Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

[Raport GfK] 11 milionów Polaków wybiera zakupy w Internecie

  • Autor: Redakcja ryneklazienek.pl
  • 18 cze 2019 10:40
[Raport GfK] 11 milionów Polaków wybiera zakupy w Internecie
Instytut badawczy GfK przygotował raport „Wojna światów, czyli cała prawda o handlu online i offline”. Z raportu wynika, że wartość obrotów generowanych w całym polskim handlu wynosi obecnie prawie 440 miliardów złotych. Jedną dziesiątą, czyli 39 miliardów, generują transakcje zawierane w kanałach elektronicznych. Fot. Shutterstock
[Raport GfK] 11 milionów Polaków wybiera zakupy w Internecie
[Raport GfK] 11 milionów Polaków wybiera zakupy w Internecie
[Raport GfK] 11 milionów Polaków wybiera zakupy w Internecie
[Raport GfK] 11 milionów Polaków wybiera zakupy w Internecie
[Raport GfK] 11 milionów Polaków wybiera zakupy w Internecie

Instytut badawczy GfK przygotował raport „Wojna światów, czyli cała prawda o handlu online i offline”. Z raportu wynika, że wartość obrotów generowanych w całym polskim handlu wynosi obecnie prawie 440 miliardów złotych. Jedna trzecia tych obrotów, 126 miliardów, powstaje w kanałach nowoczesnej dystrybucji, czyli centrach handlowych, a jedną dziesiątą, 39 miliardów, generują transakcje zawierane w kanałach elektronicznych.

REKLAMA

Młodzi konsumenci – osoby pomiędzy 15 a 24 rokiem życia twierdzą, że Internet jest dla nich najdogodniejszym sposobem kupowania różnych usług i produktów. Dodatkowo, aż 69% w tej grupie wiekowej uważa, że zakupy przez Internet są po prostu modne. Podobnie optymistycznie do e-commerce nastawione są osoby pomiędzy 25 a 34 rokiem życia.

Prawie 11 mln konsumentów kupuje w Polsce w Internecie. Źródło: GfK Polonia
Prawie 11 mln konsumentów kupuje w Polsce w Internecie. Źródło: GfK Polonia

Sytuacja ulega jednak zmianie w przypadku pokoleń starszych. Ponad 70 procent konsumentów pomiędzy 35 a 64 rokiem życia preferuje zakupy w tradycyjnych sklepach ze względu na to, że mogą dzięki temu wyjść z domu i poruszać się. 

Kim jest polski e-shopper?

W raporcie GfK nakreślone zostało kim jest e-shopper. E-shopper to przede wszystkim osoba podłączona do Internetu, najlepiej z dużego miasta – ze względu na wyższą penetrację i charakterystyczny tryb życia. E-shopper różni się ze względu na płeć.

Dlaczego konsumenci kupują on-line? Źródło: GfK Polonia
Dlaczego konsumenci kupują on-line? Źródło: GfK Polonia

Mężczyźni częściej przeglądają w Internecie różne oferty, jednak to kobiety częściej dokonują zakupów, także w kategoriach np. mody męskiej. Najważniejsze jednak są pieniądze. Aby być e-shopperem należy mieć wolne środki na konsumpcję – komentuje Przemysław Dwojak, starszy dyrektor w GfK.

Tańsze zamienniki rosną w siłę

Zamożność konsumentów determinuje wielkość rynku e-commerce. Im wyższa zamożność, tym większy odsetek populacji aktywnie kupuje online.

Sprzedaż detaliczna w 2018 r. wzrosła wg. GUS o 5,8%. Źródło: GfK Polonia
Sprzedaż detaliczna w 2018 r. wzrosła wg. GUS o 5,8%. Źródło: GfK Polonia

Według GfK w ramach handlu elektronicznego szczególnie rozwijał się będzie rynek tańszych zamienników, czyli sklepów dyskontowych online, centrów outletowych, konceptów oferujących nieznane, nowe lub świeże kategorie produktów. Prognozowany jest również wzrost liczby platform oferujących tańsze produkty wzorowane na znanych markach – dodaje Dwojak.

ROPO (Research online buy offline) i odwrócone ROPO w Polsce. Źródło: GfK Polonia
ROPO (Research online buy offline) i odwrócone ROPO w Polsce. Źródło: GfK Polonia

Duże marki generują największy ruch w Internecie

Ruch w Internecie napędzany jest przez duże marki. W raporcie sprawdzona została obecność marek stacjonarnych w Internecie i w jakim stopniu generują one ruch w swoich kategoriach. Okazało się, że w ramach każdej kategorii 5 marek, zwykle największych i najbardziej znanych, generuje 80% ruchu w swojej kategorii. W modzie mówimy m.in. o H&M i Reserved, w kategorii uroda m.in. o Rossmanie i o Dbam o Zdrowie w elektronice zaś w top 5 znajdziemy Media Expert i Euronet.

Czytaj także: Już jest! Zobacz, co przygotowaliśmy w najnowszym numerze magazynu "Łazienka"


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA