Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Partner portalu:
REKLAMA
×

Szukaj w serwisie

[Raport Hays Poland] Kiedy zdalna praca jest opłacalna?

  • Autor: Redakcja ryneklazienek.pl
  • 25 lip 2018 12:55
[Raport Hays Poland] Kiedy zdalna praca jest opłacalna?
Znaczna część firm z różnych powodów nie sprzyja pracy zdalnej, choć dopuszcza taką możliwość. Praca zdalna jest dobrym rozwiązaniem dla firm o określonej charakterystyce pracy. Jest to dobre rozwiązanie głównie dla organizacji, które pracują projektowo, a w realizacji zadań kluczowy jest czas dostarczenia produktu, rozwiązania czy usługi. Fot. Shutterstock

Zastosowanie nowoczesnych technologii w biznesie oraz elastyczne podejście firm do organizacji pracy sprawiają, że wykonywanie obowiązków poza siedzibą firmy jest możliwością oferowaną wielu ekspertom. Pracodawcy zaczynają rozumieć, że sama obecność pracownika w biurze nie jest gwarancją większej efektywności. Z badań Hays Poland wynika, że pracę zdalną już teraz umożliwia 55% firm.

REKLAMA

Wraz z postępem technologicznym na rynku obserwowana jest rosnąca popularność pracy zdalnej. Z badań Hays Poland wynika, że możliwości szeroko pojętej pracy elastycznej przynajmniej niektórym swoim pracownikom oferuje coraz więcej firm. Najczęściej pracodawcy otwierają się na zatrudnienie w niepełnym wymiarze godzin (23 proc. firm), elastyczne godziny pracy (59 proc.), pracę zdalną – home office (55 proc.) oraz opcję przepracowania pełnego wymiaru godzinowego w mniejszą liczbę dni (9 proc.).

Dla kogo się opłaca bardziej?

Niestety dostępność takich rozwiązań w firmie nie świadczy o tym, że są one jasno i bezpośrednio komunikowane oraz że mogą z nich korzystać wszyscy zatrudnieni. Obecnie tylko część pracodawców zachęca pracowników do korzystania z rozwiązań pracy elastycznej. Wszystkich zatrudnionych namawia do tego tylko 14 proc. firm, większość – 17 proc., niektórych – 32 proc. 

Jak zauważa Paulina Łukaszuk, Communications Manager, ekspert Hays Poland, znaczna część firm z różnych powodów nie sprzyja pracy zdalnej, choć dopuszcza taką możliwość. Praca zdalna jest dobrym rozwiązaniem dla firm o określonej charakterystyce pracy. Jest to dobre rozwiązanie głównie dla organizacji, które pracują projektowo, a w realizacji zadań kluczowy jest czas dostarczenia produktu, rozwiązania czy usługi.

Na niektórych stanowiskach wymagana jest jednak regularna obecność pracowników w miejscu zatrudnienia (np. produkcja, obsługa biurowa, sprzedaż stacjonarna) i tutaj rozwiązania pracy elastyczniej nie mają racji bytu.

– Obecnie największą otwartość na zdalne wykonywanie obowiązków zawodowych wykazują firmy doradcze, IT, ubezpieczeniowe oraz działy projektowe i kreatywne – dodaje Paulina Łukaszuk.

Zdalna praca korzystna dla firm

Funkcjonowanie w wielu branżach rynku kandydata sprawia, że pracodawcy poszukujący pracowników muszą się uciekać do nowych sposobów na przyciągnięcie i zatrzymanie specjalistów.

Tym samym coraz silniej otwierają się na potrzeby i oczekiwania kandydatów, a te nierzadko dotyczą możliwości pracy elastycznej – najczęściej ruchomych godzin rozpoczęcia dnia pracy oraz pracy z domu. Praca elastyczna w badaniu Hays uplasowała się na drugim miejscu wśród benefitów preferowanych przez pracowników, otrzymując aż 52% wskazań.

Czytaj także: [Raport] Kto najwięcej traci na zakazie handlu w niedzielę?

W rezultacie pracodawcy coraz chętniej oferują możliwość pracy zdalnej, traktując to jako jedno z narzędzi w rywalizacji o najlepszych kandydatów.

– Pytania o świadczenia dodatkowe i możliwość zdalnego wykonywania przynajmniej części obowiązków, stały się standardem w procesach rekrutacyjnych. Szybki rozwój technologiczny i rosnąca mobilność społeczeństwa wskazują także na to, że coraz więcej osób będzie decydować się na taką formę pracy. Obok atrakcyjnego wynagrodzenia to właśnie świadczenia dodatkowe są czynnikiem wpływającym na wybór pracodawcy oraz lojalność wobec niego – co w konsekwencji decyduje o zmniejszeniu rotacji pracowników – zauważa Agnieszka Pietrasik, Executive Manager, ekspert Hays Poland.

Wprowadzenie możliwości pracy zdalnej może również oznaczać realne oszczędności dla firmy. Nawet jeśli konieczne jest zagwarantowanie pracownikom niezbędnego sprzętu, to koszty mogą być znacznie mniejsze od pełnego wyposażenia wielkopowierzchniowego biura i utrzymywania przestrzeni przewidującej tyle miejsc pracy, ilu pracowników.

Dodatkowo dzięki temu firma może stać się bardziej konkurencyjna i elastyczna, również pod względem zatrudniania pracowników, którzy na co dzień mieszkają w zupełnie innym regionie, niż ten, w którym mieści się siedziba firmy. Oznacza to nowe możliwości współpracy oraz różnorodność pracowników, co z kolei pozytywnie wpływa na efektywność firmy.


REKLAMA


Rekomendowane dla Ciebie


REKLAMA

REKLAMA