Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Ranking Dobry Produkt: najpopularniejsze brodziki prostokątne i kwadratowe

  • Autor: Arkadiusz Kaczanowski, Radosław Zieniewicz
  • 17 gru 2014 13:57
Ranking Dobry Produkt: najpopularniejsze brodziki prostokątne i kwadratowe
fot. Hüppe
Ranking Dobry Produkt: najpopularniejsze brodziki prostokątne i kwadratowe
Ranking Dobry Produkt: najpopularniejsze brodziki prostokątne i kwadratowe
Ranking Dobry Produkt: najpopularniejsze brodziki prostokątne i kwadratowe
Ranking Dobry Produkt: najpopularniejsze brodziki prostokątne i kwadratowe
Ranking Dobry Produkt: najpopularniejsze brodziki prostokątne i kwadratowe
Ranking Dobry Produkt: najpopularniejsze brodziki prostokątne i kwadratowe
Ranking Dobry Produkt: najpopularniejsze brodziki prostokątne i kwadratowe
Ranking Dobry Produkt: najpopularniejsze brodziki prostokątne i kwadratowe
Ranking Dobry Produkt: najpopularniejsze brodziki prostokątne i kwadratowe
Ranking Dobry Produkt: najpopularniejsze brodziki prostokątne i kwadratowe

Dzięki naszej ankiecie przeprowadzonej w ponad 100 firmach handlowych poznaliśmy najpopularniejsze brodziki prostokątne i kwadratowe. Sprawdźcie, co najchętniej wybierają klienci.

REKLAMA

Kontynuujemy ranking Dobry Produkt, w którym zwracamy się do respondentów ze 100 firm handlowych z całej Polski z prośbą o wytypowanie najlepiej sprzedających się modeli w danej grupie asortymentowej. Tym razem postanowiliśmy sprawdzić, które brodziki prostokątne i kwadratowe cieszą się największą popularnością w salonach i hurtowniach wyposażenia łazienek. Dziesięć brodzików, które otrzymały największą ilość głosów prezentujemy na naszych łamach.

Poprzednią edycję Rankingu Dobry Produkt dla brodzików przeprowadzaliśmy w... 2009 roku. Minęło 5 lat, a pozycja lidera jest niezagrożona: Pacyfik firmy Sanitec Koło tak jak w wtedy, tak i tym razem wygrał z dużą przewagą. Jest to produkt, który w opinii sprzedawców najlepiej łączy jakość wykonania z przystępnością cenową.

Jednak tegoroczna edycja rankingu brodzików pokazuje, mimo wyraźnego zwycięstwa produktu wykonanego z popularnego akrylu, rosnące znaczenie produktów z innych materiałów. W czołowej dziesiątce Rankingu Dobry Produkt aż połowa pozycji okupowana jest przez brodziki konglomeratowe albo stalowe. Sprzedawcy w salonach i hurtowniach podają kilka przyczyn takiego, wciąż rosnącego, zainteresowania klientów tymi materiałami.

Po pierwsze ważnym czynnikiem jest cena: zaciera się różnica cenowa między brodzikami konglomeratowymi i akrylowymi dobrej jakości, nie jest tak wielka jak to było kilka lat temu. W przypadku najtańszych modeli różnica ta wynosi kilkaset złotych, więc klientów łatwiej jest przekonać do rozwiązań wykonanych z mieszanek mineralnych. Sprzedawcy podkreślają, że także w przypadku tańszych konglomeratów, producentom udało się wypracować rozwiązania technologiczne, które sprawiają, że te również długo zachowują swoje parametry jakoś jakościowe i wizualne.

Po drugie: do popularyzacji rozwiązań nieakrylowych przyczyniła się moda... na prysznice bezbrodzikowe. Ankietowani sprzedawcy podkreślali, że trend w projektowaniu łazienek, które zamiast brodzika mają np. odwodnienie liniowe, jest już coraz powszechniejszy. Klienci poszukują rozwiązań, które pozwolą im zaaranżować strefę prysznica na poziomie posadzki. Jednak zrobienie tego z wykorzystaniem płytek, odpowiednio zaizolowanego podłoża oraz odpływu liniowego nie zawsze jest łatwe i nie każdy inwestor jest gotowy podjąć ryzyko związane z taką technologią. Brodzik mineralny jest w takiej sytuacji czymś pomiędzy: takie produkty mogą być bardzo cienkie, materiał w dotyku przypomina kamień, a forma i kształt pozwalają dopasować je do charakteru przestrzeni, która ma przypominać łazienkę bez brodzika. Jak pokazuje ranking – najchętniej wybierane są produkty płaskie i bardzo płaskie, niezależnie od materiału, z jakiego są wykonane.

Do dziesiątki naszego Rankingu trafił też jeden brodzik stalowy. Z racji ceny są to wciąż rozwiązania uważane ze bardziej ekskluzywne, ale według sprzedawców chętnie wybierane w sytuacjach gdy klient chce urządzić łazienkę z kabiną typu walk-in. Produkty z kategorii „dużych” brodzików to też te od marki Sanplast, która razem z marką Schedpol była najchętniej typowana. Jednak by rozwiązania walk-in były popularniejsze trzeba już nie tylko zmian w cenie samych brodzików, ale i powiększenia samych przestani polskich łazienek.

Jeśli można prognozować zmiany w tym segmencie produktów, to można zakładać, że jeszcze większą popularnością będą się cieszyły konglomeraty - świadczy o tym nie tylko obecność w czołówce rankingu produktów SanSwiss, Sanplast czy Hüppe. Produkty tych marek znalazły się też poza dziesiątką - razem z kilkoma innymi kompozytowymi produktami innych firm. W większości przypadków salony podawały, że konglomeraty stanowią w ich wypadku od 1/3 do prawie 90% sprzedawanych brodzików.

Zasady Rankingu


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA