Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

[Raport] Blisko 8,5 mln Polaków korzysta już z aplikacji zakupowych

  • Autor: Redakcja ryneklazienek.pl
  • 04 cze 2018 15:48
[Raport] Blisko 8,5 mln Polaków korzysta już z aplikacji zakupowych
Aplikacje zakupowe obecnie są bowiem kolejnym sposobem pozwalającym firmom zarządzać customer experience. Dbanie o to, aby klienci mieli wyłącznie pozytywne doświadczenia w kontaktach z daną marką, już na stałe wpisało się w strategie biznesowe nie tylko tych największych przedsiębiorstw. Fot. Shutterstock

Według analiz Spicy Mobile już ponad 40 proc. polskich użytkowników korzysta z różnego rodzaju aplikacji zakupowych. W czołówce rankingu tych najchętniej uruchamianych w zeszłym roku uplasowały się: OLX.pl, Allegro, Rossmann PL oraz… AliExpress Shopping App.  Dlaczego konsumenci decydują się na instalowanie na swoich smartfonach aplikacji zakupowych i jakie korzyści wynikają z tego faktu dla marek?

REKLAMA

Tylko w grudniu ubiegłego roku aplikacja udostępniona przez Rossmanna została uruchomiona blisko 40 mln razy. Jeszcze w styczniu ubiegłego roku zasięg aplikacji popularnej drogerii wynosił zaledwie 0,5 proc., natomiast już pod koniec roku ponad 14 proc., goniąc tym samym firmy, które znalazły się w czołówce rankingu. 

– Kroki podejmowane przez rynkowych gigantów, a także przez firmy, które od niedawna są  obecne na rynku, pokazują, że najefektywniejsze są te kampanie marketingowe, które łączą świat rzeczywisty z wirtualnym, czyli wykorzystują omnichannel. W praktyce oznacza to prowadzenie sprzedaży stacjonarnej i jednoczesne wdrażanie narzędzi z obszaru e-commerce czy m-commerce, takich właśnie jak aplikacje zakupowe, które wspierają działania marketingowe i sprzedaż w sieci. Niewtajemniczeni słysząc pierwszy raz o takim rozwiązaniu, mogą przypuszczać, że aplikacje zakupowe są po prostu platformami, za pośrednictwem których marki sprzedają swoje produkty w kanale mobile. W gruncie rzeczy tylko część aplikacji umożliwia konsumentom bezpośrednio dokonywanie w nich zakupów, ale za to każda z nich może wspierać sprzedaż stacjonarną – zauważa Krzysztof Grabowski, ekspert ds. technologii.

Jak to jest możliwe? Użytkownik, korzystając z aplikacji zakupowej, może znaleźć w niej szczegółowe informacje o interesujących go produktach, które oferowane są w sprzedaży stacjonarnej czy listę aktualnych promocji.

Zakładając konto, może dołączyć do programu lojalnościowego i np. regularnie korzystać z kuponów rabatowych. Firmy wykorzystują aplikacje zakupowe również do zbierania informacji o konsumentach. To z kolei pozwala im na przygotowywanie dla swoich klientów spersonalizowanej oferty zakupowej.

Czytaj także: Czego NIE robić w social media - podpowiemy na SDR w Poznaniu

– Można się spodziewać, że sukces aplikacji znajdujących się w czołówce rankingu udostępnionego przez Spicy Mibile przekona inne firmy obecne na naszym rynku do wprowadzenia na rynek autorskich, podobnych rozwiązań. Aplikacje zakupowe obecnie są bowiem kolejnym sposobem pozwalającym firmom zarządzać customer experience. Dbanie
o to, aby klienci mieli wyłącznie pozytywne doświadczenia w kontaktach z daną marką, już na stałe wpisało się w strategie biznesowe nie tylko tych największych przedsiębiorstw. Osoby, które regularnie korzystają z takich platform, regularnie śledzą działania marki i przez to pozostają z nią w stałym kontakcie. Aplikacje zakupowe to już sprawdzony sposób na zdobycie lojalnych klientów – dodaje Krzysztof Grabowski.

Kanał mobile nakręca rynek aplikacji zakupowych

Rosnąca popularność aplikacji zakupowych wśród polskich użytkowników, nie miałaby miejsca bez rozwoju kanału mobile. Obecnie w Polsce ze smartfonów korzysta ponad 60 proc. społeczeństwa, czyli prawie 23 mln osób i jak prognozują eksperci, liczba ta będzie stopniowo wzrastać w następnych latach. Decydując się na zakupy przez Internet, coraz częściej wybieramy kanał mobile.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA