Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

[Raport Bibby MSP Index] Polski eksport nie zwalnia tempa

  • Autor: Redakcja ryneklazienek.pl
  • 15 cze 2018 09:23
[Raport Bibby MSP Index] Polski eksport nie zwalnia tempa
Eksport to obecnie jeden z dynamiczniejszych rozwijających się części polskiej gospodarki. W ostatnim półroczu wzrost eksportu nastąpił w przypadku 26,7% podmiotów z danego sektora. Fot. Shutterstock

Działalność związaną z wywozem towarów za granicę kraju  prowadzi ponad jedna piąta (23,3%) zapytanych polskich przedsiębiorców w 15. fali badania Bibby MSP Index. W ostatnim półroczu wzrost eksportu nastąpił w przypadku 26,7% podmiotów z danego sektora. Jednak prowadzący własny biznes nie wykazują optymizmu prognozując  warunki dalszego rozwoju. Zmniejszył się o 3,5 pkt. proc. odsetek firm uważających, że eksport prowadzonej działalności w najbliższym czasie wzrośnie. Aż 75% przedsiębiorców nie zamierza w najbliższym czasie rozszerzyć działalność o eksport.

REKLAMA

Głównym źródłem wiedzy o rynkach zagranicznych i potencjalnych odbiorcach spoza kraju jest Internet. W sieci szczegółów na temat gospodarki i partnerów biznesowych poszukuje ponad 71% respondentów. Jedna piąta eksportujących towary zdobywa informacje odnośnie danego rynku dzięki bezpośrednim spotkaniom na targach branżowych, zarówno w kraju, jak i poza jego granicami – wynika z raportu przygotowanego przez Bibby Financial Services.

Niewiele mniej, bo aż 19% badanych potrzebne dane pozyskuje poprzez zaangażowanie w działania lokalnych izb branżowych i stowarzyszeń. Więcej niż 17% przedstawicieli sektora MSP deklaruje, że korzysta z lokalnych wywiadowni gospodarczych.

Jakość miarą sukcesu

Miarą sukcesu w branży eksportowej według  przebadanych przedsiębiorców z sektora MŚP jest jakość oferowanych produktów lub usług. Natomiast prawie 67% respondentów stwierdziła, że na osiągniecie dobrych wyników mają wpływ relacje z partnerami biznesowymi. Zapytane firmy również wskazywały w swoich odpowiedziach sprawną logistykę (ponad 43%), konkurencyjność ceny (prawie 21%) i kontakty handlowe (19%).

– Wzrasta znaczenie polskich firm na światowych rynkach. Coraz więcej przedsiębiorstw przestaje być podwykonawcami globalnych koncernów. Oczywiście nadal jest dużo do wypracowania i większej  aktywności, jednak na liście priorytetów polityki gospodarczej wysoko znalazła się ekspansja inwestycyjna polskich firm, co pozwala myśleć optymistycznie - mówi Jerzy Dąbrowski, dyrektor generalny firmy faktoringowej Bibby Financial Services.

Jak pokazują wyniki ostatniej fali badania Bibby MSP Index ponad 60% przedsiębiorców finansuje swoją działalność eksportową poprzez udostępnioną linię kredytową lub debet na rachunku bankowym. Natomiast ponad 55% respondentów deklaruję, że korzysta z własnych środków, a prawie 7% używa faktoringu eksportowego (wzrost o 1,4 pkt. proc.).

Czytaj także: Grupa PSB odnotowuje kolejny wzrost cen materiałów budowlanych

– Eksport to obecnie jeden z dynamiczniejszych rozwijających się części polskiej gospodarki. Dlatego my jako firma faktoringowa staramy się wspierać i umożliwiać dalszy rozwój przedsiębiorstw, które chcą prowadzić daną działalność. Faktoring eksportowy jest narzędziem skrojonym na miarę tych, którzy współpracują z kontrahentami zagranicznymi lub planują podjąć taką współpracę. Oprócz finansowania, przedsiębiorca może również liczyć na wsparcie w zakresie weryfikacji kondycji zagranicznego partnera, a także informacje dotyczące prawa i zwyczajów handlowych panujących w danym kraju, które znacznie ułatwiają początek współpracy – podsumowuje Jerzy Dąbrowski, dyrektor generalny firmy faktoringowej Bibby Financial Services.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA