Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

Ranking Dobry Produkt: Najpopularniejsze kolekcje mebli łazienkowych 2015

  • Autor: Ryneklazienek.pl, arr
  • 21 sie 2015 08:08
Ranking Dobry Produkt: Najpopularniejsze kolekcje mebli łazienkowych 2015
fot. Elita
Ranking Dobry Produkt: Najpopularniejsze kolekcje mebli łazienkowych 2015
Ranking Dobry Produkt: Najpopularniejsze kolekcje mebli łazienkowych 2015
Ranking Dobry Produkt: Najpopularniejsze kolekcje mebli łazienkowych 2015
Ranking Dobry Produkt: Najpopularniejsze kolekcje mebli łazienkowych 2015
Ranking Dobry Produkt: Najpopularniejsze kolekcje mebli łazienkowych 2015
Ranking Dobry Produkt: Najpopularniejsze kolekcje mebli łazienkowych 2015
Ranking Dobry Produkt: Najpopularniejsze kolekcje mebli łazienkowych 2015
Ranking Dobry Produkt: Najpopularniejsze kolekcje mebli łazienkowych 2015
Ranking Dobry Produkt: Najpopularniejsze kolekcje mebli łazienkowych 2015
Ranking Dobry Produkt: Najpopularniejsze kolekcje mebli łazienkowych 2015

Jakie meble łazienkowe cieszą się największą popularnością w salonach łazienek? O najchętniej kupowane kolekcje spytaliśmy 100 łazienkowych firm handlowych z całej Polski. Zobacz, kto jest liderem rynku!

REKLAMA

Meble łazienkowe – jak wynika z rozmów przeprowadzonych podczas ankietowania łazienkowych punktów handlowych na potrzeby aktualnego rankingu – nie są grupą produktowa, którą łatwo jest sprzedawać w salonie.

Aby je dobrze wyeksponować i wydobyć wszystkie ich zalety potrzeba dużo cennej powierzchni ekspozycyjnej – a taką nie wszystkie salony łazienkowe dysponują. Dodatkowo, konkurencję dla producentów mebli stanowią mali wykonawcy realizujący meble na zamówienie – tak wynika z opinii ankietowanych przez nas przedstawicieli łazienkowych punktów handlowych.

Meble łazienkowe sprzedają się więc rzadko, w przypadkach niektórych salonów czasami wręcz raz na kwartał. Według opinii niektórych sprzedawców, barierą utrudniającą sprzedaż może być też cena kolekcji meblowych oferowanych przez producentów.

Zdarza się, że klienci oglądają i doceniają eksponowane w salonach łazienkowych meble, ale rezygnują z zakupu z powodu wydatku z jakim się on wiąże. Dlatego też najchętniej kupowane są kolekcje meblowe oferowane w przystępnej cenie, przy zachowaniu dobrej jakości.

Liderzy stawki

Tę edycję rankingu zdominowały dwie marki – Elita i Koło. Dwie kolekcje Elity – Kwadro i Barcelona – zgarnęły najwięcej głosów i w zasadzie zdeklasowały resztę stawki. Trzecia seria tej marki pojawiła się na miejscu szóstym. Natomiast Koło wprowadziło do dziesiątki aż cztery kolekcje. Co warto zauważyć – są to stosunkowo nowe serie, niedawno wprowadzone na rynek.

W porównaniu z ostatnio przeprowadzonym przez nas rankingiem mebli łazienkowych, aktualna edycja nie wnosi zasadniczych zmian na podium. Dwa pierwsze miejsca wciąż utrzymuje Elita z dokładnie tymi samymi kolekcjami. Trzecie miejsce, tak jak w roku 2013, przypadło marce Koło. Tu jednak obserwujemy pewną zmianę. Dwa lata temu na podium znalazła się kolekcja Twins, której zabrakło aktualnie w dziesiątce, teraz jej miejsce zajęła nowsza seria – Traffic.

Jak wynika z rozmów z przedstawicielami salonów i hurtowni, do polskich łazienkach poszukiwane są najczęściej meble lakierowane na wysoki połysk, tradycyjnie białe. Choć należy przyznać że do łask użytkowników łazienek wkradają się wszelakie odcienie szarości. O wyborze konkretnej kolekcji decyduje też gama rozmiarów szafek i dostępnych kolorów wykończeń.

Zasady Rankingu

Tę edycję rankingu przeprowadziliśmy na grupie prawie 100 salonów i hurtowni. Liczbę salonów i hurtowni postaraliśmy się tak dobrać, aby możliwie jak najwierniej odzwierciedlić poziom obrotów realizowanych przez branżę łazienkową w tych regionach.

Każdy z respondentów pracujących w punktach sprzedaży typuje 3 najlepiej sprzedające się produkty w danej grupie asortymentowej, w tym wypadku modele umywalek klasycznych, montowanych do ściany. W zależności od przyznanego produktowi miejsca, modele otrzymują: 10 punktów za miejsce pierwsze, 8 punktów za miejsce drugie oraz 5 punktów – miejsce trzecie.

Typowane marki

Elita, Koło, Duravit, Roca, Defra, Corbano Mobiliario, Aquaform, ORiSTO, BConcept, Laufen, Cersanit, Opoczno, KROFAM, Antado, Astor, Armatura Kraków, New Trendy, Devo, Salgar, Keuco, Keramag, Masma

Salony i hurtownie, które wzięły udział w głosowaniu (wg województw):


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

Newsletter

Najciekawsze artykuły z naszego serwisu codziennie w Twojej skrzynce
REKLAMA