym wypadku modele kwadratowych i prostokątnych kabin prysznicowych. W zależności od przyznanego produktowi miejsca, modele otrzymują: 10 punktów za miejsce pierwsze, 8 punktów za miejsce drugie oraz 5 punktów – miejsce trzecie.

Salony i hurtownie, które wzięły udział w rankingu (wg województw):

dolnośląskie: Armalux, Bokaro, Cermag, Elements (Wrocław), Cerdom (Legnica), Komar (Ząbkowice Śląskie), MG Studio (Wałbrzych)

kujawsko-pomorskie: Behrendt (Brodnica), BLU (Bydgoszcz), Korab, Servitor, Elements (Toruń), Femax (Osielsko)


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA